Artykuły ze źródła: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB

kobieta płacąca zbliżeniowo kartą w sklepie, terminal
Bezgotówkowo

Już niemal 2/3 płatności za zakupy realizowanych jest bezgotówkowo

W 2022 r. nastąpiło przyspieszenie popularyzacji płatności bezgotówkowych, z użyciem których zrealizowano już 62% wszystkich transakcji detalicznych w sklepach i punktach usługowych w Polsce. Ubankowienie Polaków na koniec tego roku wynosiło 85%, a w najmłodszych grupach wiekowych (18-26) aż 91% – pokazują wyniki badania Fundacji Polska Bezgotówkowa „Zwyczaje płatnicze Polaków a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce”.

CZYTAJ WIĘCEJ
kobieta płacąca zbliżeniowo kartą w sklepie, terminal
Bezgotówkowo

Fundacja Polska Bezgotówkowa partnerem akcji Martyny Wojciechowskiej „MŁODE GŁOWY”

Fundacja UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej rozpoczyna fundraisingową współpracę z Donateo. Od 1 lutego do 26 marca klienci hipermarketów Auchan w całej Polsce mogą wesprzeć bezgotówkowo inicjatywę „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”. Projekt obejmuje największe w kraju badanie stanu zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, kampanię edukacyjną i program profilaktyczny. Partnerami akcji są: Fundacja Polska Bezgotówkowa oraz Polskie ePłatności, poinformowała FPB.

CZYTAJ WIĘCEJ
Bezgotówkowo

Polska Bezgotówkowa: w roku 2022 ponad miliard transakcji

Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy rok 2022 rekordowym wzrostem aktywności terminali w ramach Programu. W porównaniu do 2021 r. obrót transakcji bezgotówkowych był o prawie 40% wyższy i wyniósł 30,1 mld zł. Fundacja odnotowała również wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których w 2022 r. było 461,7 mln – o 28% więcej niż rok wcześniej. Z kolei obszarem z największą dynamiką aktywności terminali był sektor publiczny – wartość transakcji wzrosła o prawie 63% w porównaniu do 2021 roku, poinformowała FPB.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 2 Z 7