Adam Spławski wraca do Mastercard
Na początku stycznia 2021 r. do zespołu Data & Services w Mastercard powrócił Adam Spławski.
Na początku stycznia 2021 r. do zespołu Data & Services w Mastercard powrócił Adam Spławski.
Wydatki Polaków z okazji Walentynek wzrosły prawie czterokrotnie w ciągu ostatniej dekady. W tym roku królują zakupy prezentów przez internet – w ciągu ostatnich 10 lat liczba transakcji w sieci w okresie walentynkowym wzrosła 17-krotnie ‒ wynika z raportu Mastercard.
29. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, zakończył się rekordowym wynikiem ponad 17 mln zł dorzuconych do eSkarbonki przez darczyńców oraz kwotą
358 365 zł zebraną w trakcie akcji #MastercardGrazWOSP na Twitterze, którą firma przekaże na konto Fundacji.
Już wkrótce użytkownicy kart płatniczych będą mogli korzystać z bardziej szczegółowych informacji na temat swoich transakcji w bankowości online i mobilnej.
Kompleksowe opracowanie od The Fletcher School i Mastercard pokazuje, które gospodarki są najlepiej przygotowane na milowy krok w kierunku cyfrowości, wymuszony przez pandemię koronawirusa. Polska została zaliczona do gospodarek wybijających się, z dużym potencjałem wzrostu. Nasza gospodarka jest w mniejszym stopniu ucyfrowiona w porównaniu do państw Europy Środkowo-Wschodniej. Z drugiej strony szybsze niż u innych tempo cyfryzacji pozwala sądzić, że dystans ten będzie się zmniejszać – czytamy w komunikacie Mastecard.
Na 20 dni przed 29. Finałem WOŚP padł rekord wpłat do eSkarbonki. Aktualnie zebrana kwota przekroczyła 1 000 000 zł. To ponad 400 000 zł więcej niż wynosiła łączna wartość wszystkich wpłat do eSkarbonki w 2020 r. eSkarbonka to cyfrowe rozwiązanie do przekazywania i zbierania datków na rzecz WOŚP bez wychodzenia z domu, co jest szczególnie ważne w aktualnej sytuacji – przypominają w swoim komunikacie WOŚP i Mastercard.
W tym roku swoją eSkarbonkę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy mogą założyć także średnie i małe przedsiębiorstwa, włączając się w zbieranie datków na rzecz wsparcia oddziałów laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy, informuje Mastercard.
Carrefour ułatwia klientom bezpieczne i sprawne zakupy
dzięki narzędziu KiedyDoSklepu od Mastercard.
Mastercard i TransferGo poinformowały o nawiązaniu współpracy, która umożliwi klientom w 20 krajach europejskich, w tym w Polsce, dokonywanie przekazów międzynarodowych z dowolnej karty płatniczej lub konta bankowego bezpośrednio na kartę debetową lub kredytową Mastercard.
Mastercard opublikował wyniki trzeciej edycji badania poświęconego popularności bankowości online i mobilnej. Wynika z niego, że szybko postępująca cyfryzacja życia w warunkach pandemii pociągnęła za sobą wzrost popularności bankowości elektronicznej. Jednocześnie po stronie konsumentów pojawiają się nowe oczekiwania względem dostawców usług finansowych.
Marcin Klimkowiczdyrektor ds. rozwiązań lojalnościowych i CRM w polskim oddziale Mastercard Europe Rosnąca rola fintechów, postępująca cyfryzacja pozwalająca łatwo i szybko zestawiać ze sobą różne oferty – wszystko to sprawia, że bankom coraz trudniej jest stworzyć wieloletnią relację z klientem. Jednocześnie analizy wskazują, że utrzymanie lojalnego klienta jest o 6-7 razy mniej kosztowne, niż pozyskanie nowego. Jak zatem stworzyć dobry, efektywny […]
W ciągu ostatnich kilku miesięcy pandemia koronawirusa przykuła uwagę świata, jak mało które zjawisko. Gdy na całym globie wciśnięto przycisk „Pauza”, projekty i inicjatywy, które do tej pory były uważane za pilne, zostały zatrzymane. Jednocześnie pewne narzucone regulacyjnie terminy zbliżają się w szybkim tempie. Dla branży płatniczej taką datą jest koniec roku i konieczność implementacji tzw. silnego uwierzytelnienia klienta (SCA), wynikającego z dyrektywy PSD2.
Do końca października Mastercard i Caritas Polska zainstalują pierwsze jedenaście datkomatów w dziesięciu różnych miejscach na terenie całego kraju. Nowe urządzenia pozwolą na szybkie i wygodne przekazanie donacji na wybrany cel charytatywny Caritas w formie zbliżeniowej – kartą, telefonem lub dowolnym urządzeniem mobilnym z funkcją płatności.
Mastercard ogłosił przekazanie grantu w wysokości 200 tys. USD (ok. 750 tys. zł) na cyfryzację małych i średnich firm w Polsce.
Na zamówienie Stołecznego Biura Turystyki (SBT) Mastercard przygotował kompleksową analizę trendów zakupowych wśród osób przyjeżdzających do Warszawy z zagranicy. Analiza stanowi wkład w przygotowany przez SBT raport o turystyce w Warszawie w 2019 r. oraz posłuży do planowania dalszych działań SBT. Według analizy wydatki obcokrajowców przebywających w Warszawie wyniosły w 2019 r. 9,6 mld zł, co według SBT stanowiło istotne źródło przychodów dla miasta ‒ poinformowała Spółka.
Pasażerowie komunikacji miejskiej w Bydgoszczy – jako pierwsi w Polsce – mogą potwierdzać uprawnienia do przejazdu autobusem lub tramwajem na podstawie biletu okresowego zbliżeniową kartą płatniczą. Dotychczas nośnikiem
i zarazem identyfikatorem tego typu biletów była wyłącznie elektroniczna karta miejska, emitowana przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.
