Nowe widżety w aplikacji mBanku
Na pulpicie aplikacji mobilnej mBanku (wersja od 3.68.0), pojawią się nowe widżety, czyli elementy graficzne, na których pokazane będą najważniejsze informacje prezentowane w ramach usługi menedżera finansów (PFM – Personal Finance Management).
Na kaflach pojawi się:
- informacja o tym, ile wydaliśmy od początku miesiąca,
- porównanie tej kwoty do wydatków za analogiczny okres miesiąc wcześniej,
- oraz informacja na jaką kategorię wydaliśmy najwięcej pieniędzy.
Czytaj także: mBank ze stratą 83,02 mln zł netto w III kwartale 2023 roku
Wydatki pod kontrolą
– Według badań amerykańskiej agencji CFPB (Consumer Financial Protection Bureau), konsumenci ograniczają kompulsywne zakupy, lepiej planują budżet i trzymają się ustalonego planu finansowego, jeśli mają na bieżąco dostęp do informacji o swoich wydatkach.
A my chcemy ich w tym wspierać, dlatego właśnie konsekwentnie rozwijamy naszego menedżera finansów i dajemy mu tak istotne miejsce na pulpicie w aplikacji – wyjaśnia Łukasz Wiktor, dyrektor departamentu omnichannel w mBanku.
Widżety z PFM-em pojawią się nad historią operacji, ale klient będzie mógł sam je przesunąć niżej – pod listę operacji.
– Od dłuższego czasu zmieniamy aplikację mobilną tak, aby klient mógł ją dopasować do swoich wymagań. Tak jest już np. z kaflami produktowymi, które są na samej górze pulpitu. Klient sam decyduje czy po zalogowaniu do aplikacji najpierw chce zobaczyć stan konta czy może uspokoić się widokiem stanu oszczędności – dodaje Łukasz Wiktor.
Czytaj także: Wydarzenia i Opinie | BankTech 2023 | Klient zanurzony w technologii
Menedżer finansów mBank
Usługę menedżera finansów mBank uruchomił w kwietniu 2022 roku. Dzisiaj korzysta z niej regularnie blisko 40 proc. użytkowników aplikacji. Pomaga ona klientom w bieżącej analizie budżetu oraz planowaniu przyszłych wydatków i zarządzaniu nimi.
Dane prezentowane są na wykresie, pod którym pojawia się podsumowanie poszczególnych kategorii wydatków i wpływów. Po wejściu w daną kategorie można ją dalej analizować. Klient może też ustawić sobie ogólny limit na wydatki w danym miesiącu.
Bank pomaga trzymać się tego planu. Wysyła np. alerty, że zbliżamy się do jego przekroczenia.
Zmiany w aplikacji tradycyjnie już udostępniane są stopniowo. Nie każdy po ściągnięciu nowej wersji będzie je od razu widział. Nastąpi to najpóźniej do końca listopada ‘23.