Bankowość i Finanse | Płatności – Visa | Konsumenci chcą zmieniać świat na lepszy. Dla banków to ważny sygnał
Z Adrianem Kurowskim
dyrektorem Visa w Polsce, rozmowa o tym, jak bankowość detaliczna rozwija się na naszych oczach.
Z Adrianem Kurowskim
dyrektorem Visa w Polsce, rozmowa o tym, jak bankowość detaliczna rozwija się na naszych oczach.
Za pośrednictwem wydawców Visa zapewnia korzystającym z kart szereg dodatkowych możliwości. Dostęp do dobrze skrojonych ofert, unikatowych rozwiązań czy też specjalnych usług może być tym, co przekona do pozostania w konkretnym banku czy fintechu.
Co w praktyce oznacza partnerstwo umożliwiające wprowadzenie zrównoważonych kart płatniczych i rachunków? Co należy rozumieć pod pojęciem zrównoważona karta płatnicza, zrównoważony rachunek? ‒ komentarz Jakuba Kiwiora, dyrektora zarządzającego regionem Europy Środkowo-Wschodniej, Visa, dla aleBank.pl.
Visa ogłosiła nowe zobowiązanie zakładające osiągnięcie zerowego poziomu emisji netto do 2040 r., jak również to, że osiągnęła w 2020 r. neutralność węglową w ramach swojej działalności. Visa planuje również zostać firmą pozytywnie oddziałującą na klimat. Będzie to możliwe dzięki nowym partnerstwom i rozszerzeniu inicjatyw, które będą wspierać zrównoważony handel
i przechodzenie na gospodarkę niskoemisyjną.
Visa ogłosiła, że przetworzyła dodatkowy miliard płatności bezdotykowych, które wcześniej wymagałyby potwierdzania ich kodem PIN. Świadczy to
o rosnącym zaufaniu konsumentów do transakcji dokonywanych zbliżeniowo. Próg ten przekroczony został w niespełna rok od podniesienia limitu dla płatności zbliżeniowych w 29 krajach w Europie, w odpowiedzi na pandemię COVID-19.
Visa jest kolejną międzynarodową instytucją finansową, która otwiera się na świat kryptowalut. Globalny lider technologii płatniczych rozpoczyna współpracę z Crypto.com. Kartą debetową Visa Crypto będzie można płacić bez konieczności przewalutowania środków z cyfrowej waluty na tradycyjną. Jak przekonują eksperci, to krok do tego, aby już wkrótce kryptowalutą płacić w tradycyjnym sklepie.
Dzięki bezpośredniej akceptacji płatności w USD Coin, Visa tworzy nowe połączenia między walutami cyfrowymi i tradycyjnymi, czytamy w informacji prasowej Visa.
Przyspieszenie, które wiosną ubiegłego roku mimowolnie rozpoczęło cyfrową transformację na tak szeroką skalę, wpłynie również na dynamikę zmian w roku 2021.
Rozwiązania Visa z obszaru inteligentniejszego rozliczania (Smarter Posting), prognozowania (Smarter Settlement Forecast) i wspierania instytucji finansowych w procesie autoryzacji transakcji (Smarter Stand-In Processing) pomagają poprawić przewidywalność, przejrzystość i szybkość płatności.
Pandemia COVID-19 wywarła wielki wpływ na zachowania konsumenckie oraz rynek handlu internetowego. Płatności zbliżeniowe oraz zakupy online to w tej chwili już nie tylko wygoda, ale konieczność. Konsumenci chcą płacić bezpiecznie, szybko i intuicyjnie. W tym kierunku podąża więc rozwój płatności cyfrowych.
Visa oraz Conferma Pay ogłosiły nawiązanie strategicznej współpracy. Ma ona na celu wprowadzenie na rynek Visa Commercial Pay, pakietu rozwiązań płatniczych B2B, które pomagają firmom usprawnić przepływ gotówki oraz wyeliminować przestarzałe procesy wymagające ręcznej obsługi.
Visa ogłosiła uruchomienie programu Visa Fintech Partner Connect. To nowa inicjatywa, dzięki której instytucje finansowe oraz detaliści będący klientami Visa w Europie będą mogli korzystać z pakietu udoskonalonych rozwiązań opracowanych przez Visa we współpracy z grupą starannie dobranych partnerów fintechowych.
Visa rozszerzyła współpracę ze Stripe – fintechem zajmującym się przetwarzaniem płatności online. Za pomocą Stripe Connect przedsiębiorcy mogą akceptować płatności B2B.
Visa Inc. (NYSE: V) i Vipps, wiodący norweski operator płatności mobilnych, ogłosiły w piątek zawarcie strategicznego partnerstwa, mającego przyspieszyć rozpowszechnienie płatności cyfrowych w Europie. Klienci i partnerzy Visa będą mogli wykorzystywać platformę Vipps, aby tworzyć swoje własne aplikacje płatnicze, oferować konsumentom nowe sposoby płacenia i otrzymywania płatności oraz zarządzać własnymi pieniędzmi.
