PKO Leasing liderem finansowania elektromobilności w programie Mój Elektryk
W ciągu pierwszych 8 miesięcy tego roku Grupa PKO Leasing zarejestrowała najwięcej samochodów zeroemisyjnych ze wszystkich firm leasingowych i CFM na rynku. 70 proc. wypłaconego przez NFOŚiGW dofinansowania w ramach programu Mój elektryk trafiło do klientów Grupy.
Co czwarty wniosek, który wpłynął do BOŚ Banku od beneficjentów, ubiegających się o dopłaty do leasingu i wynajmu długoterminowego samochodów elektrycznych, został przekazany za pośrednictwem Grupy PKO Leasing.
Grupa PKO Leasing jest obecna w programie Mój elektryk od grudnia 2021 roku, zaś od stycznia rozpoczęła przyjmowanie wniosków od klientów biznesowych oraz indywidualnych. Od początku działalność Grupy charakteryzuje się wysoką dynamiką oraz jakością przekazywanych do BOŚ wniosków (95 proc. poprawnie wypełnionych wniosków).
W ciągu ośmiu miesięcy tego roku Grupa PKO Leasing stała się liderem, posiadając 23 proc. udziału w rynku w zakresie finansowania samochodów elektrycznych w Polsce. Aż 70 proc. z wypłaconych przez NFOŚiGW dotacji trafiło do klientów Grupy. BOŚ Bank docenił zaangażowanie Grupy w rozwój programu Mój elektryk, przyznając PKO Leasing oraz Masterlease nagrody „Lidera finansowania elektromobilności”.
Jako największa firma leasingowa w Polsce chcemy być częścią zielonej transformacji branży motoryzacyjnej i dostarczać rozwiązania, wspierające klientów w wyborze ekologicznych i nowoczesnych rozwiązań
Minął rok od uruchomienia ścieżki leasingowo-najmowej w rządowym programie dotacji do aut zeroemisyjnych. Do BOŚ wpłynęło ponad 4100 wniosków, z czego co czwarty został przekazany przez Grupę PKO Leasing. Do tej pory ponad 3100 wniosków zostało rozpatrzonych przez NFOŚiGW pozytywnie, zaś kwota przyznanego dofinansowania sięgnęła 98 mln zł.
Aktywność Grupy PKO Leasing w obszarze elektromobilności nagrodzona
BOŚ Bank podsumował pierwszy rok funkcjonowania ścieżki leasingowej programu Mój elektryk, wyróżniając firmy, które wniosły największy wkład w realizację celów programu. Specjalne wyróżnienie otrzymał zarówno PKO Leasing, jak również Masterlease.
‒ Ogromnie cieszy nas docenienie wysiłków Grupy PKO Leasing, które mają na celu rozwój elektromobilności w Polsce poprzez udział w programie Mój elektryk. Jako największa firma leasingowa w Polsce chcemy być częścią zielonej transformacji branży motoryzacyjnej i dostarczać rozwiązania, wspierające klientów w wyborze ekologicznych i nowoczesnych rozwiązań.
Nasze wysiłki przynoszą rezultaty, a to dodatkowo utwierdza nas w przekonaniu, że przystąpienie do programu jako jedna z pierwszych firm, było słuszną decyzją – mówi Paweł Pach, prezes Zarządu PKO Leasing.
Czytaj także: Mój elektryk: w ścieżce leasingowej przyznano już dopłaty z BOŚ o wartości 98 mln zł
Program Mój elektryk napędza elektryfikację polskiego transportu
Elektromobilność to najbardziej akcentowany i dynamicznie rozwijający się trend ostatnich miesięcy na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Według danych PSPA na koniec sierpnia 2022 r. park samochodów w pełni elektrycznych (BEV, ang. Battery Electric Vehicles) wzrósł o 67 proc., porównując rok do roku.
W ciągu ostatnich 8 miesięcy, w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym, Grupa PKO Leasing zanotowała kilkukrotny wzrost realizowanych transakcji w obszarze finansowania pojazdów zeroemisyjnych
PSPA prognozuje ponadto, że do 2025 r. po polskich drogach będzie jeździło ok. 250 tys. pojazdów z napędem elektrycznym, czyli prawie 10 razy więcej niż obecnie. Ważną rolę w realizacji tych prognoz odgrywa program Mój elektryk, który dynamizuje rozwój rynku pojazdów zeroemisyjnych.
‒ Po 8 miesiącach od rozpoczęcia przyjmowania wniosków i wsparcia udzielonego naszym klientom, ubiegającym się o dofinansowanie do nabycia aut elektrycznych w ramach programu Mój elektryk, mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że praca wykonana przez Grupę przyniosła w pełni satysfakcjonujące nas rezultaty.
W ciągu ostatnich 8 miesięcy, w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym, Grupa PKO Leasing zanotowała kilkukrotny wzrost realizowanych transakcji w obszarze finansowania pojazdów zeroemisyjnych. Aż 80 proc. wszystkich aktywnych umów zakwalifikowało się do programu Mój elektryk – podsumowuje Maciej Matelski, Dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych w PKO Leasing.
‒ Klienci, którzy wybrali nas jako firmę leasingową pośredniczącą w uzyskaniu dotacji, doceniają naszą wiedzę oraz doświadczenie, pozwalające na sprawną realizację wymagań programu. Celem jest bezbłędne przejście przez cały proces, co skutkuje wypłatą świadczenia bez zbędnych opóźnień – dodaje.
PKO Leasing oferuje dwie ścieżki uzyskania dotacji do auta elektrycznego w ramach programu Mój elektryk. Pierwszą, opartą o konwencjonalny model współpracy z BOŚ oraz drugą, alternatywą ścieżkę procesową, gdzie auto wydawane jest „od ręki”, jeszcze bez umowy dotacji.
‒ Dwie ścieżki procesowe to duża praca wykonana wewnątrz naszej organizacji, aby proces był maksymalnie dopasowany do potrzeb i oczekiwań klienta, który ubiega się o dotację. Około 40 proc. klientów, którzy starają się o dofinansowanie w ramach programu, wybiera alternatywne rozwiązanie oferowane przez naszą Grupę.
Posiadamy zatem rozwiązanie doceniane przez tych beneficjentów, którzy chcą użytkować auto wcześniej, nie rezygnując z dobrodziejstw programu – podkreśla Maciej Matelski.
Czytaj także: Liczba aut z napędem elektrycznym w Polsce przekroczyła 50 tysięcy
Program Mój elektryk katalizatorem dla branży najmowo-leasingowej
Wzrost popytu na auta elektryczne to niewątpliwie czynnik, który przyczynia się do ożywienia w branży motoryzacyjnej, osłabionej najpierw pandemią COVID-19, a potem wojną w Ukrainie.
W sytuacji, gdy udział samochodów z napędem konwencjonalnym maleje na rynku o ponad 6 proc. r./r., sprzedaż aut zeroemisyjnych notuje wzrost o 100 proc. Motorem zmian jest program Mój elektryk, który napędza popyt.
Branża motoryzacyjna przechodzi etap fundamentalnej transformacji. Elektryfikacja w sektorze aut rozpędza się coraz bardziej. Duże zainteresowanie dopłatami stanowi dowód na to, że rynek czekał na tego typu instrument. Włączenie zaś do programu ścieżki leasingowo-najmowej, w sytuacji, gdy popyt w zdecydowanej większości pochodzi z floty, sprawiło, że rozwój elektromobilności zdecydowanie przyspieszył.
Czytaj także: Ministrowie środowiska państw UE potwierdzili koniec samochodów spalinowych