Artykuły ze źródła: Fundacja Polska Bezgotówkowa / FPB

Płatność kartą w terminalu POS
Bezgotówkowo

Polska Bezgotówkowa: już ponad ćwierć miliona terminali zainstalowanych w ramach Programu

Fundacja Polska Bezgotówkowa poinformowała, że pod koniec stycznia 2020 roku liczba terminali do obsługi płatności bezgotówkowych zainstalowanych w ramach Programu Polska Bezgotówkowa na terenie całego kraju przekroczyła 250 tys. Aż 65% z nich znajduje się w ośrodkach poniżej 100 tys. mieszkańców, dzięki czemu osoby zamieszkujące wsie i mniejsze miasteczka zyskują większą swobodę wyboru środka płatności.

Karty płatnicze
Bankowość spółdzielcza

Popularność nowoczesnych form płatności rośnie nie tylko w miastach. Wsie przekonują się do obrotu bezgotówkowego

Rosnąca popularność nowoczesnych form płatności jest szczególnie widoczna w dużych miastach. Jednak jak się okazuje, w przypadku gmin wiejskich i mniejszych miejscowości dynamika rozwoju obrotu bezgotówkowego stopniowo wzrasta. Potwierdzają to wyniki kolejnego etapu badania „Białe plamy w akceptacji kart płatniczych a wykluczenie finansowe”, opublikowanego przy okazji kampanii informacyjnej „Warto Bezgotówkowo”.

Logo Fundacji Polska Bezgotówkowa
Z rynku finansowego

Program Polska Bezgotówkowa startuje z nową ogólnopolską kampanią reklamową

Fundacja Polska Bezgotówkowa wystartowała z jesienną, ogólnopolską kampanią reklamową, której celem jest dalsze informowanie społeczeństwa o korzyściach, jakie niesie za sobą Program Polska Bezgotówkowa oraz zachęcenie przedsiębiorców i instytucji sektora publicznego do otwarcia się na płatności bezgotówkowe. Kampania będzie realizowana za pomocą wielu kanałów komunikacyjnych takich jak telewizja, radio, prasa i Internet.

Dr Paweł Widawski, Fundacja Polska Bezgotówkowa
BANK 2019/08

Raport Specjalny. Polska Bezgotówkowa: Dziś pracujemy nad bezgotówkowym jutrem

Ponad półtora roku temu rozpoczęliśmy wdrażanie Programu Polska Bezgotówkowa – projektu wyjątkowego w skali globalnej nie z uwagi na jego innowacyjność technologiczną czy produktową (np. w postaci wsparcia dla rozwiązań softPOS), lecz ze względu na jego unikatowość organizacyjną. Dzięki dobrze pojętej współpracy Polska w szybkim tempie dogoniła bowiem inne kraje w rozwoju obrotu bezgotówkowego, a w szczególności sieci akceptacji. Za tym sukcesem stoi wielu interesariuszy reprezentujących różne strony rynku, banki, agentów rozliczeniowych oraz wydawcy kart. Projekt wsparło też państwo.

Raport Specjalny
BANK 2019/08

Raport Specjalny. Polska Bezgotówkowa: Efekty godne pochwały

Fundacja Polska Bezgotówkowa stawia sobie za cel upowszechnienie i promocję obrotu bezgotówkowego w Polsce. Jej działania służyć mają rozbudowie i poszerzaniu sieci akceptantów elektronicznych instrumentów płatniczych w punktach handlowo-usługowych, urzędach, instytucjach publicznych itp. Ale też podniesieniu świadomości i wiedzy obywateli o mechanizmach obrotu bezgotówkowego, regułach jego bezpieczeństwa i zasadach ekonomii. Ważnym elementem jest również promocja innowacji technologicznych wspierających obrót bezgotówkowy.

STRONA 10 Z 11