Realne zastosowanie AI w bankowości
Jak stwierdziła, dziś są podzielone opinie o sztucznej inteligencji, zwłaszcza dotyczących GenAI. Jak się okazuje 42% respondentów myśli, że w dłuższym okresie ułatwi nam życie, a 45% jest przekonanych, że GenAI jest prawdziwym zagrożeniem dla społeczeństwa.
Jednak już ponad połowa firm (58%) już wdraża takie rozwiązania. Teraz jest też już czas, żeby zastanowić się jak ją praktycznie wdrażać.
Wzrost wydajności w branży finansowej – tak ocenia przydatność AI 44% specjalistów.
Oliwia Berdak wspomniała także o wykorzystaniu AI na przykład w kampaniach marketingowych, modernizowaniu starych kodów aplikacji itp. Nie była przekonana, że te nowe technologie nie dostarczą na razie innowacyjności.
Czytaj także: Prezes ZBP o roli banków w budowaniu gospodarki cyfrowej
Kajetan Mroczek, Senior System Engineer w Dell Technologies przedstawił prezentację „Od pomysłu do eksploatacji – Fabryka AI z Dell Technologies”.
Ekspert zwrócił uwagę między innymi na wysokie koszty np. związane z zużyciem energii na obsługę AI. Dlatego, jak stwierdził, obecnie wdraża się te technologie tam, gdzie jest małe ryzyko, że się to nie uda.
Nie ma firmy zaawansowanej w każdej z dziedzin AI, dlatego Dell stara się stworzyć sieć firm partnerskich, żeby móc dostarczyć rozwiązania dla każdej potrzeby finansowej.
Ważne jest czyszczenie i agregowania danych dla rozwiązań AI i w tym też Dell może pomóc.
Czytaj także: BankTech 2024 o zaangażowaniu banków w cyfryzację kraju
Awatary AI w bankowości: Jak technologia zmienia interakcje z klientami? Mówiła o tym Anna Prończuk-Omiotek, dyrektorka marketingu w firmie Algotech.
Ekspertka zaprezentowała możliwości wykorzystania awatarów, w tym np. to, że awatar może mówić rzeczywistym głosem swojego wzoru, ale w różnych językach.
Sztuczna inteligencja może też pomóc zyskać pracownikom więcej wolnego czasu.
Przedstawiła, w jaki sposób przygotować swój awatar i kiedy AI przyspiesza, a kiedy może zastąpić pracownika.
AI pozwala analizować dane i wspierać obsługę klienta w czasie rzeczywistym. W efekcie uzyskujemy maksymalną personalizację sprzedaży.
Ekspertka omówiła różne rozwiązania z wykorzystaniem zaawansowanych botów.