Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie Najnowsze wydanie miesięcznika BANK dostępne w sklepach i online Sprawdź szczegóły i zapisz się na prenumeratę roczną -20%
search Szukaj
zamknij wyszukiwarkę
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Strategiczna Szkoła Polskiego Sektora Bankowości Spółdzielczej 2026
17-18 marca 2026 r.
Pozostało:
93dni
6godzin
58minut
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Multimedia
  • Bankowość spółdzielcza
  • Nieruchomości
  • Technologie
  • WIBOR
  • Miesięcznik
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Bezgotówkowo

Rekordowy wynik PKO BP – 8 mln aktywnych aplikacji IKO i 2,8 mld transakcji

13.04.2024 14:19 mb | BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Rekordowy wynik PKO BP – 8 mln aktywnych aplikacji IKO i 2,8 mld transakcji
Źródło: PKO BP
PKO Bank Polski ma już ponad 8 mln aktywnych aplikacji. Użytkownicy IKO wykonali w sumie ponad 2,8 mld transakcji na łączną kwotę 778 mld złotych. Co sekundę w aplikacji klienci wykonują 9 płatności mobilnych w Internecie, co minutę – 361 przelewów, co godzinę – 295 tys. logowań, codziennie – ponad 32 mln interakcji, poinformował Bank

Liczba aktywnych aplikacji mobilnych IKO przekroczyła właśnie rekordowe na polskim rynku bankowym 8 mln. Od momentu uruchomienia, w marcu 2013 roku, użytkownicy w sumie logowali się do niej 9,3 mld razy, zrobili 2,8 mld transakcji na łączną kwotę 778 mld złotych.

Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo średnio wykonują w IKO co sekundę 9 płatności mobilnych w Internecie, co minutę – 361 przelewów, co godzinę – 295 tys. logowań, codziennie – ponad 32 mln tapnięć (dotknięć ekranu).

Aplikacja PKO Banku Polskiego ma już ponad 100 funkcji i ciągle przybywa w niej nowych możliwości oraz usług dla użytkowników.

IKO – mobilna bankowość PKO BP w ofensywie

Aplikacja mobilna IKO została uruchomiona ponad 11 lat temu i cały czas dynamicznie się rozwija zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i dostarczanych im funkcji oraz oferowanych produktów i usług.

Jako jeden z istotnych elementów strategii PKO Banku Polskiego będzie nadal rozbudowywana, tworząc szeroki ekosystem usług, także pozabankowych.

– Mocno wsłuchujemy i wczytujemy się w opinie naszych klientów, dlatego rozbudowujemy aplikację, dostosowaną do ich rosnących potrzeb i wymagań. Te 8 milionów aktywnych aplikacji potwierdza, że PKO Bank Polski jest liderem mobilnej bankowości i konsekwentnie, zgodnie ze strategią, rozwija się cyfrowo.

Nieustannie rosnące liczby, pokazujące aktywne korzystanie przez użytkowników IKO z usług bankowych i pozabankowych są dowodem na to, że nasza aplikacja jest wygodna, bezpieczna i codziennie aktywnie używana.

Mocnym wsparciem dla coraz większej popularności IKO jest też praca naszych doradców w oddziałach i na bankowej infolinii, którzy na co dzień edukują i wspierają klientów, podpowiadając im, jak mogą korzystać z coraz to nowych możliwości IKO.

Bankowość w smartfonie wraz z rozwijającym się ekosystemem usług dodanych – to przyszłość i nowe możliwości zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firmowych. Aplikacja mobilna IKO jest i będzie w kolejnych latach jednym z filarów rozwoju największego polskiego banku – podkreśla Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.

Czytaj także: PKO BP udostępnił klientom cyfrowe wersje kart kredytowych ze zmiennym kodem CVC/CVV

Nowości w aplikacji IKO

Nowe funkcje i usługi, z jakich od niedawna mogą korzystać użytkownicy aplikacji mobilnej, to m.in.: tryb dyskretny (ukrywanie salda), nowa odsłona kantoru internetowego, podpowiadanie strefy parkowania w wybranych miastach, bardziej szczegółowa analiza wydatków przez Asystenta głosowego oraz usługi dodatkowe, np. Telemedycyna, Bezpieczny Ekran, Bezpiecznie w Internecie, kody do Multikina.

Wśród wdrożeń zaplanowanych w IKO w najbliższej przyszłości jest m.in.: czat z konsultantem, możliwość złożenia reklamacji, zakup i obsługa ubezpieczenia na życie i wniosek o karty kredytowe dla klientów firmowych.

Jak klienci PKO BP korzystają z IKO?

Klienci PKO Banku Polskiego logują się do IKO co godzinę średnio 295 tys. razy. Dla porównania – w pierwszym pełnym roku (2014) działania aplikacji takich logowań było ponad 1,6 tys., w 2019 roku – prawie 90 tys., a w ubiegłym roku ta liczba przekroczyła 270 tysięcy.

W ciągu ponad 11 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO 2,8 mld transakcji na łączną kwotę 778 mld zł. Porównując początki z czasami obecnymi – w ciągu prawie 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, w 2016 –11,5 mln, w 2019 – 170 mln, zaś w całym roku 2023 było ich już ponad 859 milionów.

Średnio codziennie w IKO realizowanych jest prawie 2,7 mln różnych operacji finansowych. Najczęściej użytkownicy płacą BLIKIEM w Internecie – to 29 proc. ze wszystkich transakcji, robią przelew na rachunek (20 proc.) oraz przelew na telefon (16 proc.).

