Autor: Miesięcznik Finansowy BANK

BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | TECHNOLOGIE – DEBATA REDAKCYJNA | Czy komputery mogą zbudować więzi i relacje banku z klientem firmowym?

Indywidualne kształtowanie relacji z klientami instytucji finansowej ma kluczowe znaczenie nie tylko w segmencie detalicznym. Współpraca banków z korporacjami generuje z reguły znacznie silniejsze więzi pomiędzy dostawcą a odbiorcą usług finansowych aniżeli ma to miejsce w przypadku masowej obsługi konsumentów czy mikroprzedsiębiorców.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | Technologie – BIK SA | Typowanie najbardziej podejrzanych transakcji

W erze przyspieszonej transformacji cyfrowej rośnie znaczenie rozwiązań antyfruadowych. Od systemów oczekuje się bardzo wysokiej dostępności i ciągłość działania. Nawet niewielkie spowolnienie działania aplikacji traktowane jest jako jej niedostępność. Dziś nie wystarczy wiedzieć o zagrożeniach w czasie ich wystąpienia, należy wyprzedzająco proaktywnie przeciwdziałać ryzyku wystąpienia nadużyć – podkreśla
Agnieszka Szopa-Maziukiewicz,
dyrektor zarządzająca obszarem IT Grupy BIK, wiceprezes zarządu BIG InfoMonitor,
w rozmowie z Bartoszem Kościeszą.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | Technologie – Cloudware | Otwarta platforma bezpieczeństwa

Aby skutecznie stawić czoła hakerom, przedsiębiorstwa inwestują coraz większe kwoty w systemy bezpieczeństwa cyfrowego. Szacuje się, że globalne wydatki na ten cel tylko w roku 2021 osiągną łączną kwotę 60 mld USD. Rzecz w tym, że nawet największe nakłady na cyberbezpieczeństwo nie przyniosą oczekiwanych skutków, jeśli zakupione rozwiązania nie będą odpowiadały specyfice instytucji i prowadzonej przez nią działalności, lub też nie będą otwarte na dynamiczne zmiany, jakim podlega cała rzeczywistość cyfrowa.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | Zastrzeganie kart | Wiele banków, jeden numer do zastrzegania kart i dokumentów

Przedświąteczny czas to żniwa nie tylko dla sieci handlowych czy ekskluzywnych butików. Z wszechobecnego tłoku i roztargnienia, towarzyszącego zakupowym emocjom korzystają również przestępcy, dla których karta płatnicza – zarówno w formie fizycznej, jak i wirtualnej (np. zapisana w smartfonie) – stanowi szczególnie cenny łup. Jeśli zatem stwierdzimy utratę karty, należy niezwłocznie ją zastrzec – najłatwiej zrobimy to, dzwoniąc pod numer 828 828 828.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | Platforma PIVOTAL – WINDYKACJA | AI ASYSTENT ZESPOŁÓW WINDYKACYJNYCH BANKU – technologia wspierająca zarządzanie

Pandemia przyniosła nie tylko zawirowania gospodarcze i obostrzenia, ale też niespotykany dotychczas boom sprzedaży kredytów hipotecznych. Długi zaciągnięte z tego tytułu w bankach przekroczyły obecnie 500 mld zł. Niestety wraz ze wzrostem zadłużenia coraz mocniej widoczny jest również problem spłaty zaciągniętych zobowiązań finansowych.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/12

Bankowość i Finanse | ESG – Mastercard | Jak sektor finansowy zmienia się dla naszej planety

Prowadzenie działań w duchu eko, z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju to już nie tylko możliwość. To obowiązek każdej firmy i podmiotu, który chce istnieć w globalnej świadomości konsumentów. Dotyczy to również sektora finansowego. Mastercard, jeden z najważniejszych graczy w dziedzinie płatności globalnych, także stawia na zrównoważony rozwój i wspiera w tym również banki.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/12

Temat Numeru | Bancassurance | Czy ubezpieczyciele odpowiadają na potrzeby społeczeństwa?

Polska Izba Ubezpieczeń stworzyła ranking najistotniejszych trosk Polaków. „Mapa ryzyka” pokazuje, czego najbardziej się boimy i jakie negatywne zdarzenia uważamy za najbardziej prawdopodobne w życiu. PIU zestawiła te obawy z potrzebami ubezpieczeniowymi, co pokazało, że najważniejsze zagrożenia można ubezpieczyć. Świadomość własnych obaw pomaga podejmować racjonalne decyzję dotyczące ubezpieczenia się, prewencji i profilaktyki, czyli odpowiednio zarządzać ryzykiem.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/12

Temat Numeru | Bancassurance | Pandemia skłoniła Polaków do ubezpieczania się. Na jak długo?

Rynek bancassurance powrócił już do normalności, przynajmniej pod względem wolumenu sprzedaży. Opublikowane przez Polską Izbę Ubezpieczeń dane za III kw. br. potwierdzają, iż łączna wartość składki przypisanej brutto przez banki zrównała się z wynikami, uzyskanymi w analogicznym okresie 2019 r. Trwałe zmiany daje się zauważyć w dziedzinie preferencji klientów, zarówno jeśli chodzi o rodzaje wybieranych produktów, jak i formę ich dystrybucji.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/12

Temat Numeru | Bancassurance | W kanale mobilnym łatwiej rozpoznać oczekiwania klientów

Otwarta bankowość, aplikacje mobilne i sztuczna inteligencja stwarzają nowe możliwości dla sektora bancassurance, także w obszarze analizy potrzeb klienta. Za zmianami technologicznymi i biznesowymi nie nadążają regulacje, nakładające na banki i zakłady ubezpieczeń wiele obowiązków informacyjnych względem nabywcy. Ich zasadność w dobie zakupów jednym klikiem i ściśle spersonalizowanej oferty niejednokrotnie bywa dyskusyjna.

