Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
SafeBank 2025
9 grudnia 2025 r.
Pozostało:
3dni
17godzin
6minut
II Kongres Bankowości Zrównoważonego Rozwoju 2025
10 grudnia 2025 r.
Pozostało:
4dni
17godzin
6minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
101dni
17godzin
6minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Z rynku finansowego

Bank Pekao S.A. przedstawia strategię na lata 2025-2027: Wzrost, Dostępność, Sprawność

14.04.2025 20:32 RL | BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Pekao S.A. przedstawia strategię na lata 2025-2027: Wzrost, Dostępność, Sprawność
Źródło: Bank Pekao SA,
ROE powyżej 18 proc., C/I poniżej 35 proc., 1,4 mln młodych klientów do 26. roku życia, 4,4 mln aktywnych klientów mobile, pozycja lidera bankowości korporacyjnej i bankowości dla sektora publicznego, dywidenda na poziomie 50-75 proc. rocznego zysku netto – to kilka z wielu założeń nowej strategii Banku Pekao S.A. na lata 2025-2027, czytamy w informacji prasowej Banku.

WZROST, DOSTĘPNOŚĆ oraz SPRAWNOŚĆ – te trzy filary wyznaczają działania strategiczne Pekao na najbliższe lata. Bank chce rosnąć w kluczowych segmentach i produktach, budując solidny wynik oraz zwiększając udziały rynkowe.

Przez następne trzy lata będzie także rozwijał swoje kanały zdalne i jeszcze bardziej dopasuje usługi i produkty do zmieniających się potrzeb klientów.

Ponadto będzie rozwijał się technologiczne, co wesprze kształtowanie się nowej kultury organizacyjnej. 

Czytaj także: Nowy wiceprezes w zarządzie Banku Pekao od 1 września ’25

Wzrost

W horyzoncie nowej strategii Bank planuje zwiększenie bazy klientów poniżej 26. roku życia do 1,4 mln dzięki rozbudowie produktów dla młodych klientów i dopasowaniu oferty do ich stylu życia, relacji i potrzeb. Jednocześnie, nie zapomina o dotychczasowych klientach, dla których również stworzy kompleksową ofertę, ułatwi zarządzanie ich środkami oraz udostępni narzędzia wspierające planowanie finansów osobistych i inwestycji.

W ten sposób chce zyskać 700 tys. aktywnych klientów na przestrzeni kolejnych trzech lat. Bank chce także jeszcze bardziej wykorzystać swoją obecność w mniejszych miejscowościach, postrzegając szeroką sieć oddziałów jako swoją przewagę konkurencyjną.

Pekao stawia także na produkty ubezpieczeniowe. Poprzez wykorzystanie partnerstwa z Grupą PZU, planuje zbudować pozycję lidera wzrostu na rynku bancassurance. W tym celu m.in. stworzy silną linię ubezpieczeń stand alone, dostępnych poza produktami bankowymi oraz wdroży system pozwalający na w pełni zdalny zakup i zarządzanie ubezpieczeniami. Bank założył, że w 2027 roku składka przypisana brutto ze sprzedaży ubezpieczeń wyniesie 1 mld zł.

Bank chce rozwijać się również w zakresie leasingu i faktoringu. Dzięki kompetencjom Grupy Pekao, planuje uplasować się w TOP3 w kontekście tych usług, jeszcze skuteczniej oferując je przedsiębiorcom poprzez odpowiednie spozycjonowanie oraz automatyzację i usprawnienie procesów.

Pozycja lidera bankowości korporacyjnej i bankowości dla sektora publicznego to kolejne cele nowej strategii. Pekao planuje aktywnie wykorzystać sytuację gospodarczą, finansując jeszcze więcej dużych projektów transformacyjnych.

Postawi na prognozowanie potrzeb klientów w priorytetowych sektorach oraz zmodyfikuje procesy decyzyjne w celu jak najsprawniejszego finansowania strategicznych klientów.

Dostępność

Pekao planuje zwiększyć dostępność usług bankowych dla klientów wprowadzając zintegrowany model obsługi w kanałach bankowych, tak aby zapewnić ciągłość, prostotę i personalizację, niezależnie od tego w którym kanale klient realizuje proces.

