Sprzedaż detaliczna wzrosła o 3,1% r/r w listopadzie ’24, m/m spadła
„Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w listopadzie 2024 roku była wyższa niż przed rokiem o 3,1% (wobec spadku o 0,3% w listopadzie 2023 roku).
W porównaniu z październikiem 2024 r. notowano spadek sprzedaży detalicznej o 1,2%.
W okresie styczeń-listopad 2024 roku sprzedaż wzrosła r/r o 2,7% (wobec spadku o 2,4% w analogicznym okresie 2023 roku)” – czytamy w komunikacie GUS.
Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym sprzedaż detaliczna w cenach stałych w listopadzie 2024 roku była o 1% wyższa w porównaniu z październikiem 2024 roku.
Sprzedaż detaliczna w cenach bieżących w listopadzie wyższa niż przed rokiem o 3,4% i o 0,7% m/m, podano także.
* – brak informacji lub konieczność zachowania tajemnicy statystycznej.
Konsensus rynkowy wynosił 1% wzrostu r/r (sprzedaż w cenach stałych).
Czytaj także: GUS: sprzedaż detaliczna spadła o 3% we wrześniu ’24 r/r, wartość e-sprzedaży wzrosła o 4,9% r/r
Sprzedaż detaliczna 2021-2024 – dynamika
Czytaj także: Tylko 11% firm handlowych prognozuje większą sprzedaż pod koniec roku
Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży detalicznej wyniósł w listopadzie 10,7 proc. – GUS
Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży ogółem spadł w listopadzie 2024 r. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego z 11,7 proc. do 10,7 proc. – podał Główny Urząd Statystyczny.
GUS podał, że w listopadzie w porównaniu z listopadem 2023 r. notowano niższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących o 6,0 proc.
Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa z grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 30,9 proc. przed rokiem do 27,5 proc.), natomiast wzrost udziału wykazały jednostki z grup: „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 24,5 proc. do 27,3 proc.) oraz „meble, rtv, agd” (z 20,8 proc. do 21,3 proc.).