Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Forum Bankowe 2026
24-25 lutego 2026 r.
Pozostało:
65dni
18godzin
25minut
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
86dni
18godzin
25minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Z rynku finansowego | ESG

Alior Bank z nową strategią

06.02.2023 13:35 mb | BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Alior Bank z nową strategią
Fot. stock.adobe.com/Robson90
Alior Bank przyjął strategię grupy kapitałowej na lata 2023-2024 pt. "Bank na co dzień, bank na przyszłość", której kluczowe mierniki sukcesu to m.in. ROE powyżej 13%, C/I poniżej 45% oraz osiągnięcie zdolności do wypłaty dywidendy, podał Bank.

„Kluczowe mierniki sukcesu dla strategii Bank na co dzień, Bank na przyszłość:

– Tier I powyżej 13,5%,

– TCR powyżej 15%,

– ROE powyżej13%,

– CoR poniżej 1,6%,

– NPL poniżej 10%,

– C/I poniżej 45%,

– NPS powyżej 45,

– Zaangażowanie pracowników powyżej 65%,

– Osiągnięcie zdolności do wypłaty dywidendy” – wymieniono w komunikacie.

Cele strategiczne Alior Banku zgodnie ze strategią są następujące:

– bank uniwersalny, nastawiony na budowanie cyfrowej głównej relacji z klientem,

– utrzymanie pozycji lidera finansowania zakupów poprzez udostępnienie nowej formy płatności Alior Pay,

– wzrost zrównoważonego portfela kredytowego ze zdywersyfikowaną bazą klientów biznesowych, w szczególności w obszarze MŚP, jak również wsparcie transformacji energetycznej,

– dalszy rozwój cyfrowej relacji z klientem biznesowym, poprzez wprowadzenie nowej platformy produktowej umożliwiającej wielokanałową obsługę klientów z wykorzystaniem automatycznych procesów zdalnych,

– lider wykorzystania technologii z udoskonalonym modelem wytwórczym IT wspieranym kompetencjami i zaangażowaniem pracowników,

– skuteczna monetyzacja danych we wszystkich obszarach działalności.

Czytaj także: Alior Bank nie planuje wycofywać kredytów hipotecznych o zmiennej stopie opartej o WIBOR

Bank na co dzień, bank na przyszłość

Natomiast kierunki działań strategicznych odzwierciedlone zostały w trzech filarach:

I. Wyższa Kultura Mobilności:

1. innowacyjny ekosystem Alior Pay oraz lider finansowania zakupów,

2. główna relacja cyfrowa i multikanałowa oferta dla klienta indywidualnego,

3. inkluzywna i nowoczesna aplikacja mobilna.

II. Wsparcie przedsiębiorczości:

1. wygodna bankowość elektroniczna i zdalna obsługa,

2. proces kredytowania wyróżniający się szybkością i zrozumieniem klienta biznesowego.

III. Nowoczesny Bank:

1. efektywność organizacyjna dzięki zwinnym technologiom, kompetencjom i kulturze organizacyjnej,

2. stabilność dzięki zarządzaniu ryzykiem i kapitałem,

3. odpowiedzialny Alior Bank (obszar ESG) – wymieniono także.

Czytaj także: Alior Bank: klienci mogą już korzystać z mojeID w usługach administracji publicznej

Alior Bank uwzględnia wsparcie klientów w transformacji klimatycznej

Alior Bank deklaruje w strategii „Bank na co dzień, Bank na przyszłość” na lata 2023-2024, że odpowie na współczesne wyzwania środowiskowe i klimatyczne, zarówno wspierając w transformacji swoich klientów, jak i redukując swój negatywny wpływ na środowisko, podał Bank w prezentacji.

– W nowej strategii zakładamy ułatwienie procesu finansowania dla kluczowego obszaru naszej gospodarki, jaką są mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, gdyż to one wypracowują blisko połowę PKB. Historycznie Alior Bank zawsze wspierał polskie przedsiębiorstwa w okresach spowolnienia gospodarczego. Najbliższe dwa lata traktujemy więc jako szansę, którą wykorzystamy dzięki nowoczesnym narzędziom obsługi klienta i zautomatyzowanym procesom kredytowym” – powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Banku Grzegorz Olszewski.

Wsparcie klientów w transformacji ma polegać na wdrożeniu oceny portfeli klientów korporacyjnych pod kątem czynników ESG, rozwinięciu oferty o zrównoważone produkty bankowe i udostępnieniu produktów umożliwiających skorzystanie z funduszy unijnych i publicznych, podano w prezentacji.

