PKO Bank Polski europejskim liderem cyfrowej bankowości w rankingu Finnoscore

PKO Bank Polski europejskim liderem cyfrowej bankowości w rankingu Finnoscore
Fot. stock.adobe.com / nateejindakum
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
PKO Bank Polski zwyciężył w rankingu Finnoscore i został europejskim liderem cyfrowej bankowości. Bank otrzymał najwyższe noty w kategoriach: bankowość online, aplikacja mobilna, atrakcyjność dla potencjalnych klientów i zdalny onboarding. Pozycja lidera rankingu to efekt konsekwentnie realizowanej strategii banku, która skoncentrowana jest na innowacjach i technologiach, czytamy w komunikacie Banku.

PKO Bank Polski zajął pierwsze miejsce w rankingu Finnoscore 2023 i został europejskim liderem cyfrowej bankowości. Autorzy zestawienia, którzy przenalizowali dojrzałość cyfrową 230 banków z Europy i Ameryki Północnej, w PKO Banku Polskim najwyżej ocenili: bankowość online, aplikację mobilną, atrakcyjność dla potencjalnych klientów oraz zdalny onboarding.

To wyróżnienie to kolejny dowód na silną pozycję Banku, który jest liderem technologicznym, nie tylko w polskim sektorze bankowym, ale również w porównaniu ze światową czołówką banków.

– PKO Bank Polski od lat jest liderem nowoczesnej bankowości. Nasza dojrzałość cyfrowa i zaawansowanie w obszarze nowych technologii to ważna przewaga konkurencyjna i kierunek, w którym będziemy się dalej rozwijać, aby tworzyć wartość dla kolejnych pokoleń klientów.

Stale rozwijamy kanały cyfrowe pod kątem technologicznym i produktowym. Mamy prawie 7,5 mln aktywnych aplikacji IKO.

Cieszymy się, że nasza silna pozycja jest zauważalna nie tylko w polskim sektorze bankowym, ale także na arenie międzynarodowej – mówi Dariusz Szwed, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego, kierujący pracami zarządu.

Czytaj także: Zysk netto PKO BP w I kw. ’23 wyniósł 1,45 mld zł, 15,7% ROE

Wykorzystanie potencjału kanałów cyfrowych

Pozycja lidera rankingu to efekt konsekwentnie realizowanej strategii, która skoncentrowana jest na innowacjach i technologiach. Bank od lat, z powodzeniem wykorzystuje możliwości, jakie dają: Data Science, Machine Learning czy Artificial Intelligence. Nowoczesne rozwiązania pozwalają zmieniać procesy wewnętrzne i tworzyć ofertę dopasowaną do stylu życia klientów.

Do 2025 roku PKO Bank Polski zamierza wszystkie swoje serwisy udostępnić w kanałach zdalnych. Rozwija także ekosystem usług pozabankowych i będzie poszerzać ofertę VAS dostępną w aplikacji.

Ważnym obszarem w rozwoju Banku jest także wykorzystanie potencjału skali danych, aby budować najbardziej zaawansowaną analitykę na rynku. Toczące się prace w obszarze hiperpersonalizacji mają przynieść efekt w postaci tworzenia nowej oferty, lepiej dopasowanej do potrzeb poszczególnych klientów. Działania te ukierunkowane są również na edukację, poprawę bezpieczeństwa i satysfakcji z korzystania z produktów oraz usług.

Czytaj także: KredoBank z Grupy PKO BP odtworzył już większość swoich placówek na Ukrainie

Droga do chmury

PKO Bank Polski był pierwszym bankiem, który zaczął swoje systemy przenosić do chmury i do tej pory jest liderem w wykorzystaniu rozwiązań chmurowych. Przyjęta kilka lat temu strategia Road to Cloud, która nakreśliła kierunki rozwoju i podejście do cloud computingu jest konsekwentnie realizowana.

W ostatnim czasie Bank stworzył Platformę Zaawansowanej Analityki Danych tzw. ML Ops. To rozwiązanie oparte o chmurę Google, które wspiera ocenę ryzyka i pozwala analitykom budować zaawansowane modele. Jest również wykorzystywane w procesach sprzedaży produktów bankowych, w ramach CRM i będzie dalej rozwijane, aby wspierać kolejne obszary biznesowe banku.

W PKO Banku Polskim toczą się także zaawansowane prace nad przeniesieniem do chmury najważniejszego, cyfrowego produktu banku – aplikacji IKO, która obecnie ma już ponad 100 funkcji i jest istotnym elementem strategii Banku. Będzie nadal rozbudowywana, tworząc szeroki ekosystem usług, także pozabankowych.

Czytaj także: Sztuczna inteligencja wspiera klientów i pracowników PKO Banku Polskiego

***

Ranking Finnoscore opiera się na publicznie dostępnych informacjach i obiektywnie ocenia cyfrową dojrzałość oraz doświadczenie banków w zakresie innowacji.

Badaniu podlegało 300 kryteriów w 12 wybranych segmentach.

Analizie poddano 230 banków z 26 krajów w Europie i Ameryce Północnej.

Źródło: PKO Bank Polski / PKO BP