Wirtualna technologia 3D może ułatwić w „realu” decyzję o zakupie i wykończeniu mieszkania
Dzięki tej współpracy wirtualne mieszkania można zobaczyć w realnym stylu, zaprojektowanym przez profesjonalną pracownię projektową.
Rola wirtualnych spacerów w procesie zakupowym
Jak wynika z badań przeprowadzonych wśród klientów firmy deweloperskiej Profit Development z Wrocławia, aż 80% kupujących uważa wirtualny spacer za najbardziej pomocne narzędzie w wyborze mieszkania. Ponad 70% ankietowanych przyznaje, że dzięki spacerom łatwiej jest ocenić rozkład mieszkania oraz wyobrazić sobie wykończone już lokum.
Materiały 3D są tworzone automatycznie na podstawie kart mieszkań
Przeprowadzone badania pokazują, jak ważną rolę odgrywa technologia 3D w sprzedaży mieszkań, szczególnie w dobie galopujących cen nieruchomości. Odpowiednia prezentacja inwestycji optuje za jej wysoką wartością. Realne style aranżacyjne w wirtualnym spacerze przygotowanym indywidualnie dla każdego mieszkania, z gwarancją wykonania identycznego wykończenia, są innowacją dodającą tej formie prezentacji atrakcyjności oraz wiarygodności.
‒ Wirtualne spacery od stanowią połączenie wysokiej jakości grafiki komputerowej, automatyzacji procesu tworzenia interaktywnych materiałów oraz wysoce zoptymalizowanych narzędzi ich prezentacji na stronach internetowych deweloperów mieszkaniowych. Materiały 3D są tworzone automatycznie na podstawie kart mieszkań, co gwarantuje ich dostępność i niski koszt jednostkowy.
Obecnie poszliśmy jeszcze dalej, tworząc we współpracy z Decoroom foto-realistyczne materiały 3D, prezentujące dowolne mieszkanie dokładnie w takiej formie, w jakiej może być wykończone i udostępnione klientom. To dziś najbardziej nowatorskie rozwiązanie, skracające czas oraz koszty przygotowania materiału o najwyższej użyteczności dla firmy wykończeniowej, deweloperów oraz ich klientów – dodaje Jakub Jamontt, wiceprezes 3D Estate.
Czytaj także: Co może jeszcze podbić rosnące ceny mieszkań w Polsce? Raport Expandera i Rentier.io
Rewolucja w branży deweloperskiej
Wirtualne spacery tworzone w automatycznej technologii, jak dotąd powstawały w jednym z pięciu modelowych stylów opracowanych dla celów jak najatrakcyjniejszej prezentacji mieszkań. Materiały 3D okazały się użyteczne także dlatego, że większość kupujących mieszkania słabo sobie radzi z właściwą interpretacją płaskiego planu mieszkania czy prawdziwego potencjału materiałów wykończeniowych na podstawie samych tylko próbek.
Teraz wszystko można zobaczyć w interaktywnym spacerze 3D przygotowanym w realnym i dostępnym na zamówienie, stylu stworzonym przez pracownię projektową Decoroom. Dzięki temu połączeniu, klient może zobaczyć i porównać różne wersje wykończenia tego samego mieszkania i łatwiej podjąć decyzję o wyborze wykończenia.
Większość kupujących mieszkania słabo sobie radzi z właściwą interpretacją płaskiego planu mieszkania
W playerze wirtualnych spacerów to narzędzie symbolizuje ikona czarodziejskiej różdżki. Po jej naciśnięciu widzimy wybór dostępnych wersji wykończenia, a już po chwili przechodzimy do spaceru po konkretnym mieszkaniu, w wybranej aranżacji. Jej zmiana jest niemal natychmiastowa, dzięki czemu oglądający ma możliwość porównania różnych wersji i łatwiej mu podjąć decyzję o wyborze konkretnego wykończenia czy ewentualnych modyfikacjach. Całe rozwiązanie zwiększa zaangażowanie klienta w procesie wyboru mieszkania.
Realny, ale wirtualny styl aranżacji
Pracownia Decoroom opracowując styl aranżacyjny na potrzeby wirtualnych spacerów, bazowała na założeniach projektowania uniwersalnego, tak aby pasował on do każdego mieszkania, niezależnie od metrażu i rodzaju inwestycji.
‒ Projektując wirtualny styl zależało nam na stworzeniu przytulnej, a zarazem funkcjonalnej przestrzeni w stylistyce modern classic, łączącej nowoczesne elementy i niebanalne dodatki.
Taka aranżacja sprawdzi się w każdym mieszkaniu, niezależnie od metrażu – przyznaje Alicja Janiak, architekt wnętrz Decoroom.
Czytaj także: Czy malejąca zdolność kredytowa zmieni rynek mieszkaniowy i przybędzie kawalerek oraz M-2?
Technologia w służbie sprzedaży
Połączenie technologii wirtualnych spacerów i usługi projektowania oraz wykończenia mieszkań pod klucz, to także kolejny krok w tworzeniu jeszcze bardziej użytecznych narzędzi sprzedaży i marketingu dla deweloperów. Realna aranżacja wnętrz w technologii wirtualnych spacerów 3D pomaga zaoszczędzić środki oraz czas przeznaczony na przygotowanie wizualizacji wnętrz, a jednocześnie sprawia, że interaktywne spacery 3D stają się jeszcze bardziej realistyczne, co wpływa na ich znaczenie w procesie zakupu mieszkania.
Możliwa stała się prezentacja dowolnego mieszkania w konkretnym stylu, opartym o konkretne materiały i wyposażenie
‒ Wielu klientów nie jest w stanie wyobrazić sobie wnętrza na podstawie samego projektu oraz próbek materiałów. Korzystając z wizualizacji, architekci i projektanci mają pewność, że ich wizja jest spójna z wizją inwestora.
Automatyzacja tego procesu to zmiana na miarę rewolucji. Dzięki niej możliwa stała się prezentacja dowolnego mieszkania w konkretnym stylu, opartym o konkretne materiały i wyposażenie. To realna pomoc na etapie wyboru mieszkania oraz jego wykończenia – przyznaje Michał Szymański, dyrektor sprzedaży Decoroom.
Wirtualne spacery 3D w stylu Decoroom można zobaczyć na: https://www.decoroom.eu/wnetrze-3d