Wyciek danych klientów największym koszmarem polskich CIO
– Jednakże taka sytuacja może mieć poważne skutki dla placówki. Co do zasady, udostępnienie takiego zbioru danych w internecie nie może pozostać niezauważone. Nawet jeśli teraz usunięto dane z serwera, lub odcięto go od sieci, dane prawdopodobnie zostały już skopiowane przez wiele osób – komentuje Marcin Ludwiszewski, dyrektor, lider obszaru cyberbezpieczeństwa w Deloitte.
W badaniu „Transformacja pod presją”, którym objęto polskich dyrektorów IT, eksperci VMware przeanalizowali najważniejsze aspekty pracy CIO. Zbadane zostały kwestie kluczowe dla technologicznych liderów – ich priorytety, oczekiwania oraz największe obawy. Co wynika z raportu? Otóż 78 proc. dyrektorów IT uznało wyciek danych klientów za potencjalnie najbardziej doniosłe w skutkach niepowodzenie zawodowe.
Jako najbardziej dotkliwą potencjalną konsekwencję błędu działu IT CIO wymieniają spadek zaufania w firmie (97 proc.), a także utratę własnej reputacji na rynku pracy (86 proc.), problemy zdrowotne (72 proc.) oraz utratę stanowiska (60 proc.).
Marcin Złoch