Na przestrzeni najbliższych trzech lat rozwinie także interaktywne możliwości PeoPay, Pekao24 i Contact Center, wprowadzając najwyższej jakości bankowość konwersacyjną. W horyzoncie strategii zakłada, że liczba klientów mobile wzrośnie do 4,4 mln, a udział sprzedaży digital wyniesie 72 proc. Ponadto Bank planuje jeszcze bardziej skupić się na działaniach edukacyjnych i doradztwie w oddziałach, szczególnie w kontekście lokalnym.

Dbałość o doświadczenia klientów to także jeden z celów strategicznych Pekao. W 2027 roku zamierza uplasować się w TOP3 pod kątem NPS w segmentach masowych.

W tym celu wprowadzi systemowy monitoring doświadczeń klientów, rozwinie model obsługi uwzględniający zmieniające się potrzeby klientów, jak również uprości komunikację i zwiększy intuicyjność cyfrowych rozwiązań.

Sprawność

Aby wymienione wcześniej zmiany dla klientów mogły mieć miejsce, potrzebna jest silna baza technologiczna. W tym celu Bank zbuduje efektywny ekosystem danych, który poprawi procesy biznesowe, pozwoli na generowanie dodatkowych synergii oraz będzie podstawą nowego modelu zarządzania informacją, tzw. modelu Data Driven. Jednocześnie w horyzoncie strategii Pekao zakłada ponad trzykrotny wzrost liczby systemów w chmurze.

Bank będzie upraszczał wewnętrzne procesy oraz wdroży kompleksowy Model Doskonałości Operacyjnej, by na bieżąco monitorować i usprawniać procesy. Działania optymalizacyjne skupią się w dużej mierze na segmencie przedsiębiorców, gdzie zdigitalizowane i zautomatyzowane zostaną kluczowe procesy dla firm, w tym proces kredytowy dla mikroprzedsiębiorców.

Na przestrzeni najbliższych trzech lat Pekao planuje zwiększyć udział kanałów zdalnych w sprzedaży kredytów dla biznesu do 30 proc. oraz osiągnąć wskaźnik digitalizacji w segmentach MŚP, MID i Korpo na poziomie 70 proc.

Wszystkie te zmiany ma wspierać aspiracyjna kultura organizacyjna, w której bank będzie działać szybciej i myśleć ambitniej oraz liderzy, którzy zainspirują oraz stworzą przestrzeń do działania. Pekao zainwestuje także w kompetencje przyszłości poprzez stworzenie Centrum Kompetencji AI, aby przyspieszyć implementację nowych technologii w całej organizacji.

Dzięki tym działaniom za trzy lata efektywność pracy w wybranych obszarach banku wzrośnie o min. 10 proc., liczba zaimplementowanych rozwiązań AI zwiększy się ponad dwukrotnie i aż 80 proc. pracowników będzie używać sztucznej inteligencji.

ESG

W swojej strategii Bank nie zapomina o kwestiach dotyczących ESG. Zapowiada osiągnięcie neutralności klimatycznej Grupy Pekao do 2050 roku, jak również rozwój produktów i modelu współpracy z klientami wspierający zrównoważoną transformację działalności.

Na przestrzeni najbliższych trzech lat planuje sfinansować projekty zielone, takie jak m.in.: odnawialne źródła energii, transport niskoemisyjny, budownictwo energooszczędne czy efektywność energetyczna, kwotą 9 mld zł.

Bank dąży do tego, aby w Grupie Pekao co najmniej 33 proc. stanowisk w najwyższej kadrze menedżerskiej było zajmowanych przez kobiety, a różnica wynagrodzeń na porównywalnych stanowiskach utrzymała się na poziomie poniżej 5 proc.

Czytaj także: Zarząd PZU analizuje warianty funkcjonowania Alior Banku i Banku Pekao w Grupie PZU

Cezary Stypułkowski o strategii Banku Pekao

Cezary Stypułkowski. Źródło: Bank Pekao

„Nasza strategia na lata 2025–2027 to ambitny plan wzrostu Banku, w którym stawiamy na rozwój biznesu w kluczowych segmentach detalicznych i korporacyjnych oraz aktywne wspieranie transformacji polskiej gospodarki.

Chcemy konsekwentnie budować pozycję Banku, do którego klienci w Polsce naturalnie kierują się przy codziennych i najważniejszych decyzjach finansowych” – mówi Cezary Stypułkowski, prezes Zarządu Banku Pekao S.A.

I dodaje:

„Technologie – w tym zaawansowana analityka danych, automatyzacja i sztuczna inteligencja – będą motorem tej zmiany, pomagając nam oferować bardziej intuicyjne, spersonalizowane rozwiązania i jednocześnie usprawniając procesy wewnętrzne.

