Żabka stawia na AI we współpracy z Microsoft
„Transformacja cyfrowa jest jednym z filarów strategicznych Grupy Żabka. (…) Dzięki partnerstwu z Microsoft wyprzedzamy trendy na rynku retail również pod względem wykorzystania AI. Widzimy bardzo duży potencjał do rozwoju w tym obszarze.
Już dziś sztuczna inteligencja pomaga nam minimalizować czas obsługi klientów, ułatwia prowadzenie biznesu naszym franczyzobiorcom, pozwala lepiej dobierać asortyment do sklepów i personalizować ofertę dla klientów” – powiedział, cytowany w komunikacie, Tomasz Suchański, prezes Grupy Żabka.
Czytaj także: Raport Specjalny – IT@BANK 2023 | Hewlett Packard Enterprise | Żabka wybiera HPE GreenLake, by rozwijać się przy wykorzystaniu platformy SAP S/4HANA
Microsoft zapewni wykorzystanie AI w sklepach Żabka
Jak podano, strategiczne partnerstwo oznacza współpracę w obszarze wykorzystania sztucznej inteligencji do automatyzacji procesów, optymalizacji logistyki i asortymentu oraz lepszego zrozumienia i zaspokojenia potrzeb klientów.
Partnerzy mają także wspólnie pracować nad rozwojem usług i produktów, korzystając z danych i analiz generowanych przez AI.
Żabka poinformowała też, że jako pierwsza organizacja z branży retail w Europie Środkowo-Wschodniej będzie pracować wspólnie z Microsoft m.in. nad zastosowaniem inteligentnego asystenta Copilot.
Jako pierwsza firma w Polsce, zapewni 2,5 tysiącom swoich pracowników inteligentnego asystenta – Copilota dla Microsoft 365. Copilot zaszyty w narzędziach takich jak Outlook, Excel, Word, PowerPoint i Teams pomoże im szybciej wykonywać powtarzalne i nierzadko żmudne czynności oraz „uwolni ich czas” na bardziej kreatywne działania i rozwój kompetencji cyfrowych.
Asystent m.in. podsumuje spotkanie, pomoże w przygotowaniu treści maila, zaprojektuje prezentację czy też wesprze pracowników w efektywnym planowaniu tygodnia.
Czytaj także: Żabka Non Stop i Żabka Drive – nowa oferta dla klientów
Wieloletnia współpraca pomiędzy Żabką i Microsoftem
Współpraca zakłada nie tylko wdrożenie nowych usług i rozwiązań, ale także wsparcie transformacji kultury organizacyjnej w kierunku AI. Oznacza to jeszcze większe otwarcie na naukę nowych kompetencji i wymiany wiedzy z zakresu najnowszych technologii.
– Żabka jest pionierem w branży retail. Od samego początku naszej współpracy jest liderem innowacji w handlu detalicznym, wykorzystując moc sztucznej inteligencji do dostarczania nowych doświadczeń konsumenckich i umacniania swojej pozycji lidera zarówno na polskim, jak i europejskim rynku detalicznym.
W tej nowej erze sztucznej inteligencji silne partnerstwa są nie tylko ważne, aby napędzać ciągłe innowacje, ale także by robić to w sposób odpowiedzialny i budzący zaufanie.
Jestem dumna z naszego wieloletniego partnerstwa z Żabką i z ciekawością czekam na naszą dalszą współpracę – mówi Shelley Bransten, Corporate Vice President, Global Industry Solutions at Microsoft.
Wieloletnia współpraca pomiędzy Żabką i Microsoftem zaowocowała już wieloma strategicznymi dla rozwoju branży rozwiązaniami opartymi o najbardziej innowacyjne technologie – od przedstawionej wspólnie sześć lat temu wizji sklepu przyszłości, do prezentacji konceptu Żabka Nano w Nowym Jorku podczas największej konferencji retail na świecie – NRF 2023 Retail’s Big Show.
Żabka była jedną z nielicznych firm z Europy, które otrzymały zaproszenie od Microsoft do udziału w tym prestiżowym wydarzeniu i zaprezentowania swoich innowacji.