Usługa monitorowania kart (FDS) dostępna w bankach spółdzielczych SGB
![Usługa monitorowania kart (FDS) dostępna w bankach spółdzielczych SGB Usługa monitorowania kart (FDS) dostępna w bankach spółdzielczych SGB](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_830,h_467/https://bank.pl/wp-content/uploads/2024/04/fds-sgb-830x467-sgb.jpg)
W ramach usługi zautomatyzowano cały proces obsługi alertów. Podstawową cechą tego systemu jest natychmiastowe informowanie klientów o podejrzanych transakcjach oraz podejmowanie określonych działań typu odmowa autoryzacji lub zablokowanie karty.
Integracja i parametryzacja usługi umożliwia wykonywanie analiz w ramach wielu kanałów, tj. profilu technicznego (urządzenie, sesja, adres IP, geolokalizacja), profilu transakcyjnego bankowości internetowej (System Usług SGB) i mobilnej (SGB Mobile).
Elastyczność tego rozwiązania umożliwia parametryzację silnika analitycznego na poziomie banku, produktu, grupy klientów lub pojedynczej karty.
Czytaj także: Prezes SGB-Bank o popycie na kredyt inwestycyjny
Cyberbezpieczeństwo: FDS w trybie 24h
Cały proces obsługi realizowany jest przez SGB-Bank SA i nie wymaga zaangażowania po stronie banku spółdzielczego.
Klienci banków SGB otrzymują dostęp do usługi Call Center czynnej w trybie 24h.
![Błażej Mika, Wiceprezes SGB-Bank SA.](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_850,h_478/https://bank.pl/wp-content/uploads/2020/01/Blazej-Mika-SGB-03-850x478-1.jpg)
– To jeszcze jeden przykład efektywności współpracy w ramach Zrzeszenia SGB, którą tak mocno akcentowaliśmy w naszej strategii rozwoju na lata 2022-2024 – ocenia Błażej Mika, wiceprezes zarządu SGB-Banku odpowiedzialny za sektor IT.
– Celem jest satysfakcja klienta, bezpieczeństwo transakcji, istotne z perspektywy zarówno klienta, jak i samego banku. Stawiamy też na partnerską kooperację wewnątrz Zrzeszenia, która zdejmuje z banków spółdzielczych część obowiązków i kosztów i oddaje działania informatyczne i operacyjne w ręce specjalistów z SGB-Banku SA.
Przygotowaliśmy ważne i bardzo potrzebne narzędzie, które już wkrótce będzie dobrze służyło klientom SGB – dodaje Błażej Mika.
Czytaj także: SGB pionierem w zastosowaniu instrumentu kapitałowego AT1
Działania na rzecz antyfraudowej ochrony klientów SGB
Mamy możliwość wdrożenia szybkiej i elastycznej reakcji na nowo pojawiające się metody i trendy fraudowe – podkreśla Daniel Krzywiec, dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa w SGB-Banku SA:
– Nowe rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo transakcji kartowych, przyczyniając się do redukcji potencjalnych strat finansowych klientów banków spółdzielczych SGB.
W ramach usługi automatyzowaliśmy cały proces obsługi alertów. Wdrożone rozwiązanie pozwala na identyfikację nietypowych transakcji i podejrzanych aktywności.
![Daniel Krzywiec SGB-Bank S.A.](https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_glossy,ret_img,w_1024,h_576/https://bank.pl/wp-content/uploads/2023/07/Krzywie-1024x576.jpg)
Usługa FDS integruje wszystkie działania klienta w jednym rozwiązaniu i umożliwia analizę aktywności w pełnym profilu transakcyjnym klienta (bankowość internetowa, mobilna oraz karty płatnicze) – wyjaśnia Daniel Krzywiec.
Usługa monitorowania transakcji kartowych dostępna jest we wszystkich bankach spółdzielczych SGB.