Artykuły ze źródła: MasterCard

Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.
Bezgotówkowo

Mastercard zwiększa obecność w Polsce, rozwija centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku

Mastercard, obchodząc 30-lecie obecności w Polsce, ogłasza dalszy rozwój swojej działalności w kraju. Firma uruchamia centra usług profesjonalnych w Warszawie i Gdańsku. Nowo zatrudnieni wysoko wyspecjalizowani pracownicy będą wspierać rozwój nowoczesnych rozwiązań technologicznych i doradczych dla klientów Mastercard w całej Europie i na świecie. Ośrodki te wzmocnią rolę Polski jako jednego z kluczowych punktów na mapie innowacji i cyfrowej transformacji regionu, czytamy w informacji prasowej.

ikony wirtualne cyberbezpieczeństwa, napis, laptop
Cyberbezpieczeństwo

Mastercard Signals 2025 o kluczowych zagrożeniach i innowacjach w cyberbezpieczeństwie

Do 2029 roku straty wynikające z działalności cyberprzestępców mają globalnie osiągnąć zawrotną wartość 15,6 biliona dolarów[1]. To wielkość trzeciej gospodarki świata – w ujęciu PKB większe są jedynie USA i Chiny. Na szczęście wraz ze wzrostem cyberprzestępczości następuje dynamiczny rozwój innowacyjnych rozwiązań w obszarze cyberbezpieczeństwa, przeciwdziałania oszustwom i praniu pieniędzy. Mają one na celu zabezpieczenie globalnego ekosystemu cyfrowego. W najnowszym raporcie Mastercard Signals 2025, eksperci wskazują najważniejsze trendy w zagrożeniach na najbliższe lata – od inteligentnych botów, przez infostealery, po rosnące ryzyko ze strony podmiotów trzecich, czytamy w komunikacie prasowym firmy.

„Płać wygodnie, tam gdzie Ci wygodnie” – Mastercard z nową kampanią promującą Click to Pay i loterią dla konsumentów
Bezgotówkowo

Mastercard promuje Click to Pay

Mastercard wystartował z nową kampanią promującą usługę Click to Pay, czyli globalny standard płatności kartą w e-commerce, który łączy najwyższy poziom bezpieczeństwa transakcji z maksymalną wygodą. Elementem kampanii jest również loteria dla konsumentów, nagradzająca płatności Click to Pay. Działania promocyjne są realizowane we współpracy z partnerami: Autopay, PayU, Przelewy24 oraz Tpay, czytamy w komunikacie prasowym Firmy.

Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.
Z rynku finansowego

Nowe pokolenie zmienia oblicze polskiej bankowości prywatnej – raport Mastercard

W ciągu najbliższych lat w polskich firmach rodzinnych rozegra się cicha rewolucja. Dziesiątki tysięcy procesów sukcesyjnych zmienią nie tylko układ sił w biznesie, ale także oczekiwania wobec rynku finansowego. Młodzi sukcesorzy, którzy przejmują stery, są bardziej wymagający, otwarci na innowacje i niezależni od tradycyjnych struktur. Jak wynika z raportu „Sztuka bankowości. Obraz rynku private banking w Polsce” przygotowanego przez Mastercard, to wyzwanie, które redefiniuje bankowość prywatną, zmuszając instytucje finansowe do tworzenia ofert na miarę nowej generacji liderów. Jakie kroki muszą podjąć banki, by zyskać ich zaufanie i lojalność?

kobieta płacąca kartą Mastercard, terminal
Bezgotówkowo

Polacy cenią możliwość wyboru metody płatności

Polacy pozytywnie postrzegają stokenizowane płatności, określając je jako najszybszą (60%) i najwygodniejszą (19%) metodę płatności. Portfele mobilne to dla 45% polskich respondentów jedna z ulubionych metod płatniczych w sklepach stacjonarnych. 6 na 10 ankietowanych regularnie korzysta z aplikacji mobilnych, za pomocą których wyszukuje i kupuje produkty online, czytamy w informacji prasowej Mastercard.

Mastercard wraz z partnerami rozszerza dostępność Click to Pay w polskich e-sklepach
Bezgotówkowo

Mastercard wraz z partnerami rozszerza dostępność Click to Pay w polskich e-sklepach

Click to Pay, czyli nowy, globalny standard płatności kartą w Internecie, jest dostępny w coraz większej liczbie polskich sklepów internetowych. Dzięki współpracy z Mastercard, firmy takie jak Autopay, PayU, Przelewy24 oraz Tpay, obsługujące płatności online w polskim e-commerce, wdrożyły Click to Pay i udostępniają go swoim klientom – platformom i sklepom prowadzącym działalność w Internecie, czytamy w informacji prasowej Mastercard.

