Artykuły ze źródła: MasterCard

Koszyki na zakupy i wykres
Raporty

Wysokie wzrosty sprzedaży detalicznej w całej Europie ‒ raport Mastercard SpendingPulse

Majowe statystyki pokazują ożywienie w sklepach stacjonarnych i w obszarze „Ekonomii Doświadczeń”. Zwyczaje zakupowe konsumentów w ciągu ostatnich dwóch lat uległy znaczącej zmianie w wielu obszarach, począwszy od tego jak klienci płacą, na tym gdzie kupują kończąc, co sprawia, że analizy ekonomistów zyskują jeszcze bardziej na znaczeniu, podkreśla Mastercard.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2022/06

Horyzonty Bankowości 2022 – Mastercard | Odporność banków na zagrożenia cybernetyczne

Skala zagrożeń cybernetycznych rośnie w dynamicznym tempie. Tylko między drugim a czwartym kwartałem 2021 r. liczba metod ataków wykorzystywanych przez cyberprzestępców zwiększyła się w Polsce ponad dwukrotnie – wynika z raportu Mastercard. Banki i instytucje finansowe są dla cyberprzestępców stosunkowo trudne do zdobycia. Regularne monitorowanie i analizowanie systemów oraz infrastruktury jest bardzo ważnym elementem w procesie utrzymania wysokiego poziomu bezpieczeństwa cybernetycznego. Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu cyfrowego w Mastercard wyjaśnia, w jaki sposób banki mogą zwiększać swoją odporność na cyberzagrożenia.

CZYTAJ WIĘCEJ
Bezgotówkowo | Z rynku finansowego

Mastercard rozpoczyna nową erę płatności: uśmiechem lub machnięciem ręki

Dzięki nowemu Biometric Checkout Program wprowadzonemu przez Mastercard, do zrealizowania płatności będziesz potrzebować tylko… siebie. Koniec z szukaniem telefonu lub portfela, gdy masz zajęte ręce – następna generacja płatności osobistych będzie wymagać jedynie uśmiechu lub machnięcia ręką. Ta sama technologia, która wykorzystuje twarz lub odcisk palca do odblokowania telefonu, może teraz pomóc w przyspieszeniu obsługi przy kasie.

CZYTAJ WIĘCEJ
eSkarbonka Mastercard
Bezgotówkowo

Mastercard: rekordowe zbiórki na rzecz WOŚP dzięki eSkarbonce oraz akcji na Twitterze

Jubileuszowy, 30. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, przyniósł rekordowe kwoty od darczyńców. To już dziesiąty raz, kiedy Mastercard gra razem z WOŚP, pod hasłem „Dumni z pomagania”. Tegoroczna suma zebrana w eSkarbonce napędzanej przez Mastercard wyniosła nieco ponad 20 mln zł, zatem zeszłoroczny wynik został przekroczony o ponad 2 mln zł. Rekordową kwotą zakończyła się też zbiórka w ramach akcji #MastercardGrazWOSP na Twitterze – 393 305 zł, czyli blisko o 35 tys. zł więcej niż w poprzednim roku, czytamy w komunikacie Firmy.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | ESG – Mastercard | Jak sektor finansowy zmienia się dla naszej planety

Prowadzenie działań w duchu eko, z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju to już nie tylko możliwość. To obowiązek każdej firmy i podmiotu, który chce istnieć w globalnej świadomości konsumentów. Dotyczy to również sektora finansowego. Mastercard, jeden z najważniejszych graczy w dziedzinie płatności globalnych, także stawia na zrównoważony rozwój i wspiera w tym również banki.

