Czy rynek płatności w Polsce jest już nasycony?

Czy rynek płatności w Polsce jest już nasycony?
Źródło: MarketNews24
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
1,5 mln terminali płatniczych jest wykorzystywanych na polskim rynku. Rynek ten jest praktycznie nasycony. Co to oznacza dla przedsiębiorców, konsumentów i operatorów? Przede wszystkim dalszą ewolucję rynku i walkę o klienta.

Najbardziej zauważalna jest ewolucja produktowa, tradycyjne terminale płatnicze zamieniane są na smart POS-y. Smart POS to – oparty na technologii android – mobilny terminal z dodatkowymi, innowacyjnymi rozwiązaniami.

Duży dotykowy wyświetlacz sprawia, że przeprowadzanie transakcji staje się prostsze i przejrzyste.

Czytaj także: Już niemal 2/3 płatności za zakupy realizowanych jest bezgotówkowo

Nowe technologie na rynku terminali POS

Coraz bardziej popularne są terminale soft POS, czyli aplikacje w telefonach.

Na polskim rynku jest wykorzystywanych 4 tys. tego typu urządzeń.

– Obsługa płatności, kredytowanie, usługi kurierskie i usługi dodatkowe są tym, czym dzisiaj operatorzy terminali walczą o rynek – mówi w rozmowie z MarketNews24 Bartosz Berestecki, prezes zarządu PayTel SA.

Czytaj także: Sklep internetowy czy stacjonarny – gdzie Polacy lubią kupować?

Ostra konkurencja operatorów płatności

Natomiast ewolucja wertykalna dotyczy e-commerce.

Tradycyjnie operatorzy oferujący płatności w sklepach stacjonarnych są zainteresowani również obsługą transakcji w Internecie.

Stąd coraz większa konkurencja na rynku digitalowym i oferowanie bramek płatniczych dla klientów.

Czytaj także: Bramka płatnicza imoje od ING z płatnościami Visa Mobile

Źródło: MarketNews24