Realne zastosowanie AI w bankowości

Realne zastosowanie AI w bankowości
BankTech 2024. Oliwia Berdak. Fot. Michał Wagner
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
AI: Od Szumu Do Pragmatyzmu - tak zatytułowała swoją prezentację Oliwia Berdak, VP, Research Director w Forrester, przedstawioną podczas pierwszej sesji konferencji BankTech 2024.

Jak stwierdziła, dziś są podzielone opinie o sztucznej inteligencji, zwłaszcza dotyczących GenAI. Jak się okazuje 42% respondentów myśli, że w dłuższym okresie ułatwi nam życie, a 45% jest przekonanych, że GenAI jest prawdziwym zagrożeniem dla społeczeństwa.

Jednak już ponad połowa firm (58%) już wdraża takie rozwiązania. Teraz jest też już czas, żeby zastanowić się jak ją praktycznie wdrażać.

Wzrost wydajności w branży finansowej – tak ocenia przydatność AI 44% specjalistów.

Oliwia Berdak wspomniała także o wykorzystaniu AI na przykład w kampaniach marketingowych, modernizowaniu starych kodów aplikacji itp. Nie była przekonana, że te nowe technologie nie dostarczą na razie innowacyjności.

Czytaj także: Prezes ZBP o roli banków w budowaniu gospodarki cyfrowej

Kajetan Mroczek, Senior System Engineer w Dell Technologies przedstawił prezentację „Od pomysłu do eksploatacji – Fabryka AI z Dell Technologies”.

Ekspert zwrócił uwagę między innymi na wysokie koszty np. związane z zużyciem energii na obsługę AI. Dlatego, jak stwierdził, obecnie wdraża się te technologie tam, gdzie jest małe ryzyko, że się to nie uda.

Nie ma firmy zaawansowanej w każdej z dziedzin AI, dlatego Dell stara się stworzyć sieć firm partnerskich, żeby móc dostarczyć rozwiązania dla każdej potrzeby finansowej.

Ważne jest czyszczenie i agregowania danych dla rozwiązań AI i w tym też Dell może pomóc.

Czytaj także: BankTech 2024 o zaangażowaniu banków w cyfryzację kraju

Awatary AI w bankowości: Jak technologia zmienia interakcje z klientami? Mówiła o tym Anna Prończuk-Omiotek, dyrektorka marketingu w firmie Algotech.

Ekspertka zaprezentowała możliwości wykorzystania awatarów, w tym np. to, że awatar może mówić rzeczywistym głosem swojego wzoru, ale w różnych językach.

Sztuczna inteligencja może też pomóc zyskać pracownikom więcej wolnego czasu.

Przedstawiła, w jaki sposób przygotować swój awatar i kiedy AI przyspiesza, a kiedy może zastąpić pracownika.

AI pozwala analizować dane i wspierać obsługę klienta w czasie rzeczywistym. W efekcie uzyskujemy maksymalną personalizację sprzedaży.

Ekspertka omówiła różne rozwiązania z wykorzystaniem zaawansowanych botów.

Czytaj także: Jak AI wspiera banki w obsłudze procesów AML?

Źródło: BANK.pl