CZYTAJ WIĘCEJ
ekran monitora z danymi IT, twarz człowieka
Technologie i innowacje

Mastercard z Europolem przeciw zagrożeniom cybernetycznym w całej Europie

Mastercard Europe i Agencja Unii Europejskiej ds. Współpracy Organów Ścigania – znana lepiej jako Europol – podpisały umowę w zakresie współpracy nad ujednoliceniem celów związanych ze zwalczaniem cyberprzestępczości w całej Europie. W ramach umowy obie organizacje będą wymieniać się informacjami i obserwacjami oraz określać kluczowe działania, w których mogą współpracować w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej regionu, poinformował Mastercard.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/11

Bankowość i finanse | USŁUGI DODANE – MASTERCARD | VAS-y rosną w siłę, czyli dlaczego Polacy znów będą chcieli płacić za bankowość

VAS, value added services, to usługi dodane w ofercie bankowej i stały element strategii każdej szanującej się instytucji finansowej. Dla wielu z nich to zarazem wciąż teren eksperymentów, często nieprzynoszących oczekiwanych profitów. Jak zatem – zachowując bankowe DNA – skutecznie oferować coś więcej niż kredyty czy aplikację mobilną?

CZYTAJ WIĘCEJ
Bezgotówkowo | Komentarze ekspertów | Wydarzenia

Forum Usług Płatniczych – Mastercard umożliwia konsumentom korzystanie z najnowszych rozwiązań

Nowa rzeczywistość, której katalizatorem była sytuacja pandemiczna sprawia, że konsumenci sięgają po płatności bezgotówkowe jeszcze chętniej, pisze Kamila Kaliszyk, Dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe przed zbliżającym się Forum Usług Płatniczych. O przyszłości open bankingu – w komentarzu Małgorzaty Domagały, Dyrektor ds. relacji z klientem i otwartej bankowości w polskim oddziale Mastercard Europe.

CZYTAJ WIĘCEJ
Small Business Reset
Firma | Raporty

Instytut Ekonomiczny Mastercard: małe firmy na całym świecie przenoszą swoją działalność do e-commerce trzy razy szybciej niż przed pandemią

Mastercard opublikował raport Recovery Insights: Small Business Reset, którego tematem jest wpływ globalnego kryzysu związanego z pandemią na małe firmy. Z raportu, obejmującego 19 krajów, wynika, że w szczytowym momencie kryzysu obroty małych i średnich przedsiębiorstw były nawet o 20 punktów procentowych niższe w porównaniu z dużymi. W 2021 roku drobny biznes zaczął jednak odrabiać straty. W okresie od początku roku do sierpnia osiągnął sprzedaż o 4,5% większą w porównaniu z analogicznym okresem roku 2020, podczas gdy obroty handlu internetowego zwiększyły się o 31,4%.

CZYTAJ WIĘCEJ
Z rynku finansowego

Mastercard otwiera globalne Laboratorium Innowacji zrównoważonego rozwoju

Firma Mastercard poinformowała o otwarciu swojego Laboratorium Innowacji zrównoważonego rozwoju, które zajmie się rozwijaniem oferty produktów i rozwiązań cyfrowych przyjaznych dla środowiska. Laboratorium będzie pomagać przedsiębiorstwom i konsumentom we wprowadzaniu nowych metod produkcji, dystrybucji i zakupu produktów i usług, które mają zapewnić dobrostan ludziom i planecie w dobie intensywnej cyfryzacji globalnej gospodarki.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/09

Bankowość i finanse | PŁATNOŚCI – MASTERCARD | Karta płatnicza kluczem do lojalności klienta

W erze rosnącej konkurencji fintechów i postępującej cyfryzacji, która pozwala łatwo i szybko porównywać różne oferty, utrzymanie wieloletniej relacji z klientem jest dla banków coraz ważniejszym wyzwaniem. Jednocześnie analizy wskazują, że jego utrzymanie jest 6-7 razy mniej kosztowne niż sprowadzenie nowego. Warto zatem wykorzystać kartę płatniczą jako dobre narzędzie do budowania lojalności wśród klientów.

