Usługa Visa Mobile już dostępna w aplikacji SGB Mobile

Usługa Visa Mobile już dostępna w aplikacji SGB Mobile
Źródło: SGB-Bank SA
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Banki spółdzielcze SGB udostępniają swoim klientom usługę Visa Mobile – nową metodę płatności kartami Visa w Internecie, z wykorzystaniem aplikacji SGB Mobile.

Dzięki usłudze Visa Mobile klienci, którzy płacą online, nie muszą już podawać numeru swojej karty Visa, daty jej ważności i kodu CVV2. Podczas zakupów w sieci wystarczy podać numer telefonu przypisany do karty w usłudze Visa Mobile i przy użyciu PIN-u potwierdzić płatność w aplikacji SGB Mobile lub aplikacji Visa Mobile.

– Technologiczna transformacja, którą przechodzi Spółdzielcza Grupa Bankowa, stawia przed nami ważny cel: sprostać potrzebom klientów i wyprzedzić ich oczekiwania – przyznaje Błażej Mika, wiceprezes zarządu SGB-Banku odpowiedzialny za pion IT.

– Tak właśnie jest z usługą Visa Mobile, która zdejmuje z procesu zakupowego obawę klienta o przekazanie wrażliwych danych personelowi sklepów internetowych. To rozwiązanie jest innowacyjne i intuicyjne, a przede wszystkim – wydatnie zwiększa bezpieczeństwo transakcji – podkreśla.

Czytaj także: Jak technologie cyfrowe zmieniają banki spółdzielcze zrzeszone w SGB?

Visa Mobile dla kart kredytowych i debetowych

Rozwiązanie jest oparte na usłudze Click to Pay i wykorzystuje standard EMV Secure Remote Commerce (SRC), który jest wzorcem dla płatności kartą w Internecie.

Metody płatności zgodne z SRC mają być zarówno proste w obsłudze dla każdego posiadacza i posiadaczki karty, jak i łatwe we wdrożeniu przez dostawców.

Użytkownicy kart Visa mogą korzystać z usługi Visa Mobile w ramach aplikacji mobilnej SGB Mobile, udostępnionej przez ich bank spółdzielczy SGB lub SGB-Bank SA.

Do płatności można wykorzystywać karty debetowe Visa dla klientów indywidualnych i firmowych oraz karty kredytowe Visa.

Czytaj także: Co banki spółdzielcze zyskają na chmurze społecznościowej SGB?

Cyberochrona transakcji – tokeny

Usługa Visa Mobile i aplikacja SGB Mobile posiadają wiele niezbędnych zabezpieczeń, które chronią klienta przed wyłudzeniem danych i użyciem ich przez osoby nieuprawnione. Jedną z nich jest tokenizacja. Token w płatnościach zastępuje dane karty, zamieniając je w skomplikowany szyfr. Każdy token jest unikatowy – niemożliwy do odczytania i wykorzystania przez oszustów. Właśnie dlatego dane karty są zabezpieczone.

– Tokenizacja stoi za jednym z najnowszych rozwiązań płatniczych stworzonych w Europie Środkowo-Wschodniej – Visa Mobile. Tokenizacja to kolejny etap zmian w płatnościach cyfrowych, rozpoczętych przez wprowadzenie i upowszechnienie płatności zbliżeniowych. Z czasem konsumenci zaczęli do terminali coraz częściej przykładać karty czy smartfony, co byłoby trudne do wdrożenia bez stokenizowania kart zapisanych w tych urządzeniach. Teraz tokeny są coraz powszechniej stosowane w płatnościach internetowych – mówi Adrian Kurowski, dyrektor generalny Visa w Polsce.

– Dzięki Visa Mobile konsumenci mogą korzystać z zalet jakie niosą tokeny, nawet gdy nie płacą w sklepach internetowych, które wspierają tokenizację – dodaje.

Dostęp do aplikacji możliwy jest tylko po podaniu kodu PIN lub biometrii. Klientowi, który płaci z wykorzystaniem Visa Mobile, przysługują takie same prawa, jak przy użyciu fizycznej karty.

Transakcje Visa Mobile są też chronione poprzez możliwość skorzystania z procedury chargeback. Procedura ta oznacza, że bank płacącego może próbować odzyskać od sprzedawcy pieniądze za wadliwe albo niedostarczone zakupy opłacone kartą Visa.

Przy użyciu Visa Mobile można płacić za zakupy w sklepach internetowych, które akceptują tę metodę. Obecnie usługa działa tylko w Polsce. Przy wyborze metody płatności w czasie zakupów, należy wybrać logo Visa Mobile.

Czytaj także: Chmura społecznościowa pozwala na dynamiczny rozwój cyfrowy banków spółdzielczych przy wydatnym wsparciu Zrzeszenia

Źródło: BANK.pl