Prośba o przelew na telefon BLIK już w pięciu bankach
Funkcja skarbnika w lokalnym kółku wędkarskim, samorządzie uczniowskim czy drużynie harcerskiej świadczy o zaufaniu, jakim członkowie tej małej społeczności darzą jednego z jej członków. Obok bezdyskusyjnego prestiżu, skarbnik ponosi również odpowiedzialność za stan finansów danej grupy, z czym z kolei wiąże się potrzeba dyscyplinowania jej uczestników odnośnie do wnoszenia ustalonych wpłat.
Do niedawna jedyną opcją, by uprzedzić znajomych o zbliżającym się terminie płatności był kontakt telefoniczny lub SMS-owy z każdym z nich indywidualnie, problem w tym, że przy obecnym tempie życia metoda ta pozostawia wiele do życzenia pod względem skuteczności.
Zdarza się, że w ktoś danej chwili nie jest w stanie wykonać przelewu, a później zwyczajnie o tym zapomni.
Aby ułatwić rozliczenia w gronie najbliższych znajomych, Polski Standard Płatności, operator systemu BLIK przygotował usługę „Prośba o przelew na telefon BLIK”.
mBank i ING Bank Śląski pionierami
Funkcjonalność, która debiutowała trzy lata temu w dwóch instytucjach finansowych, ING Banku Śląskim i mBanku, zapewnia komfort zarówno nadawcy, jak i odbiorcy przelewu. Wystarczy, by ten ostatni wysłał za pośrednictwem swojej aplikacji wiadomość, iż oczekuje na dokonanie płatności.
Jeśli bank odbiorcy udostępnia również tę funkcjonalność, wystarczy zaakceptować otrzymane powiadomienie, by pieniądze przelewem natychmiastowym Express Elixir zasiliły konto adresata. Co więcej, niektóre instytucje finansowe oferują tę usługę w wersji przyjaznej wspomnianym skarbnikom – ta sama wiadomość może być rozesłana do większej grupy użytkowników, co ułatwia zbieranie składek czy spontaniczną „zrzutkę” na wyjazd na Mazury.
Prośba o przelew BLIK w Banku Spółdzielczego Rzemiosła
Prośba o przelew BLIK dostępna jest już w czterech bankach komercyjnych, obok wspomnianych już wcześniej ING i mBanku funkcjonalność tę udostępnia Velobank i – od marca br. – Bank Millennium.
– Prośba o przelew BLIK to wygodna opcja dla osób, które lubią spędzać czas z przyjaciółmi. Zdarza się, że rachunek w restauracji czy zrzutka na prezent stają się kłopotliwe, gdy trzeba się rozliczyć. Dzięki nowej usłudze w naszej aplikacji takie kwestie nie muszą już wiązać się z dyskomfortem – podkreślała w komunikacie, wydanym w związku z aktywacją usługi, Halina Karpińska – dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Banku Millennium.
Obecnie z podobnej opcji korzystać mogą klienci Banku Spółdzielczego Rzemiosła w Krakowie.
– Głównym odbiorcą oferty jest Klient indywidualny posiadający w Banku rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy oraz dostęp do bankowości elektronicznej – wskazał Krzysztof Brągiel, członek zarządu banku. Przypomniał on też, iż jesienią ubiegłego roku bank wprowadził funkcjonalność przelewu BLIK na telefon, którego uzupełnieneim jest obecna oferta.
– Chcieliśmy przede wszystkim udostępnić naszym Klientom bardzo komfortową i przyjazną formę rozliczeń między znajomymi. Jest ona niekrępującą „przypominajką” o niezrealizowanych rozliczeniach – dodał Krzysztof Brągiel.
To dobry kierunek, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę dynamicznie rosnącą liczbę przelewów na telefon BLIK w ostatnich kwartałach. Pierwsze trzy miesiące tego roku przyniosły praktycznie podwojenie zarówno liczby, jak i wartości przeprowadzonych operacji. Na chwilę obecną nie ma statystyk odnośnie wykorzystania Prośby o przelew na telefon BLIK, jednak biorąc pod uwagę przystępowanie do tej usługi kolejnych banków może się to okazać kolejny obszar, dynamicznie zyskujący na popularności.