Revolut wprowadza wersję 9.0 aplikacji na iOS i Android
Revolut wprowadza na europejski rynek nową wersję 9.0 aplikacji, a wraz z nią m.in. wspólne konta bankowe Joint Accounts dla klientów w krajach EOG (ang. EEA). Nowa usługa umożliwia klientom utworzenie dodatkowego konta w aplikacji Revolut, które jest wspólną własnością dwóch osób – partnerów, przyjaciół lub członków rodziny.
Dostępna dla systemów iOS i Android wersja 9.0 aplikacji zawiera też szereg ulepszeń UX i grupową wersję komunikatora Revolut Chat.
Razem przez życie z kontem wspólnym
Konta wspólne Revolut to elastyczność i dopasowanie – odpowiadają potrzebom różnego typu relacji i par. Aby założyć wspólne konto bankowe, klienci nie muszą tłumaczyć kto z kim i dlaczego, ani udowadniać, że mieszkają razem. Konto wspólne w połączeniu z kontem Revolut <18 może być centrum rodzinnych finansów, ale równie dobrze mogą z niego korzystać wszelkiego typu pary – rodzeństwo, partnerzy, współlokatorzy i przyjaciele.
Według badania Revolut Money Report z początku 2023 roku 58% Europejczyków (w tym 51% w Polsce) preferuje wspólne konto do zarządzania wydatkami z partnerem lub partnerką, w sposób wyłączny (32% EU, 27% PL) lub jako uzupełnienie do kont prywatnych każdego z partnerów (26% EU, 24% PL).
33% zapytanych (39% w Polsce) woli jednak swoje budżety i pieniądze trzymać na osobnych kontach. 5% przyznało (4% w Polsce), że nie rozmawiają ze sobą o pieniądzach, bo nie chcą mieszać ze sobą miłości i finansów.
4% na pytanie czy lepiej mieć osobne czy wspólne konto do zarządzania wydatkami gdy mieszka się z partnerem lub partnerką – wybrało odpowiedź nie wiem/wolę nie mówić (6% w Polsce).
Kiedy Revolut zapytał, jak Europejczycy dzielą się wydatkami z życiowym partnerem, najpopularniejszą odpowiedzią było 50/50 (36% EU, 33% PL). 22% respondentów stwierdziło (19% w Polsce), że wkład jednej osoby w parze powinien być większy lub mniejszy, w zależności od poziomu dochodów.
7% wskazało (11% w Polsce), że najlepiej jeśli jedna osoba w parze płaci za czynsz, a druga za rachunki i zakupy spożywcze. 4% wybrało opcję (również 4% w Polsce), w której jeden partner pokrywa wszystkie wydatki, ponieważ zarabia znacznie więcej. 1% potwierdziło (0% w Polsce), że stroną pokrywającą wydatki/czynsz nie są oni sami, lecz ich rodzice.
24% deklarowało (27% w Polsce), że nie zwracają na to uwagi/nie ma w tym względzie reguły.
Czytaj także: Raport NetB@nk Q4/2022: utrzymuje się wzrost liczby aktywnych użytkowników aplikacji mobilnych oraz klientów mobile only
Ustalaj, dziel i płać rachunki przez grupowy czat
W listopadzie 2022 r. Revolut udostępnił funkcję komunikatora w aplikacji, za pomocą którego klienci na całym świecie mogą czatować, udostępniać sobie emotikony, gify, naklejki, a także wysyłać i prosić o pieniądze innych klientów.
Wraz z nową odsłoną 9.0 aplikacji pojawił się Revolut Chat w wersji grupowej. Nowa funkcja pozwala kilku osobom omawiać i wyjaśniać w aplikacji Revolut szczegóły płatności – zamiast przełączać się między różnymi aplikacjami i komunikatorami – w celu uiszczenia płatności. Zmiany te wpisują się w misję firmy oferowania usług, które obejmują wszystkie kwestie związane z finansami w jednym miejscu.
