Temat Numeru | Bancassurance | Technologia sprzyja rozwojowi ubezpieczeń

Temat Numeru | Bancassurance | Technologia sprzyja rozwojowi ubezpieczeń
Fot. Visual Generation/stock.adobe.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Dzięki technologii współpraca dostawców usług bankowych i ubezpieczeniowych umożliwia osiągnięcie synergii i przynosi korzyści konsumentom. Towarzystwo ubezpieczeniowe, wykorzystując infrastrukturę IT banku, zyskuje dostęp do bazy jego klientów bez konieczności inwestowania w rozbudowę własnych kanałów obsługi i sprzedaży. Dzięki rozwiniętej omnikanałowości banku produkty ubezpieczeniowe mogą być oferowane we wszystkich kanałach dystrybucji, dzięki czemu stają się łatwiej dostępne.

W pandemii branża ubezpieczeń zdrowotnych znalazła się na świeczniku. Ubezpieczyciele, chcąc nadążać za zmianami rynkowymi i potrzebami klientów, koncentrują się na wielu frontach jednocześnie. Kluczowe znaczenie zyskuje zdobycie możliwości i kompetencji technicznych, które ułatwią sprostanie zmieniającym się potrzebom biznesowym. Wśród takich rozwiązań wymienić można, oparte na sztucznej inteligencji, systemy przyspieszające przetwarzanie zapytań czy automatyzację cyfrową wspomagającą tworzenie inteligentnych, spersonalizowanych interakcji między firmą a klientem.

Masowe zainteresowanie tego rodzaju usługami wymusza na ubezpieczycielach wykorzystanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, aby usprawnić realizację zadań. Automatyzacja kognitywna zapewnia inteligentną, spersonalizowaną obsługę. Dodatkowo przyspieszone jest wdrażanie usług telezdrowia, ubezpieczyciele zwiększają możliwości cyfrowe, aby oferować usługi wirtualnej opieki, a do branży wchodzą zorientowane na klienta firmy bigtech. Jednocześnie, obok wszystkich rozwiązań technologicznych, duży nacisk kładziony jest na rozpoznanie uwarunkowań społecznych i trwałą zmianę zachowań, która może poprawić wyniki zdrowotne w ujęciu ogólnym” – zaznaczono w raporcie Capgemini: „Trendy ubezpieczeniowe w 2021 roku i w kolejnych latach”.

Era informacji

Branża ubezpieczeniowa coraz chętniej korzysta z technologii big data. Dostęp do szczegółowych danych pozwala sprzedawcom polis na dokładniejszą wycenę i bardziej efektywną personalizację oferty.
W ujęciu globalnym ludzkość produkuje 2,5 kwintyliona bajtów informacji dziennie. Aby dobrze ukazać skalę cyfrowej transformacji, warto wspomnieć, że aż 90% wszystkich danych zostało wytworzone w przeciągu ostatnich dwóch lat.

Każde użycie telefonu, komputera czy GPS-u kreuje nowe zasoby cyfrowe. Duża część danych poddawana jest analizie, często zresztą z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, pod kątem przydatności marketingowej i sprzedażowej, a następnie przekazywana koncernom. Te z kolei wykorzystują je w celu skuteczniejszej personalizacji ofert.

Sektor ubezpieczeń, ze względu na swoją specyfikę operacyjną, ma do czynienia z dużą ilością danych od początku swojego ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK