Jak InPost chce rozwijać usługę InPost Pay?

Jak InPost chce rozwijać usługę InPost Pay?
Szymon Wałach. Źródło: InPost
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
InPost liczy, że niebawem liczba sklepów online współpracujących z Inpost Pay przekroczy 1 tys., a do końca roku z usługi będzie korzystać 6 mln użytkowników - poinformował PAP Biznes wiceprezes spółki Szymon Wałach.

„Jesteśmy na półmetku jeśli chodzi o szybkość skalowania usługi InPost Pay – przeszliśmy magiczny poziom 5 mln zarejestrowanych użytkowników” – powiedział w rozmowie z PAP Biznes Szymon Wałach, wiceprezes ds. digital i strategii w InPost.

„Aplikacja InPost Mobile ma obecnie ponad 13 mln użytkowników, a naszym celem jest, aby wszyscy nasi klienci mogli również korzystać z usługi InPost Pay. Taki cel założyliśmy sobie na przyszły rok” – dodał.

Prawie 1000 sklepów online już współpracuje z InPost

Szymon Wałach zwraca uwagę, że z miesiąca na miesiąc zauważalny jest wzrost liczby użytkowników InPost Pay, a także liczba transakcji oraz sklepów, które włączają usługę dla swoich klientów.

„Niebawem przekroczymy poziom 1000 sklepów online współpracujących z InPost Pay. To dowód uznania nie tylko indywidualnych sklepów, ale także dużych platform, takich jak AtomStore oraz IdoSell, które zdecydowały się z nami współpracować. Usługa jest dobrze odbierana nie tylko przez sklepy internetowe, które widzą poprawę konwersji zakupowej, ale także przez konsumentów” – powiedział.

„Jeśli utrzymamy trajektorię z poprzednich miesięcy to liczba 6 mln zarejestrowanych użytkowników na koniec 2024 roku jest jak najbardziej realna” – dodał.

InPost Pay to usługa możliwa do wdrożenia w niemal każdym sklepie internetowym, której celem jest skrócenie ścieżki zakupowej u klienta oraz zmniejszenie ryzyka porzucenia koszyka zakupowego. Obecnie z InPost Pay korzysta ponad 500 sklepów internetowych. Usługa zwiększa konwersję zakupową i obniża liczbę porzuconych koszyków nawet o 30-70 proc., w zależności od branży, a dodatkowo pomaga w zdobywaniu nowych klientów.

Czytaj także: InPost umożliwi sprawdzanie śladu węglowego każdej paczki

InPost na rynku brytyjskim – przejęcie Menzies Distribution Limited

Wiceprezes InPost, Szymon Wałach odniósł się także do ogłoszonej we wtorek (15.10.2024) transakcji, w efekcie której Grupa InPost kupiła pozostałe 70 proc. udziałów Menzies Express i Newstrade za 60,4 milionów funtów szterlingów. To przejęcie pozwala Grupie w pełni kontrolować proces logistyczny w Wielkiej Brytanii.

Jego zdaniem, zakup Menzies Distribution Limited przez Grupę InPost jest istotnym krokiem na ścieżce rozwoju operacji na rynku brytyjskim.

Menzies przed transakcją składał się z trzech segmentów: Express, Newstrade i MDS. Transakcja dotyczy dwóch segmentów spółki – Express i Newstrade. Trzeci segment, MDS, odpowiedzialny głównie za transport pełnoładunkowy oraz magazyny został oddzielony od Menzies, pozostając pod kontrolą Endless LLP i będzie nadal zarządzany przez obecny zespół, natomiast Grupa InPost zachowuje w nim 30 proc. udziałów.

„Ta transakcja miała już swój pierwszy krok w 2023 roku. Od początku współpraca z Menzies Distribution Limited przebiega bardzo dobrze. Ogłoszone we wtorek (15.10.2024) pełne przejęcie jest zwieńczeniem tego procesu i dowodem na to, że jesteśmy gotowi, aby przyspieszyć nasz rozwój w Wielkiej Brytanii, wykorzystując ich infrastrukturę, sieć i zasoby.

