PKO BP liczy na ok. 30 tys. umów za pośrednictwem cyfrowej hipoteki do końca 2025 roku

PKO BP liczy na ok. 30 tys. umów za pośrednictwem cyfrowej hipoteki do końca 2025 roku
Fot. stock.adobe.com / Juan Mari
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
PKO Bank Polski spodziewa się, że za pośrednictwem cyfrowej hipoteki zawrze do końca roku ok. 30 tys. umów, zapowiedział dyrektor Pionu Produktów Detalicznych i Firm Mariusz Dymowski.

„W miarę rozszerzania funkcjonalności hipoteki cyfrowej będzie rósł jej zasięg. Spodziewamy się, że na koniec roku liczba umów zawartych przy jej użyciu będzie pięciocyfrowa. Myślę, że będzie to około 30 tys.” – powiedział Mariusz Dymowski podczas spotkania z dziennikarzami.

Jak poinformowali przedstawiciele PKO BP od września 2024 roku, kiedy uruchomiono hipotekę cyfrową, podpisano ok. 100 umów.

Ich zdaniem, zainteresowanie jest większe niż oczekiwano i obecnie nieco ponad 5% umów jest zawieranych przy użyciu cyfrowej hipoteki.

Według Mariusza Dymowskiego, wprowadzanie kolejnych funkcjonalności zwiększy udział tego procesu.

Czytaj także: mSzafir wspiera cyfrowy proces hipoteczny w PKO Banku Polskim

Cyfrowa hipoteka także dla pośredników

„W lutym ’25 wprowadzimy do cyfrowej hipoteki możliwość dodania drugiego kredytobiorcy, na przełomie marca i kwietnia planujemy rozszerzyć ją o rynek pierwotny, a w drugiej połowie roku udostępnimy ją również u pośredników kredytowych” – powiedział Mariusz Dymowski.

Jego zdaniem, zwłaszcza ten ostatni krok może rozpowszechnić stosowanie cyfrowej hipoteki – PKO BP udziela ok. 60% kredytów za pośrednictwem pośredników.

„Chcemy doprowadzić do sytuacji, że będziemy wszędzie gdzie klient szuka zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych” – podkreślił.

Obecnie o cyfrowy kredyt hipoteczny w serwisie transakcyjnym iPKO mogą wnioskować single z umową o pracę, którzy planują kupić nieruchomość z rynku wtórnego lub remont.

Czytaj także: Bankowość i Finanse | E-Usługi | Czasy romantycznej bankowości cyfrowej dobiegają końca

System cyfrowej hipoteki online i w oddziałach PKO BP

Mariusz Dymowski zaznaczył, że szacunki dotyczące liczby umów dotyczą zarówno umów zawieranych zupełnie zdalnie, jak i tych zawieranych w oddziałach – gdzie system cyfrowej hipoteki też jest stosowany.

„Nasza hipoteka to w pełni zautomatyzowany cały proces kredytowy, a nie tylko możliwość złożenia cyfrowego wniosku” – podkreślił.

Czytaj także: Klienci hipoteczni oczekują od banków digitalizacji usług; raport EY

Źródło: ISBnews