BANK 2024/10

Bankowość i Finanse | Technologie – Mastercard | Sztuczna inteligencja w Mastercard: przyszłość bezpiecznych płatności i spersonalizowanego podejścia do konsumenta

Sztuczna inteligencja odgrywa kluczową rolę w rewolucji technologicznej sektora finansowego. Mastercard stosuje ją w swoich rozwiązaniach już od wielu lat. Dzięki zaawansowanym algorytmom machine learning (ML), firma nie tylko zapewnia bezpieczeństwo transakcji na całym świecie, ale także personalizuje doświadczenia klientów, jednocześnie minimalizując ryzyko oszustw.

restauracja, klienci
Bezgotówkowo

Jak pandemia zmieniła nawyki konsumentów – badanie Mastercard Economics Institute

Badanie Mastercard Economics Institute przeprowadzone w 16 europejskich krajach, w tym w Polsce, pokazuje, że europejscy konsumenci znacząco zmieniają swoje nawyki zakupowe i codzienną rutynę. Inne jest podejście do organizacji czasu i priorytetów – nie tylko wcześniej planujemy zakupy, ale również wychodzimy do restauracji o wcześniejszych godzinach niż przed pandemią, poinformowała Firma.

napis na monitorze FRAUD ALERT
Cyberbezpieczeństwo

Scam Protec od Mastercard usprawnia walkę z cyberoszustwami dzięki AI

Coraz częściej oszuści wykorzystują najnowsze technologie, takie jak AI, do wyłudzania danych lub pieniędzy. Według danych FBI tylko w 2023 roku w Stanach Zjednoczonych konsumenci stracili 12,5 miliarda dolarów w wyniku oszustw internetowych. Natomiast w pierwszej połowie 2023 roku w Wielkiej Brytanii cyberprzestępcy dokonali prawie 1,4 miliona kradzieży, co oznacza, że średnio co 12 sekund dochodziło do jednego oszustwa, czytamy w informacji prasowej Mastercard.

kobieta z banknotami w dłoniach
Z rynku finansowego

Jak Polki oceniają swoją pozycję finansową? – raport Mastercard

Tylko 15% Polek przyznaje, że ma całkowitą kontrolę i sprawczość finansową, a 57% osiągnęło ten status „w pewnym stopniu”. 37% respondentek uważa, że nierówności w zarobkach negatywnie oddziałują na pozycję finansową kobiet. Tylko 29% twierdzi, że ich miejsca pracy dbają o korzystną politykę wspierającą dobrobyt finansowy kobiet, m.in. poprzez politykę równych płac. 43% kobiet sygnalizuje brak pewności siebie w podejmowaniu decyzji finansowych – badanie „Kobiety i Finanse 2024” Mastercard.

samochody elektryczne, stacja ładowania, terminal płatniczy
Bezgotówkowo

Mastercard i Last Mile Solutions ułatwiają płatności za ładowanie elektryków

Mastercard i Last Mile Solutions ogłosiły współpracę w celu stworzenia nowych standardów płatności dla branży ładowania pojazdów elektrycznych (EV), które poprawią komfort obsługi użytkowników na stacjach ładowania. Wprowadzając innowacyjną i skalowalną bramkę płatniczą, firmy wychodzą naprzeciw potrzebom Operatorów Stacji Ładowania (CPO), którzy chcą oferować wygodne ładowanie przy zachowaniu zgodności z przepisami UE (AFIR), czytamy w informacji prasowej Firmy.

eSkarbonka Mastercard, Finał WOŚP
Bezgotówkowo

Każdy może założyć eSkarbonkę od Mastercard, aby wesprzeć Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Mastercard już po raz dwunasty wspiera Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, a po raz siódmy wyposaża kwestujących w eSkarbonki, czyli wirtualne puszki, które pozwalają na elektroniczne przekazywanie datków na rzecz corocznej zbiórki Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Swoją eSkarbonkę założyć może każdy – indywidualnie lub w imieniu swojej firmy czy instytucji. Wszyscy dołączą tym samym do grona Wolontariuszy 32. Finału WOŚP, poinformowała Firma.

STRONA 1 Z 9