Jak przekonać Polaków do e-zakupów?
Badania przeprowa- dzone w tym roku przez TNS Polska na zlecenie Trusted Shops wskazują, że co piąty Polak zetknął się ze zbyt wysokimi kosztami przesyłki podczas zakupów w sieci.
Badania przeprowa- dzone w tym roku przez TNS Polska na zlecenie Trusted Shops wskazują, że co piąty Polak zetknął się ze zbyt wysokimi kosztami przesyłki podczas zakupów w sieci.
Z globalnych badań IDC Research wynika, że do 2018 roku z ponad 65 proc. placówek służby zdrowia będzie można skontaktować się poprzez urządzenia mobilne, a więcej niż 70 proc. takich miejsc będzie dysponowało aplikacjami do monitoringu stanu swoich pacjentów.
Criteo, firma technologiczna zajmująca się marketingiem, wraz z Ovum, firmą badawczą, spojrzały na e-commerce w perspektywie nadchodzących dziesięciu lat.
Jednym z najpopularniejszych sposobów na powracalność klientów są programy lojalnościowe. Niestety, pewne formy tego typu usług znudziły się już konsumentom i są na wyczerpaniu. Sklepy najczęściej oferują karty stałego klienta lub zachęcają do zbierania punktów czy pieczątek. Wymierna korzyść z promocji jest w takich przypadkach odroczona w czasie. Nagroda, którą możemy otrzymać, jest często dalece niewspółmierna do wydanych na wszystkie punkty pieniędzy, a także czasu, który upływa od rozpoczęcia zbierania punktów do momentu odebrania nagrody.
Globalne badania Intel Security pokazują, że w ciągu następnych 16 miesięcy 80 proc. budżetów IT w dużych firmach będzie przeznaczone na rozwiązania w chmurze.
Podobny obraz, rosnącej popularności cloud computingu, wyłania się z badanie przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie Intela wśród managerów IT z dużych firm w Polsce, Czechach, Rumunii i na Węgrzech.
Refunder, szwedzki serwis typu cashback ruszył w Polsce. Robiąc zakupy w Internecie, możemy zyskać kilkuprocentowy zwrot w postaci „żywej gotówki” prosto na nasze konto bankowe.
Z badania Ipsos Polska wynika, że w tym roku 17,3 mln naszych rodaków uda się na wakacje, z czego około ¾ będzie odpoczywać w kraju.
Sektor analityki Big Data przeżywa obecnie gigantyczny boom i wedle analiz IDC rozwija się w tempie sześciokrotnie szybszym, niż cała branża IT.
Prognozy wskazywały nadejście trendu wirtualnej rzeczywistości (Virtual Reality – VR). I proszę. Volvo stworzyło symulację jazdy modelem XC90, Top Shop pozwolił klientkom przenieść się na wybieg podczas Fashion Weeku, a obuwnicza marka Merrell zabrała konsumentów w ekscytującą, górską wyprawę. VR ma duży potencjał, który już teraz wykorzystują zagraniczni marketerzy.
Podstawowym wnioskiem płynącym z XI Kongresu Gospodarki Elektronicznej jest, że nowe technologie i cyfryzacja życia mają bezpośrednie przełożenie na codzienne funkcjonowanie każdego z nas.
Transformacja cyfrowa to proces przechodzenia organizacji na nowe sposoby pracy przy wykorzystaniu technologii cyfrowych. W centrum powinien znajdować się klient i jego potrzeby, które wymagają od organizacji zmiany dotychczasowego podejścia do odbiorców swoich produktów i usług.
Stan polskiej e-administracji na tle innych krajów Unii Europejskiej zdecydowanie nie jest najlepszy. Polscy obywatele niechętnie korzystają z oferowanych przez instytucje publiczne rozwiązań online. To główne wnioski zespołu ekspertów z Laboratorium Gospodarki Cyfrowej DELab UW, którzy wzięli pod lupę stan polskiej e-administracji.
Jak wynika z najnowszego raportu BSA Global Software Survey prawie połowa (48 proc.) aplikacji w Polsce jest wykorzystywana bez licencji. To spadek o 3 p.p. w porównaniu z poprzednią edycją badania, jednak nadal odbiegamy od średniej Unii Europejskiej, która wynosi 29 proc.
Wykorzystanie analityki dużych zbiorów danych budzi automatyczne skojarzenia z biznesem: telekomami, bankami, firmami marketingowymi czy produkcyjnymi. Ale obszarami zastosowania tej technologii mogą być z powodzeniem: zwiększenie wydajności sportowców, atrakcyjności zatrudnienia, walka z suszą czy ochrona gatunków zwierząt zagrożonych wyginięciem.
W ciągu najbliższych pięciu lat przybędzie miliard nowych użytkowników internetu i 10 miliardów nowych urządzeń podłączonych do sieci.
Żyjemy w ciekawych czasach gwałtownie postępującej automatyzacji i cyfryzacji, nowych zasad konkurowania na rynku oraz rosnącej grupy klientów bardzo świadomych swoich wyborów i oczekujących natychmiastowej obsługi oraz informacji dostosowanych do ich potrzeb i preferencji. Aby sprostać oczekiwaniom współczesnych klientów i rozwijać innowacyjną ofertę, firma musi działać sprawnie i efektywnie korzystać z wiedzy ukrytej w danych. Kluczem do sukcesu w osiągnięciu tego celu jest wykorzystanie zaawansowanej analityki i technologii do zarządzania danymi.
Polski m-commerce nabiera tempa. W 2015 roku zakupy online przy użyciu tabletu lub smartfonu zrobiło już prawie 6 milionów Polaków – to 16 procent społeczeństwa. W naszym kraju już blisko 30 proc. e-klientów sięga w tym celu po urządzenia mobilne. Liczba m-kupujących jest wyższa niż nawet we Włoszech lub w Hiszpanii – tak wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego w 10 krajach na zlecenie serwisu RetailMeNot.
Aż 75 proc. przedstawicieli pokolenia millenialsów planuje założyć własną firmę. Zachęca ich do tego poczucie niezależności, elastyczny czas pracy i wysokie zarobki.
Słowem kluczowym, które warunkuje prawidłowe podejście do działań e-mail marketingowych, jest "zgoda" – uzyskanie od wszystkich odbiorców wyraźnej i możliwej do potwierdzenia zgody na otrzymywanie informacji handlowych jest więc niezbędne. O czym marketerzy muszą pamiętać w kontekście tych działań?
Polacy opracowali technologię pozwalającą odblokowywać reklamy w przeglądarkach. Ten wynalazek rodem z Polski może spowodować trzęsienie ziemi w branży reklamy internetowej. Cloud Technologies, warszawska spółka IT specjalizująca się w Big Data marketingu, opracowała technologię UnBlock, pozwalającą na wyświetlanie reklam tym internautom, którzy w swoich przeglądarkach zainstalowali wtyczki blokujące (adblockery).