Paweł Surówka nowym prezesem Eurocashu

Paweł Surówka nowym prezesem Eurocashu
Paweł Surówka (fot. PZU)
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Rada nadzorcza Eurocash powołała na stanowisko prezesa Pawła Surówkę ze skutkiem od 1 stycznia 2022 r., podała spółka. Dotychczasowy prezes Luis Amaral zamierza stanąć na czele rady nadzorczej grupy.

„W następstwie listu pana Luisa Amarala zwołane zostało w trybie natychmiastowym posiedzenie rady nadzorczej, na którym podjęto uchwały o, m.in.: (i) zmianie stanowiska pana Luisa Amarala z prezesa zarządu na członka zarządu, ze skutkiem na dzień 1 stycznia 2022 r. oraz (ii) powołaniu do zarządu spółki, na stanowisko prezesa zarządu, pana Pawła Surówkę, ze skutkiem na dzień 1 stycznia 2022 r.” – czytamy w komunikacie.

Przejście Luisa Amarala do rady nadzorczej Eurocash odbędzie się dwuetapowo. Z początkiem 2022 r. zmieni stanowisko z prezesa zarządu na członka zarządu. Następnie zamierza zrezygnować z pełnienia funkcji w zarządzie spółki, aby docelowo objąć funkcję przewodniczącego rady nadzorczej, podano. 

„Intencją pana Luisa Amarala jest skoncentrowanie się na opracowaniu dalszej strategii rozwoju Eurocash oraz przekazanie bieżącego zarządzania spółką pozostałym członkom zarządu, w tym nowemu prezesowi zarządu” – czytamy dalej.

Doświadczenie zawodowe

Paweł Surówka ostatnio związany był z grupą PZU, którą prowadził jako prezes grupy w latach 2017-2020, poprzednio pełniąc funkcję CIO i prezesa PZU Życie od 2016 roku. W latach 2015-2016 był doradcą prezesa zarządu PKO Banku Polskiego oraz dyrektorem Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej na Niemcy, odpowiedzialnym za otwarcie pierwszego zagranicznego oddziału korporacyjnego PKO Bank Polskiego. W latach 2013-15 pełnił funkcję członka zarządu grupy Boryszew SA nadzorującego sektor automotive grupy i był prezesem zarządów spółek zależnych z sektora automotive w Niemczech i Polsce. W latach 2007 – 2013 był doradcą finansowym w Bank of America Merrill Lynch.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

Źródło: ISBnews