PKO Leasing z największą dynamiką wśród czołowych spółek leasingowych

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

130423.pko.leasing.01.250x127PKO Leasing po trzech pierwszych miesiącach 2013r. zanotował największą procentową dynamikę sprzedaży wśród 10 głównych graczy na rynku - wynika z raportu opublikowanego przez Związek Polskiego Leasingu.

W okresie styczeń – marzec 2013r. PKO Leasing sfinansował zakup przedmiotów na kwotę 527,9 mln PLN, co oznacza wzrost wolumenu sprzedaży o 24,5 % w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym (424,0 mln PLN). Wzrost sprzedaży przełożył się na awans PKO Leasing na 3 miejsce w rankingu największych firm leasingowych (6 miejsce w I kwartale 2012r.)

W podziale na główne segmenty wzrosty wolumen ów sprzedaży PKO Leasing prezentują się następująco:

  • leasing samochodów osobowych, 42,7% dynamika, wolumen sprzedaży o wartości 101,3 mln PLN (71,0 mln PLN w IQ 2012);
  • leasing samochodów ciężarowych, 38,7% dynamika, wolumen sprzedaży o wartości 62,0 mln PLN (44,7 mln PLN w IQ 2012);
  • leasing maszyn i urządzeń, 16,7% dynamika, wolumen sprzedaży o wartości 161,3 mln PLN (138,2 mln PLN w IQ 2012);

Dobry wynik zawdzięczamy konsekwentnej realizacji celów założonych w strategii oraz uniwersalnemu charakterowi Spółki – nie ograniczamy się do jednego typu leasingu, a szeroki wachlarz naszych produktów pozwala na finansowanie różnych branż. Wykorzystujemy nasze wieloletnie doświadczenie, by szybko działać i nieustannie dostosowywać ofertę do potrzeb klientów. Ponadto przy planowaniu sprzedaży na bieżący rok udało nam się trafnie przewidzieć, w którym kierunku będzie podążał rynek leasingu. Tak jak zakładaliśmy dobrze rozwija się sektor maszyn i urządzeń rolniczych oraz maszyn dla przemysłu spożywczego.”- powiedział Paweł Pach, Prezes PKO Leasing.

Celem strategicznym PKO Leasing na najbliższe kwartały jest systematyczne zwiększanie wolumenu sprzedaży i udziału w rynku. Spółka chce tego dokonać m.in. poprzez wykorzystanie efektu synergii z PKO Bankiem Polskim – największym komercyjnym bankiem w kraju. Czynnikiem pozytywnie wpływającym na rozwój Spółki będzie realizacja strategii GK PKO Banku Polskiego na lata 2013 – 2015 pt.: „PKO Bank Polski. Codziennie najlepszy” opartej na trzech kluczowych założeniach: satysfakcji klienta, efektywności i innowacyjności.

W 2009 r. PKO Leasing oddał w leasing przedmioty o wartości 937,6 mln zł i biorąc pod uwagę wartość leasingowanych przedmiotów, uplasował się na dziesiątej pozycji. W 2010 r. spółka sfinansowała zakupy przedmiotów na kwotę 1249,8 mln zł, awansując na dziewiąte miejsce wśród największych firm leasingowych w Polsce. W 2011 r. PKO Leasing oddał w leasing przedmioty o wartości 1670,6 mln zł. Rok 2012 został zamknięty z rekordowym wynikiem 2056,4 mln zł, dynamiką 23,1% oraz uplasowaniem w pierwszej czwórce największych firm leasingowych w kraju.

Z danych opublikowanych przez Związek Polskiego Leasingu wynika, że w I kwartale 2013r. ogółem firmy leasingowe udzieliły finansowania na kwotę 7,1 mld PLN, co oznacza wzrost o 0,1% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Mariusz Mazur
PKO Leasing S.A.