CZYTAJ WIĘCEJ
baner SALTUS Ubezpieczenia , etyczna firma
BANK 2021/12

Temat Numeru | Bancassurance – SALTUS Ubezpieczenia | Wiarygodna marka – stabilny partner biznesowy

Idea bankowości spółdzielczej jest głęboko zakorzeniona w naszym kraju. Cechują ją chęć współpracy i wzajemnego wsparcia na wielu płaszczyznach, które zapewniają polskim rodzinom stabilny fundament rozwoju oraz poczucie bezpieczeństwa. W realizowaniu tych wartości banki spółdzielcze wspiera SALTUS Ubezpieczenia – ubezpieczyciel, który rozumie i wysoko ceni spółdzielczość i celnie dostosowuje swoją ofertę do oczekiwań partnerów.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/12

Temat Numeru | Bancassurance | Inflacja szkodowa nie pozwala obniżać składek za OC i AC

Gdy w marcu zeszłego roku wybuchła pandemia, aktywność społeczna i gospodarcza gwałtownie zamarła, a wraz z nią ruch samochodów, spadła liczba wypadków i kolizji. Teoretycznie powinny za tym spaść ceny ubezpieczeń komunikacyjnych. Trwało to za krótko, by wpłynąć na ceny polis, a na dodatek mocno wzrosły przeciętne koszty likwidacji szkody – twierdzą ubezpieczyciele.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/12

Temat Numeru | Bancassurance | Technologia sprzyja rozwojowi ubezpieczeń

Dzięki technologii współpraca dostawców usług bankowych i ubezpieczeniowych umożliwia osiągnięcie synergii i przynosi korzyści konsumentom. Towarzystwo ubezpieczeniowe, wykorzystując infrastrukturę IT banku, zyskuje dostęp do bazy jego klientów bez konieczności inwestowania w rozbudowę własnych kanałów obsługi i sprzedaży. Dzięki rozwiniętej omnikanałowości banku produkty ubezpieczeniowe mogą być oferowane we wszystkich kanałach dystrybucji, dzięki czemu stają się łatwiej dostępne.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/12

Raport Specjalny | Cyberzagrożenia | Spam i phishing

Pomimo wysiłków ustawodawców, organów ścigania i firm technologicznych wciąż walczymy z plagą niechcianej, złośliwej poczty e-mail, atakami DDoS czy cryptojackingiem, że o innych formach zagrożeń nie wspomnę. Cóż, spamowanie czy ataki phishingowe nie wymagają wielkiego wysiłku, niewielu wykorzystujących je trafia do więzienia, natomiast do zarobienia jest sporo pieniędzy. Ten interes po prostu się im opłaca.

CZYTAJ WIĘCEJ
Logo LexisNexis
BANK 2021/12

Raport Specjalny | Cyberzagrożenia – LexisNexis® Risk Solutions | Rośnie trend przejęć kont użytkowników bankowości online

Według „Raportu o stanie bezpieczeństwa cyberprzestrzeni RP w 2020 roku”, opublikowanego przez Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego CSIRT GOV, liczba ataków w internecie podwaja się rokrocznie. To oczywiste, że wraz z rozwojem usług online wzrasta cyberprzestępczość, jednak należy pamiętać o tym, że jest to już rodzaj zawodu, który jak każdy inny, także się specjalizuje.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/12

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Bankowość Lokalna

Skoro przez półtora stulecia w różnych sytuacjach dziejowych bankowość lokalna utrzymała się lepiej lub gorzej i służyła społeczności lokalnej, to znaczy, że idea, która jej przyświecała, byśmy wspólnie, tworzyli dobro, którym możemy się podzielić i budowali to nasze otoczenie, ma głęboki sens, i że będzie mieć sens także w najbliższej przyszłości – twierdzi
Alicja Huczyńska,
prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Koronowie.
Rozmawiali z nią Maciej Małek i Jerzy Rawicz.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/12

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Środowisko Naturalne | Od czego zacząć realizację Zielonego Ładu?

W ostatnich miesiącach rozgorzała burzliwa dyskusja nad rozwiązaniami i sposobem realizacji Zielonego Ładu. Omawiane są zagadnienia z zakresu zielonych źródeł zasilania, fotowoltaiki, pomp ciepła, energii z wodoru i atomu, czy powrotu do energetyki wiatrowej. Dyskusja jest jednak chaotyczna. Aby ją uporządkować, proponujemy zwrócić uwagę na dwa elementy, bez których wszelkie inne rozwiązania będą nieefektywne.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2021/12

Nauka i Edukacja Finansowa | Bank Pekao SA | Nauka finansów przez zabawę

Czym skorupka za młodu nasiąknie… – ta zasada, zdaniem ekspertów, najlepiej sprawdza się w edukacji finansowej. Wprowadzanie dzieci w świat pieniędzy powinno odbywać się jak najwcześniej, bo pomaga wyrobić dobre nawyki na dorosłe życie. Niestety polska szkoła nie radzi sobie dobrze z tym zagadnieniem. Rodzice mogą za to oczekiwać wsparcia od instytucji bankowych. Na edukację finansową najmłodszych klientów mocno stawia Bank Pekao SA.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 59 Z 126