Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG | Technologie i innowacje

Nowa era podróży służbowych

24.08.2023 15:17 mb | BANK.pl
Nowa era podróży służbowych
Źródło: Mastercard
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Po czasie naznaczonym zawirowaniami i niepewnością, globalne podróże służbowe powracają. Ich znaczące zalety spowodowały, że organizacje zwiększają zarówno ich liczbę, jak i wydatki na nie, czytamy w informacji prasowej Mastercard.

Jednocześnie branża przeszła dużą ilość zmian, obok których nie można przejść obojętnie. Od upowszechnienia pracy zdanej – po rosnące przywiązanie do zrównoważonych podróży – nowe potrzeby sprawiają, że istniejące procesy w tym obszarze straciły na aktualności.

Wraz z rosnącym popytem, cała branża związana z podróżami służbowymi stanęła w punkcie zwrotnym. Takim, który wymaga nowych narzędzi, systemów i procesów napędzanych technologiami jak sztuczna inteligencja.

To także moment który wymaga nowego sposobu myślenia o współpracy, przewartościowaniu dotychczasowego podejścia. By sprostać dzisiejszym i przyszłym potrzebom związanym z podróżami służbowymi, elastyczność, zwinność i dynamika muszą osiągnąć nowy poziom.

Czytaj także: 75% Polaków uważa, że płatności bezgotówkowe ułatwiają turystykę

Mastercard przygotował raport „Navigating Global Business Travel”, w którym dzieli się wynikami badania przeprowadzonego wśród osób podejmujących decyzje dotyczące podróży służbowych, w tym menedżerów ds. podróży służbowych, zespołów finansowych i zaopatrzeniowych, na temat kluczowych zmian definiujących ten obszar usług.

Raport prezentuje również nowe możliwości uzyskania przewag konkurencyjnych w kolejnej erze globalnych podróży służbowych.

Czytaj także: Czy rynek płatności w Polsce jest już nasycony?

Raport „Navigating Global Business Travel” – wnioski

– Podróże służbowe nadal przynoszą istotne korzyści: osoby podejmujące decyzje dotyczące podróży służbowych przewidują wzrost wydatków na ten cel. 88% ankietowanych, zgadza się, że podróże służbowe są kluczowe dla napędzania rozwoju organizacji. Co więcej, 90% z nich uważa, że rosnąca liczba pracowników hybrydowych/zdalnych znacznie zwiększy ilość podróży służbowych w ich organizacji w ciągu najbliższych 10 lat.

Pomimo niekorzystnych warunków gospodarczych panuje zgoda co do tego, że ograniczenie podróży będzie miało negatywny wpływ na przychody i rotację pracowników.

– Rosnąca złożoność wymaga nowych procedur i sposobu myślenia w organizacji: w obliczu zmieniającego się otoczenia, istnieje możliwość przebudowy ekosystemów podróży w celu optymalizacji komfortu pracowników. Zdecydowana większość respondentów (87%) zgadza się, że branża podróży służbowych znajduje się w punkcie zwrotnym, w którym pojawia się szansa na modernizację starszych systemów w celu zaspokojenia potrzeb współczesnych osób podróżujących służbowo.

Wymaga to fundamentalnych zmian w sposobie myślenia, które prowadzą do bardziej efektywnych procesów, systemów i polityk. U podstaw tego leży tworzenie ekosystemów księgowych do spraw podróży i małych wydatków (T&E), które będą płynne, zorientowane na pracowników i proaktywne.

Czytaj także: 75 proc. transakcji w co czwartej firmie to płatności bezgotówkowe

Inne artykuły od Mastercard:

  • 25% przedsiębiorców obawia się, że ich firma nie przetrwałaby cyberataku
  • Mastercard promuje Click to Pay
  • Nowe pokolenie zmienia oblicze polskiej bankowości prywatnej – raport Mastercard

– Hybrydowa praca stwarza nowe potrzeby, które wymagają innowacji: praca zdalna zwiększa zapotrzebowanie na elastyczne, dynamiczne zwinne i kompleksowe procesy związane z podróżami służbowymi. 86% respondentów podejmujących decyzje dotyczące podróży zgadza się, że nowe hybrydowe i/lub zdalne środowisko pracy sprawiło, że zarządzanie podróżami i wydatkami stało się większym wyzwaniem.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że 92% z nich jest zainteresowanych udostępnieniem pracownikom wirtualnych kart korporacyjnych do opłacania kosztów podróży, aby nie musieli martwić się o takie rzeczy, jak przewalutowanie / opłaty transakcyjne w celu usprawnienia procesu podróży służbowych w ciągu najbliższych pięciu lat.

– Zarządzanie wydatkami jest priorytetem, a nowe rozwiązania płatnicze mogą w tym pomóc: dziś, to widoczność wydatków w czasie rzeczywistym jest największym wyzwaniem. Spośród badanych osób odpowiedzialnych za podróże służbowe, 1 na 3 twierdzi, że pracownicy w ich organizacji używają osobistych kart do rezerwacji podróży (33%).

Na horyzoncie pojawiają się rozwiązania technologiczne, które mają rozwiązać ten problem. Osoby podejmujące decyzje dotyczące podróży są również optymistycznie nastawione do dalszej automatyzacji w ramach procesów akceptacji, kontroli oraz integracji płatności i wydatków.

– Kluczowe trendy rynkowe, takie jak AI i ESG, będą napędzać potrzeby i oczekiwania: decydenci ds. podróży uważają, że najważniejszymi wyróżnikami na przyszłość są inteligentne systemy, które automatyzują procesy związane z podróżami służbowymi, mogą dynamiczne aktualizować się do odpowiednich polityk i kontrolować wydatki, a także usprawniać raportowanie ESG.

Innym głównym zastosowaniem sztucznej inteligencji będzie personalizacja podróży: 58% respondentów twierdzi, że wykorzystanie sztucznej inteligencji do tworzenia spersonalizowanych rekomendacji podróży dla pracowników jest obecnie wyzwaniem. W rezultacie 91% z nich planuje zainwestować w sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, aby zapewnić pracownikom bardziej spersonalizowane doświadczenie w podróży w ciągu najbliższych pięciu lat.

Pełna treść raportu dostępna jest pod linkiem.

Źródło: Mastercard
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Delegacje / Podróże służboweESG / Environmental, Social and corporate GovernanceKarty płatniczeMastercardPłatności bezgotówkowePrzewagi konkurencyjneRaport Navigating Global Business TravelSztuczna inteligencja / AITelepraca / Praca zdalnaUsługi płatniczeZarządzanieZrównoważony rozwój
Autor mb | BANK.pl

Zobacz także

biletomat solarny, Katowice, PolCard from Fiserv
PolCard from Fiserv operatorem płatności największego w Polsce systemu biletomatów solarnych
zielona cel na tarczy, w tle miasto i las
Zielone finanse – fundament konkurencyjnej gospodarki
BankTech 2025. Panel pt. „Etyka i nowoczesne technologie – jak wykorzystywać nowoczesne technologie w bankowości w oparciu o najwyższe standardy etyczne". Fot. M. Wagner
Nowe technologie w bankowości muszą być wdrażane w oparciu o najwyższe standardy etyczne
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
Partner działu Technologie i innowacje
logo Systemy Wymiany Informacji
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}