Autor: AL

SZTUCZNA INTELIGENCJA
Komentarze ekspertów | Prawo i regulacje | Technologie i innowacje

Czy sztuczna inteligencja zapłaci nam odszkodowanie?

W kontekście priorytetów Komisji (UE) wskazania statusu prawnego AI, na plan pierwszy wysuwa się kwestia zakreślenia ram prawnych odpowiedzialności algorytmów lub ich twórców. W odpowiedzi na to opublikowany został długo wyczekiwany Raport „Liability for Artificial Intelligence and other emerging digital technologies”, przygotowany przez ekspercką grupę przy Komisji Europejskiej.

CZYTAJ WIĘCEJ
Michał Nowakowski, Counsel w Citi Handlowy, założyciel www.finregtech.pl
Cyberbezpieczeństwo | Komentarze ekspertów

Ochrona konsumenta i podział kompetencji nadzorczych w usługach transgranicznych. Co na to EBA?

W poprzednim artykule poruszyłem kwestię największych wyzwań w kontekście świadczenia usług transgranicznych, które zostały zasygnalizowane w ostatnim raporcie Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego (EBA). Teraz zajmę się kolejnym zagadnieniem, które porusza raport, czyli ochroną praw konsumentów oraz sposobem prowadzenia działalności transgranicznej.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2019/11

IT@BANK. Technologie – IBM Poland: Bezpieczne i wygodne przechowywanie danych w firmie – eksperci IBM i Advatech radzą, o czym należy pamiętać

Wzrastająca lawinowo ilość danych niezbędnych do sprawnego funkcjonowania każdej firmy nie musi oznaczać rosnących w takim samym tempie wydatków na sprzęt informatyczny. Rodzina macierzy IBM Storwize pozwala na oszczędności miejsca w pamięci masowej na poziomie do 80%. O tym, jakie możliwości dają najnowsze rozwiązania IBM i kto może skorzystać po ich wdrożeniu, opowiadają Piotr Sękowski, System Storage Sales Manager w IBM Poland & Baltics oraz Konrad Puchała, kierownik Działu Składowania i Ochrony Danych w Advatech Sp. z o.o. – firmie, która wdraża zaawansowane rozwiązania IT w oparciu o sprzęt IBM.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2019/11

IT@BANK. Technologie – System DOKUMENTY ZASTRZEŻONE: Czy klient jest tym za kogo się podaje? – refleksje po nałożeniu pierwszej kary za nieustalenie beneficjenta rzeczywistego

Mimo że większość przepisów Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (ustawa AML) weszła w życie już rok temu, temat ten wciąż nie schodzi z pola zainteresowania nie tylko instytucji finansowych, ale przede wszystkim nadzorcy.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2019/11

IT@BANK. Technologie – NTT Poland: Odpowiedź jest w twoich danych. Potęga posiadanych informacji w odniesieniu do uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji

Teoretycy sztucznej inteligencji (SI) rozróżniają dwa jej typy: miękką i twardą, nazywane też inteligencją wąską i ogólną. Pierwsza potrafi podejmować decyzje tylko w wąsko zdefiniowanym kontekście, czyli wykonywać jedynie takie zadania, do których została zbudowana – i żadne inne. Ten typ SI jest już z nami od jakiegoś czasu. Drugi, na razie tylko teoretycznie postulowany, powinien uczyć się rozwiązywać problemy dowolnego typu.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2019/11

IT@BANK. Technologie – VSoft: Zmiana prosta jak ameba, a jednak milion kroków – krótki apel IT do biznesu

Współczynnik niepowodzenia projektów IT, w szczególności projektów dostosowywanych do wymagań zamawiającego, w większości organizacji wynosi około 70%. Znaczna część z nich kończy się niepowodzeniem lub opóźnieniami czy niższą rentownością. Następstwem tego jest przekraczany budżet projektowy o ok. 27%, a w co szóstym projekcie koszty rosną nawet o 200% (Źródło:www.learn.g2.com). Chcąc uniknąć tego typu problemów, dostawcy oprogramowania korzystają z gotowych komponentów oraz platform narzędziowych zwiększających efektywność prac.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2019/11

Wydarzenia: Chętnie płacimy bezgotówkowo, ale nie wszędzie można

Najchętniej wybieramy płatności kartą, choć jedynie 8% z nas deklaruje, że w ogóle nie korzysta z bankomatów i gotówki. Najczęściej z brakiem możliwości płatności bezgotówkowych spotykamy się na targowiskach i bazarach (51%). To najistotniejsze wnioski, płynące z badania „Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2019”. Wyniki ankiety zaprezentowano podczas konferencji prasowej, towarzyszącej kolejnej edycji kampanii informacyjnej „Warto Bezgotówkowo”.

CZYTAJ WIĘCEJ
Artykuły | Wydarzenia

IT@BANK – okazja do nakreślenia kierunku zmian i identyfikacji tzw. pain points.

Transformacja cyfrowa jest faktem. Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, wykorzystanie biometrii i chmura obliczeniowa niedługo na stałe zagoszczą w naszym życiu, wpływając na to, jak korzystamy z usług i w jaki sposób za nie płacimy. Wiele mówi się i pisze o BigTechach, dysponujących najcenniejszym „zasobem” cyfrowego świata – naszymi danymi, które odpowiednio wykorzystane mogą znacznie zwiększyć pozytywne odczucia klientów. Są jeszcze fintechy, które ze swoją zwinnością i elastycznością mogą docierać szybciej i efektywniej do najmniej ubankowionych klientów, przyczyniając się tym samym do tzw. financial inclusion.

CZYTAJ WIĘCEJ
Bankowość spółdzielcza | Blogi | Maciej Małek

Banki spółdzielcze, pierwsze wnioski z dyskusji o funduszach udziałowych

Zainicjowana przez aleBank.pl wymiana opinii na temat funduszy udziałowych, ich roli i znaczenia dla kondycji banków spółdzielczych oraz atrakcyjności dla spółdzielców ‒ jak dotąd umiarkowanej ‒ zatacza coraz szersze kręgi. Dlatego obok samych zainteresowanych, przedstawicieli sektora i reprezentantów środowisk naukowych, także my dorzucamy swoje trzy grosze.

CZYTAJ WIĘCEJ
BANK 2019/11

Wydarzenia. Forum Usług Płatniczych: Nie tylko o płatnościach

Implementacja dyrektywy PSD2 i będące jej wynikiem otwarcie rynku płatności stanowiły najważniejsze wątki, poruszane podczas tegorocznej edycji Forum Usług Płatniczych. Jak w nowych realiach powinna wyglądać zarówno konkurencja, jak i partnerstwo w branży finansowej? Czego będzie potrzebować współczesny klient tzw. Fazy Open X, która już niedługo zastąpi otwartą bankowość, i w jaki sposób budować jego doświadczenie? Co to jest mobile-first, mobile-only i challenger bank? Wszystkie te zagadnienia poruszono w trakcie konferencji.

CZYTAJ WIĘCEJ
STRONA 35 Z 113