Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • Accenture - Partner portalu - Logo
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIRON
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIRON
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • Accenture - Partner portalu - Logo
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Z rynku finansowego | ESG

Alior Bank z nową strategią

06.02.2023 13:35 mb | BANK.pl
Alior Bank z nową strategią
Fot. stock.adobe.com/Robson90
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Alior Bank przyjął strategię grupy kapitałowej na lata 2023-2024 pt. "Bank na co dzień, bank na przyszłość", której kluczowe mierniki sukcesu to m.in. ROE powyżej 13%, C/I poniżej 45% oraz osiągnięcie zdolności do wypłaty dywidendy, podał Bank.

„Kluczowe mierniki sukcesu dla strategii Bank na co dzień, Bank na przyszłość:

– Tier I powyżej 13,5%,

– TCR powyżej 15%,

– ROE powyżej13%,

– CoR poniżej 1,6%,

– NPL poniżej 10%,

– C/I poniżej 45%,

– NPS powyżej 45,

– Zaangażowanie pracowników powyżej 65%,

– Osiągnięcie zdolności do wypłaty dywidendy” – wymieniono w komunikacie.

Cele strategiczne Alior Banku zgodnie ze strategią są następujące:

– bank uniwersalny, nastawiony na budowanie cyfrowej głównej relacji z klientem,

– utrzymanie pozycji lidera finansowania zakupów poprzez udostępnienie nowej formy płatności Alior Pay,

– wzrost zrównoważonego portfela kredytowego ze zdywersyfikowaną bazą klientów biznesowych, w szczególności w obszarze MŚP, jak również wsparcie transformacji energetycznej,

– dalszy rozwój cyfrowej relacji z klientem biznesowym, poprzez wprowadzenie nowej platformy produktowej umożliwiającej wielokanałową obsługę klientów z wykorzystaniem automatycznych procesów zdalnych,

– lider wykorzystania technologii z udoskonalonym modelem wytwórczym IT wspieranym kompetencjami i zaangażowaniem pracowników,

– skuteczna monetyzacja danych we wszystkich obszarach działalności.

Czytaj także: Alior Bank nie planuje wycofywać kredytów hipotecznych o zmiennej stopie opartej o WIBOR

Bank na co dzień, bank na przyszłość

Natomiast kierunki działań strategicznych odzwierciedlone zostały w trzech filarach:

I. Wyższa Kultura Mobilności:

1. innowacyjny ekosystem Alior Pay oraz lider finansowania zakupów,

2. główna relacja cyfrowa i multikanałowa oferta dla klienta indywidualnego,

3. inkluzywna i nowoczesna aplikacja mobilna.

II. Wsparcie przedsiębiorczości:

1. wygodna bankowość elektroniczna i zdalna obsługa,

2. proces kredytowania wyróżniający się szybkością i zrozumieniem klienta biznesowego.

III. Nowoczesny Bank:

1. efektywność organizacyjna dzięki zwinnym technologiom, kompetencjom i kulturze organizacyjnej,

2. stabilność dzięki zarządzaniu ryzykiem i kapitałem,

3. odpowiedzialny Alior Bank (obszar ESG) – wymieniono także.

Czytaj także: Alior Bank: klienci mogą już korzystać z mojeID w usługach administracji publicznej

Alior Bank uwzględnia wsparcie klientów w transformacji klimatycznej

Alior Bank deklaruje w strategii „Bank na co dzień, Bank na przyszłość” na lata 2023-2024, że odpowie na współczesne wyzwania środowiskowe i klimatyczne, zarówno wspierając w transformacji swoich klientów, jak i redukując swój negatywny wpływ na środowisko, podał Bank w prezentacji.

– W nowej strategii zakładamy ułatwienie procesu finansowania dla kluczowego obszaru naszej gospodarki, jaką są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, gdyż to one wypracowują blisko połowę PKB. Historycznie Alior Bank zawsze wspierał polskie przedsiębiorstwa w okresach spowolnienia gospodarczego. Najbliższe dwa lata traktujemy więc jako szansę, którą wykorzystamy dzięki nowoczesnym narzędziom obsługi klienta i zautomatyzowanym procesom kredytowym” – powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Banku Grzegorz Olszewski.

Wsparcie klientów w transformacji ma polegać na wdrożeniu oceny portfeli klientów korporacyjnych pod kątem czynników ESG, rozwinięciu oferty o zrównoważone produkty bankowe i udostępnieniu produktów umożliwiających skorzystanie z funduszy unijnych i publicznych, podano w prezentacji.

Natomiast redukcja negatywnego wpływu banku na środowisko zakłada m.in. stworzenie własnego zeroemisyjnego źródła energii (instalacja fotowoltaiczna w Krakowie przy Centrum Danych), redukcję zużycia energii, papieru i plastiku oraz zaangażowanie pracowników w tworzenie banku przyjaznego środowisku, wymieniono.

„Będziemy stosować najwyższe standardy zarządzania:

– Podniesiemy nasz wynik w ratingach ESG;

– Upublicznimy polityki i dokumenty ESG, w tym raporty zrównoważonego rozwoju;

– Utrzymamy wysokie oceny naszej polityki różnorodności;

– Stworzymy politykę praw człowieka oraz regulację włączającą kwestie ESG w proces zakupowy;

– Wdrożymy szkolenie ESG dla wszystkich pracowników;

– Rozbudujemy kompetencje ESG w kluczowych obszarach w banku;

– Wzmocnimy wewnętrzne zarządzanie ryzykiem ESG oraz zapewnimy scoring klientów uwzględniający czynniki ESG;

– Zagwarantujemy pełną zgodność z regulacjami z zakresu zrównoważonego rozwoju” – czytamy także w prezentacji.

Czytaj także: Fitch potwierdziła długoterminowy rating Alior Banku, perspektywa stabilna

Alior Bank koncentruje swoją działalność na usługach bankowości detalicznej i korporacyjnej. Podmioty zależne Alior Banku prowadzą działalność m.in. w zakresie usług leasingowych, informatycznych, faktoringu i asset management.

Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Aktywa razem banku wyniosły 83,05 mld zł na koniec 2021 r.

Źródło: ISBnews, PAP BIZNES
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Alior BankAplikacje mobilneC/ICyfryzacja / DigitalizacjaESG / Environmental, Social and corporate GovernanceGrzegorz OlszewskiISBnewsMonetyzacjaNowe technologiePAP BIZNESROEStrategiaTransformacja energetycznawsparcie dla firm
Autor mb | BANK.pl

Zobacz także

kobieta, meżczyzna siedzący przy samochodzie
ERGO Hestia po raz drugi najlepszym ubezpieczycielem według kierowców
ING Bank Śląski, siedziba w Warszawie, ul. Puławska
ING Bank Śląski wyróżniony za rozwój aplikacji Moje ING
logo Alior Banku na budynku
S&P Global Ratings utrzymuje stabilny rating Alior Banku
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
Partnerzy działu Z rynku finansowego
BPS Leasing i Faktoring - Grupa BPS - LogoBIK - Biuro Informacji Kredytowej - Logo

Ewentualny upadek Credit Suisse wiązałby się z dużo większymi konsekwencjami dla rynków finansowych niż upadek Silicon Valley Bank

flaga Szwajcarii nad bankiem Credit Suisse
Andrew Kenningham
główny ekonomista
Capital Economics
zobacz wszystkie komentarze
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2023 Centrum Prawa Bankowego i Informacji
  • Polityka prywatności