Artykuły ze źródła: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB

para z torbami świątecznych zakupów, w tle jarmark świąteczny
Bezgotówkowo

Fundacja Polska Bezgotówkowa radzi jak przyciągnąć klientów do świątecznych zakupów

Okres świąteczny i noworoczny to gorący czas dla branży handlowej – obroty w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych osiągają rekordowe wzrosty generowane m.in. przez świąteczne zakupy i prezenty, którymi chcemy obdarować rodzinę i najbliższych. Przed właścicielami małych punktów pojawiają się dodatkowe wyzwania związane z obsługą większej liczby klientów i zamówień. Jednocześnie, dla przedsiębiorców to szansa na maksymalizację zysków i dotarcie do potencjalnych, nowych klientów. Jak zatem przygotować się na szczyt zakupowy i wykorzystać ten czas na rozwój biznesu?

CZYTAJ WIĘCEJ
Plakat akcji „Żyj filmowo, płać bezgotówkowo!”
Bezgotówkowo

Żyj filmowo, płać bezgotówkowo! Rusza pilotaż ogólnopolskiej akcji realizowanej z Fundacją Polska Bezgotówkowa

15 powiatów, 7 województw, 5 premier kinowych! Już 7 listopada 2022 r. w Ornecie w powiecie lidzbarskim rozpocznie się pilotażowa edycja Bezgotówkowego Kina Objazdowego. Ogólnopolska akcja pod hasłem „Żyj filmowo, płać bezgotówkowo!” – realizowana we współpracy z Fundacją Polska Bezgotówkowa – została zainicjowana w odpowiedzi na potrzebę upowszechniania kultury oraz edukacji w zakresie finansów cyfrowych. Projekt skierowany jest do mieszkańców mniejszych miejscowości, w których na co dzień nie ma dostępu do kina.

CZYTAJ WIĘCEJ
Mężczyzna wciskający PIN na terminalu płatniczym
Bezgotówkowo

Gdzie Polacy nie mogą płacić bezgotówkowo?

Mimo dynamicznego rozwoju obrotu bezgotówkowego, w Polsce nadal istnieją miejsca, w których można płacić tylko gotówką. Brak możliwości zapłacenia kartą, podobnie jak w poprzednim roku, najbardziej doskwiera Polakom na targowiskach i bazarach (48%) oraz w toaletach publicznych (43%). Aż 41% ankietowanych przyznało również, że problem ten dostrzega także podczas imprez plenerowych – pokazuje badanie Fundacji Polska Bezgotówkowa przeprowadzone przez Maison & Partners.

CZYTAJ WIĘCEJ
Dzień Seniora 2022
Bezgotówkowo | Edukacja finansowa

„Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo” Fundacja Polska Bezgotówkowa partnerem wydarzenia „Dzień Seniora” w ZUS

Wystartował „Dzień Seniora”, czyli ogólnopolski cykl spotkań dla osób powyżej 65. roku życia organizowanych w tym roku pod hasłem: „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”. Fundacja Polska Bezgotówkowa, jako partner merytoryczny wydarzenia, przygotowała specjalny program edukacyjny na temat bezpieczeństwa zakupów online, poinformowała Fundacja.

CZYTAJ WIĘCEJ
Logo Fundacji Polska Bezgotówkowa
Bezgotówkowo

Click to Pay: Fundacja Polska Bezgotówkowa wspiera popularyzację globalnego standardu płatności kartą w internecie

Click to Pay to bezpieczna i wygodna metoda dokonywania płatności za zakupy internetowe na wszelkiego rodzaju urządzeniach z dostępem do internetu – jak komputer, tablet, czy smartfon, oparta na globalnym standardzie SRC opracowanym przez EMVCo. Metoda ta eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart i innych informacji podczas dokonywania płatności.

CZYTAJ WIĘCEJ
Osoba wpłacająca datek przez telefon
Bezgotówkowo

Terminal zamiast puszki: bezgotówkowy fundraising będzie zyskiwał na znaczeniu

Fundraising staje się coraz popularniejszy wśród darczyńców. Wiele stowarzyszeń, fundacji charytatywnych i kościołów dostrzega potencjał elektronicznych zbiórek i podążając za duchem zmian, wyposaża wolontariuszy oraz swoje siedziby, parafie w terminale płatnicze czy datkomaty. Dobroczynność działa bardzo sprawnie również w Internecie. Wszystko wskazuje na to, że trend bezgotówkowego fundraisingu będzie tylko zyskiwał na znaczeniu.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2022/08

Raport Specjalny | Polska Bezgotówkowa | Płatności bezgotówkowe funkcjonują już w świadomości przedsiębiorców jako standard rynkowy

– Doszło do trwałej zmiany podejścia do akceptowania płatności bezgotówkowych, które zaczęło funkcjonować w świadomości przedsiębiorców jako pewien obowiązek, standard rynkowy, który należałoby zapewnić konsumentowi. Równocześnie zaobserwowaliśmy przyrost terminali w tych kategoriach, które tradycyjnie uważaliśmy za „oporne”, jeśli chodzi o akceptację płatności bezgotówkowych: w usługach wykonywanych osobiście, w mniejszych sklepikach wielobranżowych, w branży HoReCa, czyli kulinarnej, gastronomicznej i hotelowej. To też jest istotna zmiana – mówi Joanna Erdman, wiceprezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa. Rozmawiali z nią Paweł Minkina i Karol Mórawski.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 3 Z 7