Od operatora płatności do huba technologicznego – 30 lat KIR
W kolejnych latach KIR uruchomił systemy Euro Elixir i Express Elixir. Dzięki intensywnej transformacji, w ostatnich latach firma przekształciła się w sektorowy hub technologiczny i stała się dostawcą cyfrowych rozwiązań dla bankowości, gospodarki i administracji.
KIR wdraża nowoczesne rozwiązania w takich branżach jak m.in. telekomunikacja, ochrona zdrowia, energetyka czy ubezpieczenia
KIR, powołany do życia aktem notarialnym z 22 listopada 1991 roku, jest dziś kreatorem innowacyjnych rozwiązań i zaufanym partnerem w digitalizacji procesów dla biznesu i sektora publicznego.
Cyfrowe usługi dla gospodarki i administracji
Intensywny rozwój technologiczny sprawił, że w ostatnich latach firma do swoich zadań infrastrukturalnych w ramach sektora bankowego, dołączyła także cyfrowe usługi dla innych działów gospodarki, w tym administracji publicznej.
Rozbudowaliśmy rolę integratora usług wspólnych w ramach sektora finansowego
KIR wdraża nowoczesne rozwiązania w takich branżach jak m.in. telekomunikacja, ochrona zdrowia, energetyka czy ubezpieczenia.
– Od początku swojej działalności staramy się odpowiadać na wyzwania związane z rozwojem technologii i zmianami prawnymi.
Jesteśmy skoncentrowani na propagowaniu w pełni zdalnych procesów biznesowych.
Aktywnie wspieramy rozwój polskiej gospodarki cyfrowej. Dzięki zaufaniu naszych partnerów, rozbudowaliśmy rolę integratora usług wspólnych w ramach sektora finansowego o rozwiązania, z których korzystają inne branże, podmioty komercyjne i instytucje publiczne – mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR.
Czytaj także: KIR: na zmianę rachunku bankowego zdecydowały się 3802 osoby w III kw. 2021 r.
Fundamenty cyfrowej gospodarki
Poza usługami wspierającymi sprawne funkcjonowanie bankowości elektronicznej, KIR dostarcza także narzędzia służące bezpiecznej wymianie informacji, mechanizmy oparte na analizie Big Data, rozwiązania z zakresu otwartej bankowości i AML.
Firma zaprojektowała także mojeID, usługę zdalnej weryfikacji tożsamości w oparciu o dane z własnej bankowości elektronicznej użytkownika
Od przeszło dwudziestu lat firma dostarcza usługi e-podpisu – w tym, kluczowych dla bezpieczeństwa obrotu prawnego, kwalifikowanych podpisów elektronicznych i elektronicznych pieczęci.
W 2020 roku KIR udostępnił nowatorskie rozwiązanie w tym zakresie: mSzafir – mobilny podpis elektroniczny w całkowicie zdalnej wersji. Dziś e-podpis jest jednym z kluczowych rozwiązań dla biznesu, umożliwiającym m.in. rezygnację z papieru i dalszy rozwój idei paperless.
W odpowiedzi na dynamiczny rozwój usług online firma zaprojektowała także mojeID, usługę zdalnej weryfikacji tożsamości w oparciu o dane z własnej bankowości elektronicznej użytkownika. Z mojeID można korzystać zarówno w relacjach z administracją publiczną, jak i biznesem.
Łączymy ze sobą różnych uczestników rynku, dzieląc się wiedzą i kompetencjami sprawdzonymi w praktyce
– Dbając o jakość i bezpieczeństwo naszych usług, przez lata zbieraliśmy doświadczenie i budowaliśmy zaufanie u naszych partnerów. Dzięki temu dziś sprawnie dostarczamy technologie ściśle dopasowane do ich potrzeb.
Nasze rozwiązania pomagają innym w uwalnianiu potencjału ich projektów i wdrażaniu innowacji. Łączymy ze sobą różnych uczestników rynku, dzieląc się wiedzą i kompetencjami sprawdzonymi w praktyce. Kluczem do dalszego, zrównoważonego rozwoju usług cyfrowych w Polsce jest międzysektorowa współpraca wielu podmiotów – dodaje Piotr Alicki
Czytaj także: Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Technologie – KIR | Jak sektorowe rozwiązanie AML może wesprzeć bankowość spółdzielczą?
KIR nie zwalnia tempa
W swojej działalności KIR od 30 lat pokazuje, że jest w stanie nie tylko dopasować się do nowych wyzwań i trendów technologicznych, lecz także skutecznie je kreować. W planach ma także kolejne projekty, które przyniosą gospodarce wymierne korzyści, zarazem poprawiając jakość i bezpieczeństwo cyfrowego życia Polaków.
Tempo zmian narzucone okolicznościami w jakich funkcjonujemy od ponad roku, w języku biegaczy można porównać do przejścia ze spokojnego truchtu do sprinterskiego zrywu
– Jesteśmy dumni z osiągnieć ostatnich trzech dekad. Wierzymy, że u podstaw każdych relacji, w tym biznesowych, leży zaufanie. Dlatego cieszymy się, że nasi klienci są z nami od lat i ufają naszym usługom. Zwłaszcza ostatnie miesiące były wyzwaniem dla nas wszystkich i wymagały przyspieszenia wdrożeń cyfrowych rozwiązań, które planowane były w perspektywie kolejnych lat.
Tempo zmian narzucone okolicznościami w jakich funkcjonujemy od ponad roku, w języku biegaczy można porównać do przejścia ze spokojnego truchtu do sprinterskiego zrywu. Patrząc na trendy w otoczeniu rynkowym widzimy, że czeka nas poważny maraton, ale w KIR nie planujemy zwalniać tempa – podsumowuje Piotr Alicki.
Nagrody i wyróżnienia
KIR jest laureatem licznych nagród i wyróżnień. Tylko w ostatnich latach firma otrzymała:
w 2018 r. trzy nagrody od IT@Bank w kategorii Produkt Roku – za usługę Trwały nośnik, system STIR oraz mechanizm podzielonej płatności VAT;
podczas Kongresu Gospodarki Elektronicznej w 2019 r. tytuł Partnera Roku dla KIR oraz w 2020 roku tytuł Projekt Roku dla mSzafir; mSzafir został uznany za Projekt Fintech 2020 w III edycji Mapy Polskiego Fintechu portalu cashless.pl;
w 2021 r. w konkursie Mistrz Innowacyjnej Transformacji w kategorii Technologia i Rynek nagrodę za usługę Trwały nośnik, godło,,Teraz Polska” dla mojeID oraz nagrodę Digital Excellence Award w kategorii Digital Strategic Perspective za usługi mSzafir, mojeID i Trwały nośnik.
Czytaj także: KIR: 175,59 mln transakcji o wartości 571,35 mld zł we wrześniu