Artykuły ze źródła: W

Łukasz Murawski, psycholog społeczny i wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Gdyni.
Gospodarka

Black Friday: 2/3 Polaków zamierza polować na okazje, a sprzedawcy liczą na rekordowe zyski

Black Friday wypada w tym roku 26 listopada. To „święto” wyprzedaży przyjęło się już na polskim rynku, elektryzując coraz większą liczbę kupujących i sprzedających. I choć badania pokazują, że promocje podczas Czarnego Piątku z reguły są niewielkie albo tylko pozorne, to i tak w tym roku czeka na nie prawie 68 proc. polskich konsumentów, którzy specjalnie odkładają swoje plany zakupowe na koniec listopada.

Kłódka symbolizująca cyberbezpieczeństwo i mężczyzna w garniturze
Cyberbezpieczeństwo

Coraz większa rola banków w walce z cyberzagrożeniami

Rośnie liczba cyberataków na firmy, ale także poziom wiedzy przedsiębiorców w zakresie cyberbezpieczeństwa. Z przeprowadzonego na zlecenie Volkswagen Banku badania wynika, że zdecydowana większość ankietowanych podmiotów gospodarczych uważa, że jest dobrze zabezpieczona przed zagrożeniami. Jednocześnie firmy deklarują, że chcą się doskonalić w tym zakresie. Z sondażu przeprowadzonego na przełomie sierpnia i września br. przez IPSOS wynika także, że w okresie pandemii COVID-19 znacznie wzrosła rola banków, jako edukatora w zakresie cyberbezpieczeństwa.

Robert Lisicki
Komentarze ekspertów

Pracodawca jednak będzie mógł sprawdzić, który pracownik jest zaszczepiony

Do Sejmu trafić ma poselski projekt ustawy, która umożliwi pracodawcom sprawdzenie, który pracownik jest zaszczepiony przeciwko Covid-19. Przedsiębiorcy czekają na te przepisy od dawna, bo zależy im na zapewnieniu bezpiecznych warunków zatrudnienia w zakładach pracy, a do tego niezbędne są informacje, kto jest już zaszczepiony, a kto nie – uważa Konfederacja Lewiatan.

Widok na logo UOKiK - Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Gospodarka

UOKiK postawił zarzuty operatorowi Vectry; jest stanowisko firmy

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postawił zarzuty operatorowi telewizji kablowej Vectra, podał Urząd. Spółka wprowadziła jednostronnie klauzulę umożliwiającą podwyższenie opłaty za internet i telewizję, mimo że umowy nie zawierały odpowiedniej klauzuli modyfikacyjnej umożliwiającej takie działanie. Następnie – w oparciu o wprowadzoną do wykonywanych umów klauzulę – podwyższała opłaty za internet i telewizję, argumentuje UOKiK. Firma nie zgadza się ze stanowiskiem Urzędu.

wirtualne wykres na tle klawiatury laptopa, grafika wirusa
Firma

Barometr COVID-19: co trzecie MŚP boi się kolejnych miesięcy; co piąte nie liczy na powrót koniunktury

Z najnowszej edycji Barometru COVID-19 realizowanego przez EFL w IV kwartale br. wynika, że przedsiębiorcy z sektora MŚP obawiają się czwartej fali pandemii koronawirusa. W opinii 36% mikro, małych i średnich firm w ciągu najbliższych 6 miesięcy sytuacja w ich branży pogorszy się. To wzrost o 11 p.p. w ujęciu kwartalnym i najwyższy wynik od roku (w IV kwartale 2020 roku uważało tak 39% ankietowanych). Przedsiębiorcy coraz częściej nie są w stanie ocenić, kiedy nastąpi powrót koniunktury, lub nie wierzą w jej powrót w ogóle. Co trzeci odpowiedział, że nie wie, a co piąty, że koniunktura nie powróci w najbliższych latach.

STRONA 430 Z 1042