CZYTAJ WIĘCEJ
płatności bezgotówkowe, smartfon
Bezgotówkowo

Młodzi Polacy są liderami płatności zbliżeniowych i korzystania z bankowości cyfrowej w CEE

Choć pokolenie Z (18-24 lata) jest motorem napędowym cyfryzacji, to jego przedstawiciele najbardziej cenią sobie bezpośredni kontakt z drugą osobą. Pieniądze są kluczowe dla ich niezależności finansowej, ale to relacje z bliskimi i wyższe wartości, są dla nich najważniejsze. Jako „smart shopperzy” chętnie kupują w Internecie, często szukając najkorzystniejszych ofert cenowych, wynika z analizy Mastercard.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/06

XXVI Ranking Banków Miesięcznika Finansowego BANK 2021 | Płatności Mobilne – Mastercard | 5G, czyli nowa era w płatnościach mobilnych

Niedawno karta chipowa uchodziła za wyznacznik nowoczesności. Później na rynek weszły płatności bezstykowe, aplikacje NFC, dziś zapłacić możemy zegarkiem, opaską, a nawet pierścionkiem. Nadchodząca rewolucja 5G zbliża nas do świata, w którym operacje płatnicze nie będą zaprzątać naszej uwagi, dokonując się w tle. Pomimo braku ludzkiej kontroli, zakupy będą wygodniejsze, bezpieczniejsze i… sprawiedliwsze niż kiedykolwiek.

CZYTAJ WIĘCEJ
mapa Europy, Polski,
Gospodarka

Mastercard ułatwi Polskiej Organizacji Turystycznej przyciągnięcie turystów do Polski

Polska Organizacja Turystyczna (POT) w ramach współpracy z Mastercard otrzymała dostęp do platformy analitycznej Tourism Insights. Jest to narzędzie pozwalające
na kompleksowy przegląd podróży zagranicznych turystów do Polski, począwszy od jej planowania, poprzez czas spędzany na miejscu, aż po wymianę doświadczeń w mediach społecznościowych po powrocie ‒ informuje Mastercard.

CZYTAJ WIĘCEJ
Banki i fintechy
Bezgotówkowo | Z rynku finansowego

Mastercard: banki i fintechy mogą łatwiej oferować w pełni cyfrowe karty płatnicze

Mastercard poinformował o rozszerzeniu platformy Engage o sieć wykwalifikowanych partnerów technologicznych, którzy są w stanie wspierać wydawców kart w szybkim wdrożeniu rozwiązań Digital First. Dzięki temu banki i fintechy mogą zapewnić swoim klientom w pełni cyfrową obsługę płatności, tj. oferować im wirtualne karty płatnicze, korzystanie z nich oraz zarządzanie nimi bez konieczności posiadania fizycznej karty w jej tradycyjnej, plastikowej formie.

CZYTAJ WIĘCEJ
cyfryzacja, smartfony
Gospodarka

Indeks Cyfryzacji Gospodarki: Polska daleko w tyle, ale nadrabia dystans

Kompleksowe opracowanie od The Fletcher School i Mastercard pokazuje, które gospodarki są najlepiej przygotowane na milowy krok w kierunku cyfrowości, wymuszony przez pandemię koronawirusa. Polska została zaliczona do gospodarek wybijających się, z dużym potencjałem wzrostu. Nasza gospodarka jest w mniejszym stopniu ucyfrowiona w porównaniu do państw Europy Środkowo-Wschodniej. Z drugiej strony szybsze niż u innych tempo cyfryzacji pozwala sądzić, że dystans ten będzie się zmniejszać – czytamy w komunikacie Mastecard.

CZYTAJ WIĘCEJ
Bezgotówkowo

WOŚP 2021: rekordowa kwota zbiórki do eSkarbonki w ramach 29. Finału

Na 20 dni przed 29. Finałem WOŚP padł rekord wpłat do eSkarbonki. Aktualnie zebrana kwota przekroczyła 1 000 000 zł. To ponad 400 000 zł więcej niż wynosiła łączna wartość wszystkich wpłat do eSkarbonki w 2020 r. eSkarbonka to cyfrowe rozwiązanie do przekazywania i zbierania datków na rzecz WOŚP bez wychodzenia z domu, co jest szczególnie ważne w aktualnej sytuacji – przypominają w swoim komunikacie WOŚP i Mastercard.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 2 Z 6