Artykuły ze źródła: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB

BANK 2023/11

Bankowość i Finanse | FUNDACJA POLSKA BEZGOTÓWKOWA | Zwyczaje płatnicze Polaków 2018–2022: po bezgotówkowej stronie

Rok 2022 przyniósł przyspieszenie rozwoju płatności bezgotówkowych w Polsce. Wyniki badania „Zwyczaje płatnicze Polaków”, prowadzonego dla Fundacji Polska Bezgotówkowa przez POLASIK Research1, wskazały, że wykorzystanie gotówki po raz pierwszy spadło poniżej ⅖ wszystkich transakcji płatniczych w fizycznych punktach sprzedaży. W horyzoncie kilkuletnim można mówić o odwróceniu struktury wykorzystania metod płatności stosowanych w sprzedaży detalicznej i rysującej się dominacji rozliczeń bezgotówkowych.

CZYTAJ WIĘCEJ
terminal płatniczy
Bezgotówkowo

Mimo inflacji Polacy nie rezygnują z usług kosmetyczno-medycznych

Usługi kosmetyczne, upiększające i medyczne oraz wizyty w salonach SPA stają się dla coraz większej grupy gospodarstw domowych regularnym wydatkiem. Jest to efekt postępujących zmian kulturowych – dbałość o wygląd, dobre samopoczucie i zdrowie zyskują na ważności. Co ciekawe, wydatki na usługi kosmetyczno-medyczne nie podlegają redukcji w budżetach domowych w związku z sytuacjami nadzwyczajnymi, jak spowolnienie gospodarcze, czy też poziomem realnych dochodów ograniczonym inflacją. Cała branża zaczyna też być odporna na zmiany zachodzące na rynku, a eksperci przewidują dla niej dalsze wzrosty, czytamy w informacji prasowej Fundacji Polska Bezgotówkowa.

CZYTAJ WIĘCEJ
kobieta płacąca zbliżeniowo kartą w sklepie, terminal
Bezgotówkowo

Już niemal 2/3 płatności za zakupy realizowanych jest bezgotówkowo

W 2022 r. nastąpiło przyspieszenie popularyzacji płatności bezgotówkowych, z użyciem których zrealizowano już 62% wszystkich transakcji detalicznych w sklepach i punktach usługowych w Polsce. Ubankowienie Polaków na koniec tego roku wynosiło 85%, a w najmłodszych grupach wiekowych (18-26) aż 91% – pokazują wyniki badania Fundacji Polska Bezgotówkowa „Zwyczaje płatnicze Polaków a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce”.

CZYTAJ WIĘCEJ
kobieta płacąca zbliżeniowo kartą w sklepie, terminal
Bezgotówkowo

Fundacja Polska Bezgotówkowa partnerem akcji Martyny Wojciechowskiej „MŁODE GŁOWY”

Fundacja UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej rozpoczyna fundraisingową współpracę z Donateo. Od 1 lutego do 26 marca klienci hipermarketów Auchan w całej Polsce mogą wesprzeć bezgotówkowo inicjatywę „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”. Projekt obejmuje największe w kraju badanie stanu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, kampanię edukacyjną i program profilaktyczny. Partnerami akcji są: Fundacja Polska Bezgotówkowa oraz Polskie ePłatności, poinformowała FPB.

CZYTAJ WIĘCEJ
Bezgotówkowo

Polska Bezgotówkowa: w roku 2022 ponad miliard transakcji

Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy rok 2022 rekordowym wzrostem aktywności terminali w ramach Programu. W porównaniu do 2021 r. obrót transakcji bezgotówkowych był o prawie 40% wyższy i wyniósł 30,1 mld zł. Fundacja odnotowała również wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których w 2022 r. było 461,7 mln – o 28% więcej niż rok wcześniej. Z kolei obszarem z największą dynamiką aktywności terminali był sektor publiczny – wartość transakcji wzrosła o prawie 63% w porównaniu do 2021 roku, poinformowała FPB.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 2 Z 7