Natomiast redukcja negatywnego wpływu banku na środowisko zakłada m.in. stworzenie własnego zeroemisyjnego źródła energii (instalacja fotowoltaiczna w Krakowie przy Centrum Danych), redukcję zużycia energii, papieru i plastiku oraz zaangażowanie pracowników w tworzenie banku przyjaznego środowisku, wymieniono.

„Będziemy stosować najwyższe standardy zarządzania:

– Podniesiemy nasz wynik w ratingach ESG;

– Upublicznimy polityki i dokumenty ESG, w tym raporty zrównoważonego rozwoju;

– Utrzymamy wysokie oceny naszej polityki różnorodności;

– Stworzymy politykę praw człowieka oraz regulację włączającą kwestie ESG w proces zakupowy;

– Wdrożymy szkolenie ESG dla wszystkich pracowników;

– Rozbudujemy kompetencje ESG w kluczowych obszarach w banku;

– Wzmocnimy wewnętrzne zarządzanie ryzykiem ESG oraz zapewnimy scoring klientów uwzględniający czynniki ESG;

– Zagwarantujemy pełną zgodność z regulacjami z zakresu zrównoważonego rozwoju” – czytamy także w prezentacji.

Czytaj także: Fitch potwierdziła długoterminowy rating Alior Banku, perspektywa stabilna

Alior Bank koncentruje swoją działalność na usługach bankowości detalicznej i korporacyjnej. Podmioty zależne Alior Banku prowadzą działalność m.in. w zakresie usług leasingowych, informatycznych, faktoringu i asset management.

Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Aktywa razem banku wyniosły 83,05 mld zł na koniec 2021 r.

Źródło: ISBnews, PAP BIZNES
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Alior BankAplikacje mobilneC/ICyfryzacja / DigitalizacjaESG / Environmental, Social and corporate GovernanceGrzegorz OlszewskiISBnewsMonetyzacjaNowe technologiePAP BIZNESROEStrategiaTransformacja energetycznawsparcie dla firm
Autor mb
Źródło BANK.pl
Partner działu
Fundacja Polska Bezgotówkowa

Polecamy

Bartłomiej Getlich | Źródło: Bank.pl
Technologie i innowacje
Banki operatorami infrastruktury krytycznej państwa
Monika Rozbicka-Szlosek, dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych i Private Banking, VeloBank
Z rynku finansowego
Liczba klientów zamożnych w Polsce rośnie szybciej niż w większości krajów Europy
BBVA,
Z rynku finansowego
BBVA stawia na wykup akcji po fiasku przejęcia Sabadella
Przemysław Barankiewicz, dyrektor Finax, firmy inwestycyjnej, będącej pierwszym i największym dostawcą OIPE w Europie.
Z rynku finansowego
UE proponuje reformę OIPE. Celem zwiększenie liczby oszczędzających, ale i dostawców

Najnowsze

Visa
Technologie i innowacje
AI zmienia oblicze globalnej walki z oszustwami – czy banki nadążą za tymi zmianami?
Pieniądze na tle wykresów inwestycyjnych
Z rynku finansowego
Retail Investment Strategy coraz bliżej uchwalenia
Kurier
Z rynku finansowego
Zaległe zobowiązania branży pocztowej i kurierskiej w październiku ’25 nareszcie spadły o 8,4 proc. r/r
wirtualny obraz twarzy-sztucznej inteligencji, napis AI
Technologie i innowacje
UiPath i AGH podpisują strategiczną umowę współpracy na rzecz rozwoju kompetencji w zakresie AI i automatyzacji
smartfon z BLIKIEM
Cyberbezpieczeństwo
AI chroni, BLIK dominuje w świątecznych zakupach Polaków
książki, kula z flagą Korei Płd. , biret studenta
ESG
Edukacja – filar południowokoreańskiego sukcesu
Christine Lagarde
Z rynku finansowego
Stopy EBC bez zmian
Przelewy w okresie świąteczno-noworocznym, KIR
Z rynku finansowego
Jak przelać pieniądze w okresie świąteczno-noworocznym 2025/2026?

Zobacz także

Monika Rozbicka-Szlosek, dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych i Private Banking, VeloBank
Z rynku finansowego
Liczba klientów zamożnych w Polsce rośnie szybciej niż w większości krajów Europy
BBVA,
Z rynku finansowego
BBVA stawia na wykup akcji po fiasku przejęcia Sabadella
Przemysław Barankiewicz, dyrektor Finax, firmy inwestycyjnej, będącej pierwszym i największym dostawcą OIPE w Europie.
Z rynku finansowego
UE proponuje reformę OIPE. Celem zwiększenie liczby oszczędzających, ale i dostawców
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}