To przełoży się na trwałą poprawę efektywności operacyjnej i skalowalność naszego modelu biznesowego”.

Źródło: Bank Pekao SA
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
bank i klientBank Pekao SABankiCezary StypułkowskiContact CenterCyfryzacja / DigitalizacjaDEI / Diversity Equity & Inclusion / Różnorodność Równość i WłączanieESG / Environmental, Social and corporate Governancefinansowanie biznesuGospodarkaKlientocentryzmNowe technologiePekao24PeoPayStrategia
Autor RL
Źródło BANK.pl
Partner działu
Fundacja Polska Bezgotówkowa

Polecamy

Spotkanie świąteczne środowiska bankowego – 4 grudnia ‘25. Tadeusz Białek. Źródło: ZBP
Wydarzenia
Spotkanie świąteczne środowiska bankowego, 4 grudnia ‘25
Świąteczny Portfel Polaków 2025
Z rynku finansowego
Świąteczny Portfel Polaków 2025: planujemy większe wydatki, choć realne koszty spadły
Adam Glapiński, grudzień 2025
Uncategorized
Prezes NBP: stopa na poziomie 4 proc. jest dobrym poziomem i może pozostać dłużej
Fitch Ratings napis na budynku
Gospodarka
Fitch utrzymał prognozę PKB Polski w 2026 roku na 3,2 proc., widzi jeszcze jedno cięcie stóp

Zaproponowane przez  KNF zmiany dotyczące WFD, są zgodne z tym co jako środowisko bankowe postulowaliśmy od dłuższego czasu.  Zaproponowane  zmiany przede wszystkim obniżają sam wskaźnik z  docelowego poziomu 40% do 20%. W nowej propozycji wskaźnika KNF usunął w ogóle nadwyżki funduszy własnych, co, w połączeniu z obniżeniem wymogu, należy ocenić jako krok w kierunku uspójnienia podejścia do liczenia wskaźnika. Jednocześnie oznacza to, że banki będą musiały wyemitować więcej instrumentów dłużnych, żeby wypełniać wskaźnik WFD. Wymaga to jeszcze precyzyjnych wyliczeń, niemniej nie wykluczamy rozmowy z UKNF o wydłużeniu okresu przejściowego.

Agnieszka Wachnicka
Agnieszka Wachnicka
Wiceprezeska
ZBP
Czytaj artykuł

Najnowsze

ZPF: IV Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
Z rynku finansowego
ZPF zaprasza na IV. Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
napis OFE, tło banknoty
Z rynku finansowego
Aktywa OFE w listopadzie ’25 zmalały m/m o 0,1 proc. do 281,5 mld zł
wirtualny wykres na tle banknotów
Gospodarka
Wynik netto przedsiębiorstw niefinansowych wyniósł 153,2 mld zł w I-III kw. 2025 roku, dane GUS
Mikołaj Sobierajski, analityk rynku akcji w XTB.
Z rynku finansowego
Rynek kapitałowy wycenia wielkość obniżek stóp procentowych w 2026 roku
logo Citi na budynku
Kadry
Rada nadzorcza Citi Handlowego powołała wiceprezesa ds. detalu na kolejną kadencję
szkolenie Digital Banking Academy: „Digitalizacja procesów biznesowych – dobre praktyki”, 10 grudnia 2025 r.
Z rynku finansowego
Zapraszamy na szkolenie Digital Banking Academy: „Digitalizacja procesów biznesowych – dobre praktyki”, 10 grudnia 2025 r.
banknoty, klocki z napisem RPP
Z rynku finansowego
Eksperci o decyzji RPP: po intensywnych obniżkach stóp przerwa na początku ’26, potem lekkie cięcia
symbole % nad smartfonem w dłoni mężczyzny
Gospodarka
RPP zdecydowała o obniżce stopy referencyjnej do 4,00 proc.

Zobacz także

Spotkanie świąteczne środowiska bankowego – 4 grudnia ‘25. Tadeusz Białek. Źródło: ZBP
Wydarzenia
Spotkanie świąteczne środowiska bankowego, 4 grudnia ‘25
Świąteczny Portfel Polaków 2025
Z rynku finansowego
Świąteczny Portfel Polaków 2025: planujemy większe wydatki, choć realne koszty spadły
ZPF: IV Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
Z rynku finansowego
ZPF zaprasza na IV. Kongres Instytucji Finansowych – 11 grudnia 2025
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}