Sztuczna inteligencja i nowe technologie pomogą pracownikom w firmie
Europejscy pracownicy postrzegają sztuczną inteligencję i nowoczesne technologie jako wybawienie od nudnych, żmudnych zadań a nie realne zagrożenie dla swojej pozycji w pracy.
Europejscy pracownicy postrzegają sztuczną inteligencję i nowoczesne technologie jako wybawienie od nudnych, żmudnych zadań a nie realne zagrożenie dla swojej pozycji w pracy.
Cyfrowa transformacja, konieczność zwiększenia efektywności pracy, czy coraz większe znaczenie etycznego aspektu funkcjonowania biznesu i rosnące oczekiwania pracowników, to jedne z najważniejszych wyzwań, którym muszą sprostać współczesne firmy. To one zadecydują o tym, w jaki sposób będzie kształtowało się środowisko pracy. Kluczem do większości z nich jest umiejętne korzystanie z potencjału nowoczesnych technologii.
Duża część zarządzających europejskimi przedsiębiorstwami (51%) uznaje, że czynniki zewnętrzne mają większy wpływ na sukces firmy, niż ich własne decyzje czy działania. Znaczący odsetek badanych uważa, że ten trend będzie zyskiwał na znaczeniu, a rozwój rynku międzynarodowego (44%) oraz gospodarka światowa (42%) będą wpływały na ich organizacje w coraz większym stopniu
Rośnie świadomość znaczenia bezpieczeństwa danych, nadal jednak popełniamy szereg błędów, które mogą prowadzić do poważnych naruszeń w tym obszarze. Co znajduje się na liście grzechów przeciętnego pracownika?
57% europejskich pracowników wierzy, że dzięki nowoczesnym technologiom 4-dniowy tydzień pracy już niedługo może stać się nowym standardem.
Skomplikowana digitalizacja dokumentów (41%), nieefektywne procesy wewnętrzne tzw. efekt wąskiego gardła (39%) oraz nieintuicyjny system archiwizacji (37%) w pracy biurowej w największym stopniu hamują efektywność. Skutkuje to niedotrzymywaniem terminów (48%) oraz obniżeniem poziomu obsługi klientów (48%). Co za to odpowiada? Nieodpowiednia kultura organizacyjna, źle zaprojektowane procesy i brak odpowiedniej infrastruktury lub jej niedopasowanie do konkretnych zadań.
Wartości, które reprezentuje firma mają coraz większe znaczenie przy wyborze pracodawcy. Pracowników nie przestaje interesować wymiar finansowy, szukają jednak miejsca, które będzie funkcjonowało zgodnie z ich sumieniem i przekonaniami. Co ciekawe, ta postawa jest tożsama dla przedstawicieli wszystkich pokoleń obecnych na rynku pracy – Baby Boomers (1946-1964), X (1965-1980), Y (1981-1995), Z (1996-dziś).
Czy sytuację w której klienci dysponują coraz niższymi budżetami, a jednocześnie rosną ich oczekiwania można wykorzystać jako okazję do zdobycia przewagi konkurencyjnej?
Według badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh przez Censuswide, największymi pożeraczami czasu w pracy są duża liczba wiadomości e-mail (41%) i spotkania (37%).
Ricoh otwiera nowe centrum usług biznesowych w Gdańsku i rozpoczyna proces rekrutacji pracowników. Centrum będzie realizowało zadania dla wszystkich oddziałów firmy w rejonie EMEA (Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki).