Platforma Usług Dodatkowych w oparciu o technologię Google Cloud jest już w PKO BP

Platforma Usług Dodatkowych w oparciu o technologię Google Cloud jest już w PKO BP
Fot. stock.adobe.com / Aryan
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Grupa kapitałowa PKO Banku Polskiego stworzyła integracyjne rozwiązanie zapewniające bezpieczne i niezawodne połączenie między systemami Banku a zewnętrznymi dostawcami usług, podał Bank. Bankowa platforma usług dodatkowych wykorzystuje technologię Google Cloud.

„Technologie chmurowe, to obok sztucznej inteligencji i wykorzystania danych, trzon rozwoju technologicznego naszego banku. Wykorzystujemy chmurę wszędzie tam, gdzie pozwala nam ona poprawiać doświadczenie klienta i tworzyć dla niego nową wartość.

Platforma usług dodatkowych PKO to kolejny projekt w ramach naszej strategii Road to Cloud. To rozwiązanie, które zmieni nasz model współpracy z zewnętrznymi dostawcami usług cyfrowych i pozwoli na jeszcze szybszy oraz efektywniejszy rozwój usług VAS w aplikacji IKO i serwisie internetowym iPKO” – powiedział wiceprezes PKO Banku Polskiego odpowiedzialny za obszar technologii Artur Kurcweil, cytowany w komunikacie.

Czytaj także: X Kongres Prawa Bankowego o regulacjach dotyczących nowych technologii

Usługi VAS w aplikacji IKO oraz iPKO

PKO BP stworzył Platformę usług dodatkowych, by – jak podkreśla – efektywniej rozwijać usługi VAS w aplikacji IKO i serwisie internetowym iPKO. Zastosowanie technologii chmurowej sprawia, że dostawcy usług cyfrowych i start-upy mogą w łatwy sposób podłączyć się do systemów banku i oferować swoje usługi jego klientom.

Projekt to efekt współpracy z firmą Accenture, która jest partnerem technologicznym Grupy PKO. Platforma jest rozwiązaniem integracyjnym opartym o Google Cloud.

Ważnym jej elementem jest obszar API, który służy do komunikacji z dostawcami przy obsłudze procesów sprzedażowych i posprzedażowych, wyjaśniono w materiale.

Czytaj także: Raport Specjalny | Horyzonty Bankowości 2023 – Tameshi | Migracja do chmury to przede wszystkim zmiana kulturowa

Współpraca PKO BP i Accenture

Bank podkreśla, że Platforma usług dodatkowych to nie pierwsza inicjatywa banku powstała we współpracy z Accenture.

W ostatnich latach PKO BP realizował szereg innowacyjnych projektów przy wsparciu Accenture, m.in. wdrożenie platformy SAP Success Factors, do nowoczesnej obsługi procesów kadrowo-płacowych dla 23 tys. pracowników, czy też wdrożenie MS Teams na 10 tys. komputerach oraz 3 tys. telefonów, co umożliwiło pracownikom Banku pracę zdalną.

Czytaj także: 10 trendów w bankowości w roku 2023 według Accenture

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje Banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem Banku wyniosły 431,45 mld zł na koniec 2022 r.

Źródło: ISBnews