Visa Smarter Stand-in Processing wykorzystuje sztuczną inteligencję do zmniejszenia liczby odrzuconych transakcji, gdy systemy instytucji finansowych autoryzujące płatności doznają zakłóceń lub ulegają awarii.
W ramach strategicznego programu wsparcia małych przedsiębiorstw, Visa Inc. (NYSE:V) ogłosiła 22 czerwca 2020 r. ogólnoeuropejską inicjatywę na rzecz
ponad 8 milionów małych firm i lokalnych społeczności, co przyczyni się do odbudowy gospodarek po pandemii Covid-19.
Obecnie, łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej, możemy wykonywać wiele czynności bez wychodzenia z domu. Dostęp do szerokiej gamy filmów, zrobienie zakupów spożywczych na cały tydzień, zamówienie obiadu z restauracji prosto na nasz stół – to wszystko jest na wyciągnięcie ręki. Wystarczy kilka kliknięć.
Inaugurując Miesiąc Historii Kobiet, Visa (NYSE: V) ogłosiła dwa nowe projekty, będące wyrazem zaangażowania firmy we wzmacnianie pozycji kobiet w gospodarce.
Visa kontynuuje działania na rzecz rozwoju sieci akceptacji płatności cyfrowych w Polsce. W najnowszej kampanii promowane są zarówno płatności mobilne za pomocą smartfonów i inteligentnych zegarków, jak też transakcje kartą w sklepach internetowych.
Visa Inc. (NYSE:V) ogłosiła podwojenie zasięgu platformy Visa B2B Connect – liczba globalnych korytarzy handlowych, w ramach których dostępna jest Visa B2B Connect, wzrosła do 62 z 30 w momencie uruchomienia platformy w czerwcu 2019 roku. Docelowo do 2020 roku Visa B2B Connect ma działać w ponad 100 krajach.
Visa ogłosiła wprowadzenie pakietu innowacyjnych zabezpieczeń, które pomogą walczyć z transakcjami oszukańczymi, wyznaczając tym samym nowe standardy w cyberbezpieczeństwie i prewencji oszustw.
Visa, zarówno w Polsce, jak i na świecie, aktywnie działa na rzecz rozwoju płatności cyfrowych. Chętnie wspieramy inicjatywy, które mają na celu popularyzację rozwiązań bezgotówkowych – przekonuje Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce.
Dzięki przejęciu Payworks Visa będzie mogła zaoferować klientom na całym świecie większe możliwości w obszarze zarządzania płatnościami w zintegrowanym handlu.
Do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020 pozostał rok, w związku z czym Visa (NYSE: V), jako Globalny Partner Technologiczny Igrzysk Olimpijskich, przygotowuje na czas imprezy innowacyjne doświadczenia płatnicze dla sportowców, odwiedzających i mieszkańców. Działania Visa w tym obszarze wpisują się w cele rządowego programu „Bezgotówkowa Japonia”, który zakłada podwojenie całkowitej liczby cyfrowych płatności i zwiększenie ich udziału w płatnościach ogółem do 40 procent do 2025 roku.
Visa rozpoczęła kampanię zachęcającą do płatności zbliżeniowych, umożliwiających szybkie i wygodne zapłacenie za zakupy i usługi kartą, mobilnie – smartfonem lub zegarkiem czy online za pośrednictwem aplikacji w telefonie.
Visa (NYSE: V) ogłosiła wprowadzenie identyfikacji sensorycznej marki, która powstała w wyniku nawiązania kilkunastu partnerstw w 25 krajach. Pozwoli ona, by doświadczeniu płatniczemu z Visa towarzyszyły wrażenia dźwiękowe i dotykowe oraz animacja.
Visa jest pionierem w opracowywaniu rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję w branży płatniczej i nieustannie rozwija narzędzie Visa Advanced Authorization, które pomaga zwiększyć zaufanie do ekosystemu płatności wśród detalistów i konsumentów.
Visa Inc. (NYSE:V) ogłosiła we wtorek komercyjne uruchomienie platformy Visa B2B Connect, dając tym samym instytucjom finansowym na całym świecie możliwość szybkiego i bezpiecznego przetwarzania transgranicznych płatności korporacyjnych o dużej wartości. Początkowo Visa B2B Connect zostanie uruchomiona dla ponad 30 korytarzy handlowych, natomiast do końca 2019 roku ma być dostępna na 90 rynkach.
Visa Inc. (NYSE: V) i Currencycloud, korporacyjna platforma płatności, ogłosiły zawarcie partnerstwa mającego na celu tworzenie kolejnych innowacji w obszarze płatności transgranicznych oraz płatności realizowanych podczas podróży zagranicznych. Porozumienie wpisuje się w dążenie Visa do udostępnienia cyfrowych płatności, których można dokonywać w sposób bezpieczny i płynny w kraju i za granicą.
Visa (NYSE: V) ogłosiła dołączenie 11 nowych europejskich partnerów do Visa Token Service (VTS). Pozwoli to stworzyć bezpieczniejsze środowisko zakupowe dla konsumentów, którzy przechowują wrażliwe dane dotyczące płatności na platformach swoich ulubionych detalistów.