
Szef Visa w Polsce o pokoleniu Z w świecie cyfrowym
O pokoleniu Z i świecie cyfrowym w styczniowym numerze Miesięcznika Finansowego BANK pisze Adrian Kurowski dyrektor generalny Visa w Polsce.
O pokoleniu Z i świecie cyfrowym w styczniowym numerze Miesięcznika Finansowego BANK pisze Adrian Kurowski dyrektor generalny Visa w Polsce.
Z badania Visa Mobile Payment Study 2022, przeprowadzonego na ośmiu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, wynika, że zdecydowana większość Polaków używa smartfonów i innych urządzeń mobilnych do zakupów i płacenia w internecie1. Interesuje ich też możliwość płacenia smartfonem w sklepach stacjonarnych – już co piąty korzysta z tego rozwiązania. Z kolei z wcześniejszego badania Visa – Mobile Banking Experience – wiemy, że jednym z kluczowych narzędzi codziennego użytku stały się aplikacje bankowe2. Czy zatem smartfon jest dziś centrum zarządzania finansami osobistymi? Co można zrobić, by w pełni się to urzeczywistniło?
Smartfon jest wszystkim, czego potrzeba do zakupów w sieci. Z badania Visa Mobile Payments Study 2022, przeprowadzonego na ośmiu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wynika, że 79% polskich konsumentów sięga po te urządzenia, szukając interesujących dla siebie produktów i usług.
W ciągu najbliższych dziesięciu lat musi nastąpić jedna z najszybszych przemian gospodarczych w historii świata. Dla firm i konsumentów oznacza to, że będą musieli zacząć funkcjonować tak, by ich negatywny wpływ na środowisko był możliwie najmniejszy. Branża płatności z kolei, dzięki innowacyjnym technologiom, może im w tym pomóc.
Mikro, małe i średnie firmy pełnią w gospodarce naszego kontynentu ważną rolę, odpowiadając za ponad połowę generowanego PKB i 65% zatrudnienia w Europie. Są również istotne z perspektywy wielu branż, dla których mogą być kontrahentami, klientami czy podwykonawcami. Visa wierzy w to, że wspierając MŚP, może rozwijać polską gospodarkę.
Dzięki Visa Mobile płacenie kartami w sieci staje się łatwiejsze, szybsze i bardziej intuicyjne, a przy tym bezpieczne. Uważam, że to rozwiązanie z olbrzymim potencjałem dla konsumentów chcących płacić kartą w sieci, a dla banków okazja, by wyróżnić się innowacyjnością.
Choć zrównoważony rozwój wiąże się z wyzwaniami, banki będą miały szanse zaoferować klientom atrakcyjne rozwiązania w tym zakresie. Fintech ecolytiq, który współpracuje z Visa przy tworzeniu swoich pierwszych kart promujących zrównoważoną konsumpcję, zakłada, że zasadnicze znaczenie dla zmiany zachowań mają spersonalizowane dane.
„Visa Creator Program” powstał z myślą o globalnej społeczności twórców zainteresowanych budowaniem swojego biznesu przy wykorzystaniu NFT.
Wygoda, niezawodność i bezpieczeństwo e-commerce oraz płatności zbliżeniowych przyczyniły się do gwałtownego wzrostu ich popularności na naszym kontynencie1. Jednakże wraz ze zmianami zachowań konsumentów zewnętrzne zagrożenia przybierają nowe formy.
Priorytetem Visa jest zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony naszym koleżankom i kolegom, którzy ucierpieli w efekcie inwazji na Ukrainę. Wraz z naszymi pracownikami i Visa Foundation chcemy również wesprzeć działania humanitarne mające zaspokoić podstawowe potrzeby, czytamy na stronach VISA.
Visa ogłosiła powstanie nowej platformy, która ma potencjał, by znacząco zmienić sposób, w jaki firmy przyjmują płatności swoich klientów. Visa Acceptance Cloud wprowadza nowe możliwości dla małych firm, sprzedawców detalicznych, fintechów, a także wspierających je biznesów, związane z płynniejszym i tańszym przyjmowaniem płatności.
Konsumenci przywiązują coraz większą wagę do rozwiązań, które pozwalają im mieć pozytywny wpływ na środowisko. Visa wspiera swoich klientów z branży finansowej, rozwijając i włączając do swojej oferty produkty i usługi, które pozwalają im odpowiadać na tę potrzebę.
Nowy pakiet korzyści dla posiadaczy rachunków jest kolejnym z coraz liczniejszych rozwiązań w obszarze zrównoważonego rozwoju, które Visa oferuje swoim klientom. Jednocześnie wpisuje się w strategię, która zakłada uczynienie z Visa firmy o pozytywnym wpływie na środowisko, podkreśla Firma w komunikacie prasowym.
Visa Mobile to nowa usługa płatnicza, która sprawia, że transakcje online stają się jeszcze szybsze i łatwiejsze, a jednocześnie w pełni bezpieczne. Visa Mobile i stojącą za tym rozwiązaniem technologię przybliża Maciej Maciejewski, dyrektor w Studio Innowacji Visa w Warszawie.
