Bank Spółdzielczy „Wspólna Praca” w Kutnie 53. bankiem spółdzielczym w SUS
SUS to kompleksowy model zarządzania usługami udostępnianymi wszystkim bankom Zrzeszenia przez SGB-Bank SA. Dzięki niemu banki uzyskują dostęp do profesjonalnych zasobów technicznych, kompetencyjnych i infrastrukturalnych, a także do bogatych źródeł produktów, narzędzi informatycznych i nowych rozwiązań technologicznych.
W pakiecie Systemu Usług SGB znajdują się już między innymi: system antyfraudowy FDS (poszerzony ostatnio o funkcję monitorowania kart), Platforma SGB, narzędzia AML, całodobowe Call Center i aplikacja SGB Mobile dla firm, oferta dla młodych i najmłodszych, kantor, konto na selfie, kredyty online oraz cykliczne szkolenia. Te usługi to dorobek ostatnich kilku lat działalności SGB-Banku.
Czytaj także: Spółdzielczy Bank Ludowy w Kępnie 52. bankiem spółdzielczym w SUS
Korzyści dla Banku Spółdzielczego „Wspólna Praca” w Kutnie z przystąpienia do SUS
Jolanta Koza, p.o. prezesa zarządu Banku Spółdzielczego „Wspólna Praca” w Kutnie, wypowiada się o Systemie Usług SGB bardzo pozytywnie:
– W ostatnich latach w sektorze bankowym nastąpiły duże zmiany, które spowodowały, że jeśli chcemy być konkurencyjni na rynku – także tym lokalnym – musimy posiadać nowoczesne rozwiązania dla klientów. A SUS takim rozwiązaniem jest.
– Dzięki przystąpieniu do SUS usprawnimy nasze systemy, będziemy mieli narzędzia, które z jednej strony pozwolą nam jeszcze lepiej zadbać o wygodę klientów (jak chociażby cyfryzacja świadczonych usług), a z drugiej strony zapewnimy im większe bezpieczeństwo.
Prace nad wdrożeniem SUS przebiegły bardzo sprawnie, udało się zrealizować wszystkie założenia. Podziękowania należą się wszystkim pracownikom SGB, którzy wzięli udział w tym ważnym przedsięwzięciu – dodaje Jolanta Koza.
Projekt wdrożeniowy, który trwał zaledwie kilka miesięcy, nie mógłby zostać zrealizowany bez ogromnego zaangażowania i współpracy pracowników Banku Spółdzielczego „Wspólna Praca” w Kutnie, SGB-Banku SA oraz Asseco Poland. Wspólna praca i determinacja w dążeniu do ostatecznego celu jakim było udane wdrożenie produkcyjne zakończyły się sukcesem w miniony weekend.
Czytaj także: Bank Spółdzielczy w Tucholi 51. bankiem SGB w SUS
SUS to inwestycja w przyszłość
System Usług SGB to wspólna, zrzeszeniowa platforma technologiczno-procesowa, z której banki spółdzielcze mogą korzystać pakietowo, na zasadach subskrypcyjnych, w korzystnych dla siebie cenach. W modelu prawnym, na którym oparto SUS, obowiązuje zasada przejrzystości i równych praw dla wszystkich partnerów.
Banki są w tym przypadku zarówno partnerami współtworzącymi system, jak i jego klientami, otrzymującymi od SGB-Banku specjalistyczne wsparcie w zakresie administrowania systemami operacyjnymi, usługami bezpieczeństwa, analizy transakcji i sprawozdawczości.
Z perspektywy banków, które korzystają z SUS, korzystanie z systemu to inwestycja w przyszłość. Posiadanie najnowocześniejszych narzędzi technologicznych jest dla lokalnego banku realnym wsparciem w codziennej pracy i obsłudze klienta.
Zapewnia bezpieczeństwo danych, szybkość w podejmowaniu decyzji finansowych i możliwość precyzyjnego, spersonalizowanego kształtowania ofert. Poprzez jakość stosowanych rozwiązań technologicznych i ich dostępność wynosi też relacje banku spółdzielczego z klientami na wysoki, wcześniej nie notowany poziom.
W kolejnych latach planowane jest wdrożenie kilkudziesięciu kolejnych banków do SUS.