NOVUM pomaga bankom spółdzielczym sprostać wymaganiom regulatorów

NOVUM pomaga bankom spółdzielczym sprostać wymaganiom regulatorów
Zbigniew Forenc
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Zbigniew Forenc, wiceprezes Zakładu Usług Informatycznych Novum w wywiadzie udzielonym BANK.pl podczas Forum Liderów Banków Spółdzielczych powiedział nam, że jego firma pracuje dla ponad 200 banków spółdzielczych.

Novum świadczy usługi dla poszczególnych banków w obu zrzeszeniach, to jest SGB i BPS.  Firma może też współpracować z bankami pozostającymi poza zrzeszeniami.

Banki spółdzielcze korzystają z szeregu rozwiązań  NOVUM, przede wszystkim z systemu core banking, chodzi o oprogramowanie Novum Bank Enterprise.

 NOVUM oferuje dodatkowo aplikacje mobilne, bankowość internetową zarówno dla firm, jak i osób fizycznych, a także różne moduły, które usprawniają pracę banku, np. workflow bankowy, systemy do obsługi kart i bankomatów.

Moduły do barwienia banknotów

Na pytanie czy Novum jest w stanie wspomóc banki spółdzielcze we wdrożeniu rozporządzenia MSWiA, które nakazuje wprowadzenie do bankomatów urządzeń umożliwiających barwienie banknotów stwierdził, że firma wspólnie z producentami bankomatów przygotowała odpowiednią ofertę.

Jak zauważył zainstalowanie modułu barwiącego będzie wymagało zakupu, jednak już sama eksploatacja rozwiązania proponowanego przez Novum nie będzie podnosiła kosztów utrzymania bankomatu.

Indywidualne podejście do potrzeb banku spółdzielczego

Zbigniew Forenc ocenia, że wiele poszczególnych banków spółdzielczych ma swoje bardzo ciekawe pomysły wynikające ze specyfiki danego banku, które chciałby rozwiązać za pomocą oprogramowania. Novum w takich przypadkach przygotowuje indywidualne rozwiązania.

Przyznał jednocześnie, że są zagadnienia, które firma musi rozwiązywać wspólnie ze zrzeszeniami, bo pewne usługi są dostępne na poziomie i za pośrednictwem zrzeszeń.

Odnosząc się do szeregu debat Forum poświęconych między innymi wyzwaniom regulacyjnym i prawnym przed jakimi stoją banki spółdzielcze zauważył, że firmy informatyczne działające na polu bankowym będą musiały sprostać tym zmianom i wprowadzać mechanizmy adekwatne do wymogów i oczekiwań zarówno reuglatora jak i banków.

Natomiast liczba planowanych zmian zmusza do stałego rozwoju systemów i szybkiej na nie reakcji w postaci gotowych narzędzi programistycznych. Cieszy fakt, że szybkość wprowadzanych zmiany doceniają banki spółdzielcze sięgając, celem sprostania wymogom, po rozwiązania informatyczne NOVUM

Źródło: BANK.pl