Alior Bank przedstawił nową odsłonę aplikacji Alior Mobile
Nowa aplikacja jest wprowadzana etapowo zgodnie z nowymi trendami, jakie są obecnie stosowane na rynku. Dlatego bank nie chce burzyć dotychczasowego sposobu bankowania klientów oraz kazać uczyć się im nowej aplikacji – jest ona udostępniana sukcesywnie.
W październiku br. wprowadzono już pierwsze nowe ekrany aplikacji np. ekran sekcji „Płatności” ma nowy wygląd, który poprawił i usprawnił znajdujące się na nim elementy. Kilka dni temu nastąpiła kolejna odsłona tej modernizacji zawierająca kolejne moduły, które odsłaniają kolejne elementy nowego interfejsu z zakładką „Produkty”, sekcją „Konta” i „Pomoc”.
W grudniu br. planowana jest odsłona przebudowanej zakładki „Oferta”, a na początku 2026 roku do aplikacji ma być podpięta część dotyczącą procesu logowania i zostać wprowadzony nowoczesny dashboard.
Czytaj także: Alior Bank z nowym system bankowości elektronicznej – Alior Business i Alior Business Mobile
Jednym z powodów przebudowy aplikacji mobilnej była jej stosunkowo niska ocena przez użytkowników w systemie Android na poziomie 4.0. W ramach prac modernizacyjnych ustabilizowano aplikację pod względem technologicznym, żeby była zawsze dostępna. Ograniczono o 63% czas niedostępności i obecnie może ona też przyjąć czterokrotnie większy ruch.
Kolejna zmiana to uzupełnianie luki funkcjonalnej. W jej ramach dostarczono klientom: kantor walutowy, płatności powtarzalne BLIK i ostatnio możliwość składania wniosków urzędowych.
Odświeżono warstwę wizualną i postawiono na nowoczesny design, który ma też wyeliminować błędy tzw. Pain Point (Punkt Bólu), czyli trudności lub frustracje doświadczane przez klientów w różnych fazach interakcji z aplikacją.
W listopadzie 2024 roku z aplikacji Alior Banku korzystało niewiele ponad 1,4 mln użytkowników, a obecnie aplikacja jest już oceniana na 4.7/5 i korzysta z niej ponad 1,6 mln klientów co stanowi wzrost o 15% r/r.
Z kolei jej udział w sprzedaży cyfrowej produktów banku wzrósł o 5% r/r i wynosi 43%. Jak poinformowano, celem jest uzyskanie 2 mln aktywnych klientów aplikacji mobilnej na koniec 2026 r.
Jednym z podstawowych celów transformacji aplikacji jest stawianie na intuicyjność i prostotę. Przykładowo ekran „Przelewów” został ograniczony z 12 elementów, które do tej pory na nim się znajdowały do 8, przez co skrócono listę decyzji, które klient musi podjąć, co pozwala mu szybciej zrealizować zadanie.
Nowa forma relacyjności na linii klient – Alior Bank
Jacek Iljin, wiceprezes zarządu w Alior Banku podkreślił, że Alior nie chce być kolejnym bankiem z aplikacją, a chce być autentyczną alternatywą dla wszystkich innych rozwiązań, które są dostępne na rynku, a także zgodnie z przyjętą strategią relacyjną, dzięki niej budować relacyjność z klientami.
Relacyjność ma być budowana poprzez kontekstową i przyjazną komunikację za pomocą aplikacji, w której odświeżono elementy komunikacyjne, żeby były mniej inwazyjne i spięte z nowoczesnym silnikiem CRM, by moc kontaktować się z klientem kontekstowo.
Jak stwierdził Jacek Iljin Alior Bank ma bardzo duży udział w rynku kredytów ratalnych (20%) i chce, żeby zakup ratalny wiązał się także z instalacją aplikacji i z niej korzystaniem.
Dlatego udostępnia się w niej usługi dla takich klientów i będą one rozwijane. To np. spłata raty kredytu poprzez BLIK w aplikacji. Chodzi o to, żeby ci z nich, którzy na początku skorzystają z aplikacji tylko jako klienci ratalni, mogli łatwo stać się w pełni obsługiwanymi klientami banku. Bank ma już o nich informacje i łatwiej będzie im założyć rachunek ROR lub wnioskować o kolejny kredyt ratalny.
Nowoczesny oddział Alior Banku kolejnym elementem transformacji
Oddział Alior Banku w Varso Tower to najnowszy oddział w nowym formacie, który już został zaprojektowany bezgotówkowo z dwoma wpłatomatami. Oddział, w którym kompetencje bankierów wspomagane są cyfrowo i się sumują, tworząc centrum kompetencji, w którym klient w jednym miejscu otrzymuje pełne wsparcie i odpowiedź na każdą potrzebę.
Obecnie Alior ma 145 oddziałów własnych w tym 94 w nowym formacie. Zapowiedziano przyspieszenie procesu modernizacji pozostałych oddziałów i zakończenie go w do 2028 roku. Prowadzone są badania zachowania klientów i związanej z tym relokacji placówek.
Bank widzi duży potencjał np. w przenoszeniu oddziałów do topowych galerii handlowych, w których odnotowuje się dużą akwizycję i trafik klientów. Na początku 2 kwartału 2026 r. nowy oddział pojawi się np. w Galerii Manufaktura w Łodzi.
W dużych miastach trwa pilotaż obsługi bezgotówkowej i bank czeka na reakcje klientów na takie zmiany.
Alior wyróżnia się na rynku też tym, że obsługuje klientów gotówkowo i nie chce tego likwidować, zwłaszcza na rynkach lokalnych, na których taka obsługa jest ceniona przez klientów i tu, jak podano, pozostanie.
Zdaniem banku nowa odsłona Alior Mobile ma sprawić, że codzienne bankowanie będzie prostsze, szybsze i bardziej intuicyjne.
Na koniec II kwartału 2025 r. liczba aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych wyniosła w Polsce ponad 26 mln. Dlatego, jak podano, wprowadzane aktualizacje są bezpośrednią odpowiedzią na dynamiczny rozwój rynku i rosnące oczekiwania klientów detalicznych, dla których aplikacja staje się kompleksowym centrum zarządzania finansami osobistymi.