TransferWise wydał już ponad milion kart Mastercard na całym świecie, w tym w Polsce. Dzięki współpracy z Mastercard klienci TransferWise w Polsce mogą korzystać z błyskawicznych przekazów pieniężnych oraz płatności Google Pay, Apple Pay, Fitbit Pay i Garmin Pay ‒ czytamy we wspólnym komunikacie Firm.
Konsumentów do otwartej bankowości przekonują wygoda, komfort i dodatkowe korzyści, jakie zapewniają tego typu usługi, wynika z badania Mastercard. Duży potencjał mają m.in. zakupy warunkowe „kup, kiedy będzie taniej”, usługa pokolizyjna w razie samochodowej stłuczki czy agregowanie w swojej bankowości internetowej i mobilnej rachunków prowadzonych w innych instytucjach.
Mastercard wraz z Bankiem Pocztowym i Caritas Polska poinformował o nowej promocji w programie Bezcenne Chwile. Posiadacze nowo zarejestrowanych kart Banku Pocztowego z logo Caritas Polska automatycznie powiększą swoje konto w programie o liczbę punktów odpowiadającą kwocie 215 zł, które automatycznie zamienione będą na cegiełki dobroczynne dla Caritas Polska. Promocja rozpoczyna się 4 sierpnia 2020 r. i potrwa do końca roku.
W dniach 30 lipca – 1 sierpnia odbędzie się Najpiękniejsza Domówka Świata, czyli 26. Pol’and’Rock Festival w wersji online. W tym roku, z powodu sytuacji epidemicznej, uczestnicy festiwalu, zamiast w Kostrzynie nad Odrą, będą mogli bawić się na Domówkach na całym świecie. Mastercard po raz kolejny wspiera rozwiązania technologiczne wydarzenia, tym razem w zmienionej formule.
Getin Bank przygotował wyjątkową ofertę dla fanów jednej z najpopularniejszych gier komputerowych na świecie, League of Legends. Teraz mogą oni zamówić kartę płatniczą Mastercard z wizerunkiem jednej z bohaterek gry, Mistrzowskiej Riven. Korzystając z oferty, gracze zyskują szereg benefitów związanych z użytkowaniem karty oraz dostęp do specjalnych korzyści w programie Mastercard Bezcenne Chwile ‒ podkreśla Bank.
Epidemia koronawirusa drastycznie zmieniła zachowania klientów bankowych i realia prowadzenia biznesu. Banki, mimo swojego cyfrowego zaawansowania, odpowiadają na tę rewolucję poprzez kolejny skok technologiczny oraz zmianę niektórych elementów modelu biznesowego.
Przestępcy niczego nie lubią bardziej niż chaosu. Gdy świat był w trakcie radzenia sobie z pandemią COVID-19, jeszcze intensywniej atakowali cyberprzestrzeń. Wykorzystując nagłe skoki natężenia ruchu w sieci i zmiany we wzorcach ruchu, sami pozostawali przy tym praktycznie niezauważeni.
Z badań przeprowadzonych przez Mastercard wynika, że w czasie pandemii Polacy docenili lokalnych przedsiębiorców i lokalne punkty handlowo-usługowe. Od czasu wprowadzenia obostrzeń związanych z epidemią COVID-19, największe ożywienie najbardziej odczuły piekarnie i sklepy warzywno-owocowe oraz mięsne.
Firmy American Express, Discover, Mastercard i Visa poinformowały o rozpoczęciu przygotowań technicznych do wdrożenia na skalę globalną „Click to Pay”, czyli rozwiązania do dokonywania płatności za zakupy w internecie za pomocą kilku kliknięć.
Mastercard poinformował o inwestycji w polski fintech Verestro S.A. (do niedawna uPaid Sp. z o.o.). Firma, mająca siedzibę główną w Warszawie oraz biura w Sofii, Nowym Jorku i Sao Paulo, od 10 lat dostarcza rozwiązania płatnicze bankom i partnerom na 4 kontynentach. Inwestycja ta stanowi element strategii Mastercard związanej ze wspieraniem dynamicznej branży fintech i rozwiązań, które pomagają klientom optymalizować technologie płatnicze.
Mastercard poinformował o przejęciu spółki Finicity, będącej wiodącym, północnoamerykańskim dostawcą usług dostępu do danych finansowych i analiz w czasie rzeczywistym. Kwota transakcji wyniosła 825 mln USD, a ponadto dotychczasowi akcjonariusze firmy mają szansę na otrzymanie dodatkowych 160 mln USD, jeśli ustalone warunki umowy zostaną spełnione.
Mastercard wraz z Octet Europe uruchomił nową platformę handlową dla firm z państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), w tym z Polski. Rozwiązanie Mastercard Trade Solution w połączeniu z technologią Octet Europe pomoże MŚP rozwijać działalność dzięki znalezieniu zaufanych, międzynarodowych partnerów handlowych.
W ostatnich tygodniach Internet stał się dla polskich konsumentów ulubionym miejscem, w którym robią zakupy. W najnowszym badaniu na zlecenie Mastercard 2/3 z nich deklaruje, że korzysta z e-commerce częściej niż kiedykolwiek wcześniej. W czasie izolacji społecznej na popularności zyskały też cyfrowe usługi, takie jak zajęcia fitness online, streaming wideo, czy nauka języków obcych przez Internet.
W ramach nowej oferty przedsiębiorcy skorzystać mogą z bezpłatnego rozszerzonego pakietu ubezpieczeniowego oraz dodatkowego pakietu internetowego lub otrzymać voucher obniżający wartość rat na wybrane urządzenie