Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG | Multimedia | Wydarzenia

Jak mBank zarządza różnorodnością? 

04.06.2024 15:35 Robert Lidke | BANK.pl
Jak mBank zarządza różnorodnością? 
Cezary Kocik. Źródło: mBank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Raport „Zarządzanie różnorodnością w bankach komercyjnych” został zaprezentowany podczas konferencji „Finanse jutra”, która odbyła się w siedzibie mBanku. O tym, w jaki sposób mBank realizuje idee inkluzywności i równouprawnienia - rozmawialiśmy z jego wiceprezesem Cezarym Kocikiem.

„Jako odpowiedzialna instytucja finansowa wdrożyliśmy szereg programów wspierających różnorodność w naszym Banku. Jest to istotna część naszej strategii” – powiedział Cezary Kocik.

Zwrócił uwagę na główne bariery wymienione w raporcie „Zarządzanie różnorodnością w bankach komercyjnych”, które w największym stopniu tworzą bariery w równoprawnym rozwoju zawodowym kobiet.

Tymi barierami są ciąża i macierzyństwo.

„Staramy się robić wszystko, aby zminimalizować trudności związane z powrotem do pracy. Mamy przyjazny proces wdrażania na nowo do pracy osób powracających z urlopów macierzyńskich i wychowawczych. Pozwalamy praktycznie na nieograniczoną, bardzo elastyczną pracę zdalną”.

Czytaj także: DEI – banki dwóch prędkości

Inne artykuły tego autora:

  • Czy w przyszłym roku polskie banki spełnią wymogi dyrektywy Women on Boards?
  • Prezes ZBP o wyzwaniach prawnych dla sektora bankowego i dialogu z regulatorami
  • Jakiej polityki mieszkaniowej potrzebuje Polska?

Kobiety w kadrze zarządzającej mBanku

Jak zaznaczył Cezary Kocik – 59% pracowników mBanku to kobiety, ale jak do tej pory zajmują tylko 43% stanowisk menedżerskich.

W roku 2023 i w pierwszych miesiącach 2024 roku kobiety awansowały na ponad połowę stanowisk menedżerskich.

Pytany o różnice w płacach kobiet zatrudnionych na tych samych stanowiskach co mężczyźni – wiceprezes Cezary Kocik przyznał, że nadal w mBanku mężczyźni zarabiają więcej.

„Ale ta różnica jest mniejsza niż w całym sektorze. Cały czas staramy się ją również ograniczać. W każdej kolejnej puli podwyżkowej ta różnica ulega zmniejszeniu.

Nie zrobiliśmy tego jednorazowo, bo musimy dbać też o całokształt finansów Banku,  ale jest to proces, który postępuje w dobrym kierunku” – odpowiedział.

Czytaj także: Sukcesywne eliminowanie luki płacowej jest naszym sektorowym priorytetem

„Women on Boards” w mBanku

Cezary Kocik potwierdził, że mBank przygotowuje się do spełnienia wymogów unijnych regulacji „Women on Boards”, które zaczną obowiązywać od czerwca 2026 roku.

„Mamy zespół, który zajmuje się  różnorodnością, i tak jak powiedziałem, chociaż nie jesteśmy jeszcze w punkcie docelowym, to cały czas do niego zmierzamy” – podsumował wiceprezes mBanku.

Czytaj także: ESG w sektorze bankowym: różnorodność to sposób na budowanie konkurencyjnych organizacji odpornych na zmiany

Źródło: BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Cezary KocikDEI / Diversity Equity & Inclusion / Różnorodność Równość i WłączanieESG / Environmental, Social and corporate GovernanceKobietyKonferencja Finanse JutramBankMężczyźniWomen on Boards / Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2381 z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie poprawy równowagi płci wśród dyrektorów spółek giełdowych oraz powiązanych środków
Autor Robert Lidke | BANK.pl

Zobacz także

23. Spotkanie Grupy organów ochrony danych Europy Środkowo-Wschodniej, które odbyło się w Krakowie i Lusławicach w dniach 12–13 czerwca 2025 r.,
Co przyniosło spotkanie Grupy organów ochrony danych Europy Środkowo-Wschodniej?
Agnieszka Wachnicka | Źródło: Bank.pl
Czy w przyszłym roku polskie banki spełnią wymogi dyrektywy Women on Boards?
Finanse Jutra 2025: różnorodność to nie cel sam w sobie, a punkt wyjścia
Inkluzywność i różnorodność staje się praktyką biznesową polskich banków
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}