Wywiad z Szymonem Staśczakiem, dyrektorem zarządzającym Visa Consulting&Analytics w Europie Środkowo-Wschodniej, który w imieniu Visa wspierał zrzeszenie bankowości spółdzielczej w opracowaniu strategii wzrostu.
Zbliżające się Forum Usług Płatniczych będzie świetną okazją, aby porozmawiać o tym, jak usługi płatnicze zmieniają się w związku z postępującą cyfryzacją, pisze Adrian Kurowski, dyrektor VISA w Polsce.
Visa (NYSE: V) ogłosiła, że wsparła w cyfrowej transformacji około 16 milionów małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) na całym świecie. Stanowi to nieco ponad 30% celu, jaki Visa wyznaczyła sobie w ramach wieloletniej inicjatywy zmierzającej do ucyfrowienia 50 milionów MŚP.
Visa opublikowała przeprowadzone przez Ipsos badania, z których wynika, że polscy internauci coraz chętniej robią zakupy w Internecie płacąc cyfrowo. Już zdecydowana większość, bo aż 3/4 z nich, kupuje produkty w sieci co najmniej raz w miesiącu. Tylko 3% polskich internautów w ogóle nie robi zakupów online [1].
Piętnaście tysięcy dostępów do relacji na żywo i VOD z Igrzysk Olimpijskich Tokyo 2020, otrzymają w prezencie przedsiębiorcy udostępniający nowoczesne płatności bezgotówkowe eService, czytamy w informacji Visy i eService.
Z Adrianem Kurowskim
dyrektorem Visa w Polsce, rozmowa o tym, jak bankowość detaliczna rozwija się na naszych oczach.
Za pośrednictwem wydawców Visa zapewnia korzystającym z kart szereg dodatkowych możliwości. Dostęp do dobrze skrojonych ofert, unikatowych rozwiązań czy też specjalnych usług może być tym, co przekona do pozostania w konkretnym banku czy fintechu.
Co w praktyce oznacza partnerstwo umożliwiające wprowadzenie zrównoważonych kart płatniczych i rachunków? Co należy rozumieć pod pojęciem zrównoważona karta płatnicza, zrównoważony rachunek? ‒ komentarz Jakuba Kiwiora, dyrektora zarządzającego regionem Europy Środkowo-Wschodniej, Visa, dla aleBank.pl.
Visa ogłosiła nowe zobowiązanie zakładające osiągnięcie zerowego poziomu emisji netto do 2040 r., jak również to, że osiągnęła w 2020 r. neutralność węglową w ramach swojej działalności. Visa planuje również zostać firmą pozytywnie oddziałującą na klimat. Będzie to możliwe dzięki nowym partnerstwom i rozszerzeniu inicjatyw, które będą wspierać zrównoważony handel
i przechodzenie na gospodarkę niskoemisyjną.
Visa ogłosiła, że przetworzyła dodatkowy miliard płatności bezdotykowych, które wcześniej wymagałyby potwierdzania ich kodem PIN. Świadczy to
o rosnącym zaufaniu konsumentów do transakcji dokonywanych zbliżeniowo. Próg ten przekroczony został w niespełna rok od podniesienia limitu dla płatności zbliżeniowych w 29 krajach w Europie, w odpowiedzi na pandemię COVID-19.
Visa jest kolejną międzynarodową instytucją finansową, która otwiera się na świat kryptowalut. Globalny lider technologii płatniczych rozpoczyna współpracę z Crypto.com. Kartą debetową Visa Crypto będzie można płacić bez konieczności przewalutowania środków z cyfrowej waluty na tradycyjną. Jak przekonują eksperci, to krok do tego, aby już wkrótce kryptowalutą płacić w tradycyjnym sklepie.
Dzięki bezpośredniej akceptacji płatności w USD Coin, Visa tworzy nowe połączenia między walutami cyfrowymi i tradycyjnymi, czytamy w informacji prasowej Visa.
Przyspieszenie, które wiosną ubiegłego roku mimowolnie rozpoczęło cyfrową transformację na tak szeroką skalę, wpłynie również na dynamikę zmian w roku 2021.
Rozwiązania Visa z obszaru inteligentniejszego rozliczania (Smarter Posting), prognozowania (Smarter Settlement Forecast) i wspierania instytucji finansowych w procesie autoryzacji transakcji (Smarter Stand-In Processing) pomagają poprawić przewidywalność, przejrzystość i szybkość płatności.
Pandemia COVID-19 wywarła wielki wpływ na zachowania konsumenckie oraz rynek handlu internetowego. Płatności zbliżeniowe oraz zakupy online to w tej chwili już nie tylko wygoda, ale konieczność. Konsumenci chcą płacić bezpiecznie, szybko i intuicyjnie. W tym kierunku podąża więc rozwój płatności cyfrowych.
Visa oraz Conferma Pay ogłosiły nawiązanie strategicznej współpracy. Ma ona na celu wprowadzenie na rynek Visa Commercial Pay, pakietu rozwiązań płatniczych B2B, które pomagają firmom usprawnić przepływ gotówki oraz wyeliminować przestarzałe procesy wymagające ręcznej obsługi.