Usługę PKO Płacę później aktywowało ponad 150 tys. klientów PKO BP
„PKO Płacę później to rozwinięcie naszej oferty na rynku e-commerce. Banki to instytucje szczególne ze względu na regulacje związane z bezpieczeństwem czy prawne – nie mogą więc sobie pozwolić na taką swobodę jak np. fintechy. Mimo to udało nam się wkroczyć na rynek BNPL i udostępnić naszym klientom innowacyjne rozwiązanie, które odpowiada na ich codzienne potrzeby.
Nasza usługa ma już rok i mogę powiedzieć, że był to dobry rok. Klienci chętnie wykorzystują PKO Płacę później do codziennych płatności, o czym świadczą nasze wyniki.
Obecnie usługę aktywowało już ponad 150 tys. klientów, którzy z jej pomocą opłacili zakupy na łączną kwotę 198 mln zł” – powiedział dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim Michał Macierzyński, cytowany w komunikacie.
Czytaj także: Inflacja napędza BNPL?
Usługa PKO Płacę później dostępna od 2022 roku
W listopadzie 2022 roku PKO BP jako pierwszy bank w Polsce i jeden z nielicznych na świecie samodzielnie udostępnił swoim klientom usługę BNPL – PKO Płacę później.
Nad przygotowaniem i wdrożeniem usługi pracowało blisko 30 jednostek Banku – od przedstawicieli ryzyka, przez operacje, obsługę klienta, IT do zespołów biznesowych. PKO Bank Polski wprowadził PKO Płacę później w niecały rok, przy zaangażowaniu tylko zasobów własnych banku, wskazano w materiale.
Usługa zdobyła Nagrodę Społeczności w konkursie Digital Excellence Awards, podano także.
Czytaj także: Bankowość i Finanse | BNPL – BIK SA | Uwarunkowania makroekonomiczne a rozwój płatności odroczonych
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego.
Akcje Banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Aktywa razem Banku wyniosły 431,45 mld zł na koniec 2022 r.