Dziś klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo, korzystający z IKO, płacą w Internecie 9 razy w każdej sekundzie, co minutę zlecają 361 przelewów, a w ciągu doby bank notuje 32 mln interakcji, czyli dotknięć ekranu smartfona w aplikacji.

Dużą popularnością wśród klientów cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób ponad 56 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Krakowie.

Czytaj także: PKO BP spełnia wymogi, by przeznaczyć 75% zysku na dywidendę

Aplikacja IKO dobrze oceniania i nagradzana

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce, która ma ponad 100 funkcji.

Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię konta, zrobić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, otworzyć lokatę czy doładować telefon na kartę.

Użytkownicy mają też możliwość m.in.: autooszczędzania, przelewu split payment, korzystania z trybu ciemnego, z BLIKA zbliżeniowego oraz z usługi z zakresu płatności odroczonych PKO Płacę później.

Są też funkcje: płacenia za autostrady, za parkowanie, zakupu biletów komunikacyjnych, otwierania konta „na selfie”. Za pomocą IKO klient może także zweryfikować tożsamość dzwoniącego do niego pracownika PKO Banku Polskiego.

W aplikacji działa też Asystent głosowy, czyli narzędzie, które ułatwia codzienne bankowanie oraz analizę wydatków i oszczędności za pomocą mówionych poleceń. Aplikacja umożliwia też wgląd do kont z 11 banków – sprawdzenie stanu rachunków i historii operacji (usługa AIS w ramach otwartej bankowości).

Aplikacja IKO jest nie tylko aktywnie używana przez klientów, ale i bardzo dobrze przez nich oceniana. Klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili aplikacji PKO Banku Polskiego ponad 1,2 mln ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek. IKO zdobyło też w tym roku, w 13. edycji konkursu Mobile Trends Awards, dzięki głosom internautów nagrodę za rozwój aplikacji.

Największy polski bank został też laureatem Celent Model Bank Awards w kategorii wzmacniania pozycji klienta („Empowering the Customer”) za PKO Płacę później (usługę z zakresu płatności odroczonych) i Platformę usług dodatkowych, dostępne również w aplikacji mobilnej.

Czytaj także: Dwaj nowi wiceprezesi w PKO BP

Źródło: PKO Bank Polski / PKO BP
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Account Information Service / AISAplikacja IKO PKO BPBankowość elektronicznaCyfryzacja / DigitalizacjaInteligoKatarzyna DziwulskaPKO Bank Polski / PKO BPPłatności bezgotówkowe
Autor mb
Źródło BANK.pl
Partner działu
Fundacja Polska Bezgotówkowa

Polecamy

Z rynku finansowego
Komisja Europejska chce wzmocnienia ESMA
kalkulator z napisem 2026, banknoty 500 zł
Wydarzenia
Relacja z Webinaru PAB WIB przedstawiającego wpływ czynników regulacyjnych i fiskalnych na wyniki finansowe banków w III kwartale 2025 roku oraz na wyniki w roku następnym
Kadry
Zmiana na stanowisku wiceprezesa ING Banku Śląskiego
Logo PGZ
Z rynku finansowego
BOŚ i PGZ podpisały list intencyjny o współpracy

Najnowsze

9 grudnia 2025 roku PKO Bank Polski i Policja podpisały porozumienie, w ramach którego planują szkolenia, spotkania i warsztaty o cyberbezpieczeństwie
Cyberbezpieczeństwo
Współpraca PKO BP i Policji na rzecz skutecznej ochrony seniorów i młodzieży przed cyberoszustami
Prośba o przelew BLIK dostępna w bankach spółdzielczych Grupy BPS
Bankowość spółdzielcza
Usługa Prośba o przelew BLIK dostępna w bankach spółdzielczych Grupy BPS
reklama wizerunkowa Banku Pekao na jednym z samolotów narodowego przewoźnika, Boeingu 737 MAX 8. Samolot PLL LOT w barwach Banku Pekao S.A
Bezgotówkowo
Klienci Banku Pekao mogą skorzystać z 10-proc. rabatu na bilety PLL LOT
bank spóldzielczy napis na budynku
Bankowość spółdzielcza
Posiedzenie Rady Konsultacyjnej Sektora Bankowości Spółdzielczej
Cykl edukacyjny Porozmawiajmy o dostępności - inauguracja 2025. Źródło: ZBP
ESG
Sektor bankowy podsumował działania dot. wdrożenia Europejskiego Aktu o Dostępności
Donald Tusk, premier RP
Gospodarka
Zamiast CPK – Port Polska, start budowy w ciągu kilku miesięcy
KNF
Z rynku finansowego
UKNF przedstawił swoje priorytety nadzorcze na 2026 rok
Bank
Z rynku finansowego
Wyższy CIT obniży o 1/3 zyski banków przyszłym roku

Zobacz także

Jak Polacy korzystają z limitów kart kredytowych - banki a instytucje pożyczkowe
Bezgotówkowo
Co wpływa na decyzje przedsiębiorców dotyczące wyboru agenta rozliczeniowego?
smartfony, banknoty
Bezgotówkowo
Express Elixir: 7 listopada ’25 przetworzono 2,58 mln przelewów natychmiastowych o wartości 1,76 mld zł
grafika, przelewy natychmiastowe w euro
Bezgotówkowo
PKO BP udostępnił przelewy natychmiastowe w euro dzięki Euro Express Elixir
Zobacz wszystkie z tej kategorii
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}