Alior Bank z nową strategią
„Kluczowe mierniki sukcesu dla strategii Bank na co dzień, Bank na przyszłość:
– Tier I powyżej 13,5%,
– TCR powyżej 15%,
– ROE powyżej13%,
– CoR poniżej 1,6%,
– NPL poniżej 10%,
– C/I poniżej 45%,
– NPS powyżej 45,
– Zaangażowanie pracowników powyżej 65%,
– Osiągnięcie zdolności do wypłaty dywidendy” – wymieniono w komunikacie.
Cele strategiczne Alior Banku zgodnie ze strategią są następujące:
– bank uniwersalny, nastawiony na budowanie cyfrowej głównej relacji z klientem,
– utrzymanie pozycji lidera finansowania zakupów poprzez udostępnienie nowej formy płatności Alior Pay,
– wzrost zrównoważonego portfela kredytowego ze zdywersyfikowaną bazą klientów biznesowych, w szczególności w obszarze MŚP, jak również wsparcie transformacji energetycznej,
– dalszy rozwój cyfrowej relacji z klientem biznesowym, poprzez wprowadzenie nowej platformy produktowej umożliwiającej wielokanałową obsługę klientów z wykorzystaniem automatycznych procesów zdalnych,
– lider wykorzystania technologii z udoskonalonym modelem wytwórczym IT wspieranym kompetencjami i zaangażowaniem pracowników,
– skuteczna monetyzacja danych we wszystkich obszarach działalności.
Czytaj także: Alior Bank nie planuje wycofywać kredytów hipotecznych o zmiennej stopie opartej o WIBOR
Bank na co dzień, bank na przyszłość
Natomiast kierunki działań strategicznych odzwierciedlone zostały w trzech filarach:
I. Wyższa Kultura Mobilności:
1. innowacyjny ekosystem Alior Pay oraz lider finansowania zakupów,
2. główna relacja cyfrowa i multikanałowa oferta dla klienta indywidualnego,
3. inkluzywna i nowoczesna aplikacja mobilna.
II. Wsparcie przedsiębiorczości:
1. wygodna bankowość elektroniczna i zdalna obsługa,
2. proces kredytowania wyróżniający się szybkością i zrozumieniem klienta biznesowego.
III. Nowoczesny Bank:
1. efektywność organizacyjna dzięki zwinnym technologiom, kompetencjom i kulturze organizacyjnej,
2. stabilność dzięki zarządzaniu ryzykiem i kapitałem,
3. odpowiedzialny Alior Bank (obszar ESG) – wymieniono także.
Czytaj także: Alior Bank: klienci mogą już korzystać z mojeID w usługach administracji publicznej
Alior Bank uwzględnia wsparcie klientów w transformacji klimatycznej
Alior Bank deklaruje w strategii „Bank na co dzień, Bank na przyszłość” na lata 2023-2024, że odpowie na współczesne wyzwania środowiskowe i klimatyczne, zarówno wspierając w transformacji swoich klientów, jak i redukując swój negatywny wpływ na środowisko, podał Bank w prezentacji.
– W nowej strategii zakładamy ułatwienie procesu finansowania dla kluczowego obszaru naszej gospodarki, jaką są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, gdyż to one wypracowują blisko połowę PKB. Historycznie Alior Bank zawsze wspierał polskie przedsiębiorstwa w okresach spowolnienia gospodarczego. Najbliższe dwa lata traktujemy więc jako szansę, którą wykorzystamy dzięki nowoczesnym narzędziom obsługi klienta i zautomatyzowanym procesom kredytowym” – powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Banku Grzegorz Olszewski.
Wsparcie klientów w transformacji ma polegać na wdrożeniu oceny portfeli klientów korporacyjnych pod kątem czynników ESG, rozwinięciu oferty o zrównoważone produkty bankowe i udostępnieniu produktów umożliwiających skorzystanie z funduszy unijnych i publicznych, podano w prezentacji.
Natomiast redukcja negatywnego wpływu banku na środowisko zakłada m.in. stworzenie własnego zeroemisyjnego źródła energii (instalacja fotowoltaiczna w Krakowie przy Centrum Danych), redukcję zużycia energii, papieru i plastiku oraz zaangażowanie pracowników w tworzenie banku przyjaznego środowisku, wymieniono.
„Będziemy stosować najwyższe standardy zarządzania:
– Podniesiemy nasz wynik w ratingach ESG;
– Upublicznimy polityki i dokumenty ESG, w tym raporty zrównoważonego rozwoju;
– Utrzymamy wysokie oceny naszej polityki różnorodności;
– Stworzymy politykę praw człowieka oraz regulację włączającą kwestie ESG w proces zakupowy;
– Wdrożymy szkolenie ESG dla wszystkich pracowników;
– Rozbudujemy kompetencje ESG w kluczowych obszarach w banku;
– Wzmocnimy wewnętrzne zarządzanie ryzykiem ESG oraz zapewnimy scoring klientów uwzględniający czynniki ESG;
– Zagwarantujemy pełną zgodność z regulacjami z zakresu zrównoważonego rozwoju” – czytamy także w prezentacji.
Czytaj także: Fitch potwierdziła długoterminowy rating Alior Banku, perspektywa stabilna
Alior Bank koncentruje swoją działalność na usługach bankowości detalicznej i korporacyjnej. Podmioty zależne Alior Banku prowadzą działalność m.in. w zakresie usług leasingowych, informatycznych, faktoringu i asset management.
Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Aktywa razem banku wyniosły 83,05 mld zł na koniec 2021 r.