W zaprojektowanym z myślą o bezpieczeństwie Revolut Chat wszystkie wiadomości są szyfrowane. Klienci, którzy nie planują korzystać z funkcji mogą wyłączyć go w sekcji „Bezpieczeństwo i prywatność”.
Co nowego w wersji 9.0?
Skróty na ekranie głównym: klienci mogą zmieniać wygląd aplikacji dzięki widżetom, które można dodawać i dopasowywać względem siebie na ekranie głównym.
UX: zmiany w wersji 9.0 dotyczą szeregu usprawnień w kontekście UX i wydajności, które klienci zgłaszali jako potencjalne bariery w podejmowaniu decyzji i realizacji transakcji. Revolut na bieżąco zbiera opinie klientów, które przekładają się później na kolejne ulepszenia.
Revolut Chat: klienci mają możliwość czatowania w grupie osób, które współdzielą rachunek, lub omawiać i zarządzać wszystkim, co dotyczy wspólnych wydatków.
Konta wspólne: Klienci z krajów EOG (z ang. EEA) mogą otworzyć rachunek wspólny z kimkolwiek zechcą (o ile mają konto obsługiwane przez ten sam podmiot w grupie Revolut np. Revolut Bank UAB), niezależnie od tego, czy jest to ich życiowy partner(ka), przyjaciel(ka), czy członek rodziny.
Czytaj także: Superaplikacje jako nowy trend w obsłudze klienta
Społeczność Revolut
– Każdy klient może teraz dostosować wygląd ekranu głównego swojej aplikacji Revolut do własnych potrzeb – dzięki skrótom płacić szybciej online wirtualną kartą jednorazową, wysyłać pieniądze znajomym lub sprawdzać stan konta. Zaawansowane opcje customizacji i intuicyjny interfejs ułatwią klientom poruszanie się po ulubionych usługach i funkcjach.
Cieszę się, że Revolut staje się bardziej społecznościowy i inkluzywny, dopasowuje się do potrzeb ludzi, różnych typów relacji i budżetów. Zarówno konta wspólne, jak i grupowy czat pomogą uporządkować wydatki z kimkolwiek dzielimy nasze życie finansowe – łącząc najlepsze funkcje społecznościowe i bankowe – powiedział Joseph Heneghan, prezes Revolut Bank.
Z biegiem lat klienci Revolut stali się jedną z największych społeczności na świecie skupioną wokół spraw finansowych. Aplikacja oferuje szereg funkcji do współdzielenia finansów z innymi ludźmi oraz przyspieszania i ułatwiania codziennej bankowości – Konta wspólne, Revolut Chat w wersji grupowej, konta Revolut <18 dla rodziców i dzieci, grupowe sejfy Group Vaults, błyskawiczne i bezpłatne przelewy krajowe i międzynarodowe pomiędzy klientami Revolut (peer-to-peer).
Aby otworzyć konto wspólne, obydwie osoby muszą być klientami Revolut i zaktualizować aplikację do nowej wersji obsługującej funkcję Joint Accounts. Ponadto, obie osoby muszą mieć konta osobiste zarejestrowane w tym samym kraju, przez ten sam podmiot lub oddział Revolut (np. Revolut Bank UAB), nie mogą mieć też innego wspólnego konta wspólnego Revolut (ani wysłanego i oczekującego na potwierdzenie zaproszenia do innego konta wspólnego Revolut).
Więcej informacji na temat kont wspólnych można znaleźć na stronie internetowej.
* * *
(1) Wyniki są częścią międzynarodowego badania Revolut Money Report, w którym udział wzięło 12 000 osób z 11 krajów w Europie (1000 w Polsce), przeprowadzonego przez firmę badawczą Dynata na zlecenie Revolut w styczniu 2023 r. (reprezentatywna próba kwotowa uwzględnia płeć, wiek, kraj i region/województwo).