Rada Programowa Systemu Usług SGB o planach rozwojowych i wyzwaniach technologicznych

Rada Programowa Systemu Usług SGB o planach rozwojowych i wyzwaniach technologicznych
Błażej Mika, Rada Programowa Systemu Usług SGB. Źródło: SGB-Bank
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Za nami listopadowa, ostatnia w 2023 roku, Rada Programowa Systemu Usług SGB. Zorganizowaliśmy ją 23 i 24 listopada w hotelu Fabryka Wełny & Spa w Pabianicach wspólnie z jednym z naszych partnerów technologicznych, dostarczających system centralny – firmą Asseco.

W spotkaniach wzięło udział ponad 150 przedstawicieli zarządów banków spółdzielczych SGB oraz SGB-Banku, a także firmy Asseco.

 Głównym tematem spotkania i rozmów była przyszłość Systemu Usług SGB i co za tym idzie – jego dalszy nieprzerwany rozwój.

Podsumowaliśmy ostatnie miesiące funkcjonowania SUS oraz plany rozwojowe na najbliższe lata, przedstawiliśmy status projektów zrealizowanych dla banków SUS i wydatkowanie środków z funduszu rozwoju.

Czytaj także: Kolejnych 8 banków spółdzielczych przystąpiło do Systemu Usług SGB

Plany rozwojowe Systemu Usług SGB

Najważniejsza jednak była dyskusja i decyzje na temat rozwoju SUS i zmian, jakie czekają nas w najbliższym czasie:

 ·       rozszerzeniu i włączeniu w pakiet usług podstawowych kolejnych 15 usług i produktów dla banków SUS,

·       oraz dalszemu funkcjonowaniu SUS.

– To było naprawdę udane spotkanie. Dyskusja, chociaż momentami intensywna i burzliwa, przyniosła wiele dobrego – mówi Błażej Mika, wiceprezes SGB-Banku SA.

– To bardzo budujące, że banki chcą współpracować i rozumieją jak ważne jest to, że wzajemnie się wspieramy i tworzymy nową jakość. Na pewno warto obserwować to, co będzie się działo w przyszłym roku w temacie Systemu Usług SGB – dodaje prezes Mika.

Czytaj także: Konferencja ryzyka w Zrzeszeniu SGB. Technologia w zarządzaniu ryzykiem

Wyzwania technologiczne bankowości spółdzielczej

Podczas Rady Programowej rozmawialiśmy również o wyzwaniach technologicznych, czynnościach operacyjnych czy sprawozdawczych. Mówiliśmy m.in. o rozwoju:

·       Serwisu SGB,

·       Platformy SGB,

·       Trwałego nośnika,

·       Systemu Wczesnego Ostrzegania (SWO).

 Uczestnicy Rady Programowej SGB zaakceptowali przedstawione propozycje rozwojowe. Co ważne, pokazali zgodność i chęć do dalszego dialogu i współpracy. A co za tym idzie rozwoju, nie tylko systemów informatycznych, ale całego Zrzeszenia SGB.

 – Rozwój Systemu Usług SGB jest jednym ze strategicznych działań podejmowanych przez SGB-Bank. Dziękuję tym bankom, które uczestniczyły w spotkaniu i tym, które zdecydowały się na dołączenie do SUS – mówi Adam Kukuła, dyrektor Biura Usług Zrzeszeniowych w SGB-Banku.

– Co ważne, listopadowe spotkanie utwierdziło nas w przekonaniu, że wybraliśmy słuszny kierunek rozwoju, a banki spółdzielcze to doceniają i wspierają. Niemniej jednak mamy świadomość, że przed nami jeszcze bardzo dużo pracy i wyzwań.

Chciałem podkreślić też rolę relacji i współpracy z menedżerami zrzeszeniowymi – budujemy system który działa i który przyniesie wiele dobrego w kolejnych miesiącach i latach – dodaje Adam Kukuła

 Kolejne spotkanie Rady już w 2024 roku.

Czytaj także: Wyzwania technologiczne bankowości spółdzielczej – debata podczas FLBS 2023

Rada Programowa Systemu Usług SGB listopad 2023, uczestnicy
Rada Programowa Systemu Usług SGB, listopad 2023. Źródło: SGB-Bank
Źródło: BANK.pl