Szymon Wałach zwrócił uwagę, że większość inwestycji InPost, w nowe urządzenia Paczkomat, odbywa się właśnie na rynku brytyjskim – spółka obecnie posiada w Wielkiej Brytanii ponad 8 tys. maszyn Paczkomat.

„To jest już skala, która w przypadku Polski, dawała nam istotne pokrycie rynku. Podobnie jest w Wielkiej Brytanii – ponad 60 proc. brytyjskiej populacji, która korzysta z e-commerce, znajduje się w granicach 7 minut do najbliższego urządzenia Paczkomat” – powiedział Szymon Wałach.

„Naszą ambicją jest, aby każdy rynek, na którym działamy, mógł dostarczać tak zaawansowane usługi, jakie obecnie mamy w Polsce. Polscy konsumenci są bardzo uprzywilejowani jeśli chodzi o jakość usług logistycznych, w stosunku do klientów w Europie Zachodniej, gdzie zarówno jakość jak i terminowość, znacząco odbiegają od standardów w Polsce” – powiedział wiceprezes InPost.

Czytaj także: InPost Pay: z usługi skróconego procesu e-zakupowego korzysta 1,5 mln użytkowników

Nowe usługi cyfrowe – plany rozwoju na rynku e-commerce

InPost wprowadził pilotaż nowej usługi – odroczonej płatnością do 30 dni, bez dodatkowych kosztów. Pilotaż ruszył najpierw w sklepach Ochnik, Ryłko i Militaria pl, a następnie usługa zostanie rozszerzona na pozostałych merchantów.

Kolejną nowością jest płatność za pomocą InPost Pay za wszystkie usługi w aplikacji InPost Mobile, w tym za bezetykietowe nadania czy przedłużenie czasu odbioru paczki.

Szymon Wałach poinformował, że usługi takie jak InPost Pay czy niedawno uruchomiony program lojalnościowy, to przykład budowania całego wachlarza usług cyfrowych dla użytkowników. Działania te mają na celu zwiększenie wygody i lojalności klientów.

„Od pierwszych dni startu program lojalnościowy cieszy się ogromną popularnością. To dowód na to, że w świecie cyfrowym aplikacja mobilna jest niezwykle ważnym elementem rozwoju” – powiedział.

„Drugim istotnym aspektem jest dalsze skalowanie tego, czym InPost jest już dzisiaj, czyli organizacją zaawansowaną technologicznie. Cała mapa drogowa związana z dalszą migracją w chmurach, stworzenie jednej, paneropejskiej platformy technologicznej to ogromne przedsięwzięcie, planowane na przestrzeni przyszłych lat. Natomiast umożliwi nam ono, bycie organizacją gotową na skalowanie, na każdym rynku, na którym działamy” – dodał.

W ocenie Szymona Wałacha, InPost jest dzisiaj w czołówce firm, które na dużą skalę korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji i machine learningu.

Wiceprezes InPost pytany, czy spółka chce wyjść z usługą InPost Pay poza granice Polski, zaznaczył, że decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły.

„Zdecydowanie chcemy wszystkie nasze rozwiązania, które sprawdzą się w Polsce, wprowadzać na pozostałe rynki, na których działamy” – powiedział.

Oceniając obecną koniunkturę na rynkach, Szymon Wałach wskazuje na różne stopnie wzrostu w zależności od branż.

„Są branże, które ewidentnie radzą sobie lepiej, ale są też takie, które nie mają teraz najlepszego sentymentu konsumenckiego. To są szczególnie te, w których dokonywane są większe zakupy, ponieważ klienci zwykle odkładają je w czasie. Szczęśliwie nie ma to wpływu na InPost, gdyż konsumenci często szukając tańszych zamienników, trafiają do sklepów e-commerce, czego dowodzą wzrosty na polskim rynku” – powiedział.

Dodał, że na rynku pojawiają się nowe platformy, które tworzą dodatkowy popyt i przyciągają nowych klientów do e-commerce.

„Z naszej perspektywy, pozytywnie oceniamy dotychczasowe wydarzenia na rynku, a pierwsze 9 miesięcy działalności InPost Pay przebiegło zgodnie z naszymi założeniami” – powiedział wiceprezes InPost.

Czytaj także: InPost rozpoczął pilotażowy program płatności odroczonej w InPost Pay

Źródło: BANK.pl