Nowa zielona platforma e-commerce dla klientów VeloBanku
Dbanie o środowisko i zrównoważony rozwój odgrywają coraz ważniejszą rolę w życiu Polaków. Według badania dla Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej 92% mieszkańców Polski przyznaje, że oszczędza prąd. Dla 84% osób główną motywacją do ograniczania zużycia energii są jej rosnące koszty, a dla 80% troska o naturę.
Platforma wspierająca ekologiczne wybory klientów
Przekuwanie ekologicznych postaw w społeczeństwie w realne efekty wymaga jednak wsparcia. Oferta rynku e-commerce w zakresie produktów, które mają wspierać środowisko naturalne jest ogromna. Szukanie, które rozwiązania są najlepsze jest czasochłonne, wymaga studiowania opisów, znajomości oznaczeń energetycznych, certyfikatów oraz wielu porównań.
Stąd VeloBank jako instytucja, która w swojej strategii koncentruje się na potrzebach współczesnych konsumentów zainicjował powstanie platformy, która ułatwia podejmowanie ekologicznych wyborów. Funkcjonująca w ramach grupy VeloBanku internetowa platforma zakupowa VeloMarket, dostarcza kompleksową ofertę wyselekcjonowanych „zielonych” produktów.
– Do tej pory w sektorze e-commerce brakowało miejsca, gdzie konsumenci szukający ekologicznych rozwiązań mogliby bez konieczności samodzielnego sprawdzania wybierać spośród najlepszych dla środowiska opcji. Jako instytucja, która realizuje cele ESG, zawiera strategiczne partnerstwa i wspiera swoich klientów w dokonywaniu najlepszych wyborów, postanowiliśmy wypełnić tę lukę. Tym samym po raz kolejny pokazujemy, że jesteśmy instytucją, która wprowadza na rynek innowacyjne, nowoczesne i odważne projekty oraz potrafi budować wartość dla inwestorów.
W nadchodzących miesiącach będziemy stale wspierać rozwój VeloMarketu, zarówno w zakresie oferty produktowej, udogodnień dla klientów, jak i dostępnych metod finansowania zielonej transformacji energetycznej – mówi Adam Marciniak, prezes zarządu VeloBanku.
Czytaj także: Zakupy ekologicznych i zrównoważonych produktów ogranicza inflacja
Ekologicznie, oszczędnie i wygodnie
W ramach etapu pilotażowego, który potrwa do końca maja 2023 r., z oferty VeloMarketu mogą skorzystać zarówno klienci indywidualni, jak i firmy. Platforma zaoferuje kupującym szeroką ofertę ekologicznych produktów z różnych kategorii.
Jedną z nich będzie wytwarzanie energii, czyli głównie fotowoltaika, której zakup i montaż będzie można wygodnie sfinansować, a także pompy ciepła oraz magazyny energii.
Klienci szybko wybiorą też swój nowy sprzęt RTV/AGD, oświetlenie czy inne urządzenia do domu i ogrodu pozwalające oszczędzać zasoby naturalne, a także wiele artykułów wspierających zrównoważony rozwój.
W ideę „zielonych” zakupów wpisane jest również dbanie o siebie, dlatego w VeloMarkecie znajdzie się sprzęt i akcesoria sportowe.
– Uruchomiony właśnie pilotaż to kluczowy moment w rozwoju tego innowacyjnego projektu. Chcemy w pełni wykorzystać szansę, jaką daje nam zaprezentowanie VeloMarketu szerszemu gronu odbiorców i poznanie ich opinii oraz oczekiwań względem naszej platformy. Liczymy, że docelowo VeloMarket nie tylko umożliwi klientom szybkie, korzystne i bezpieczne zakupy online, ale też przyczyni się do budowania postaw ekologicznych.
Jednym z naszych wyróżników będzie kompleksowe podejście do kwestii fotowoltaiki, gdzie oprócz rozwiązań technologicznych, klienci będą mogli zdecydować się na usługę profesjonalnego montażu oraz skorzystać z atrakcyjnych opcji finansowania inwestycji. Jest to kolejny projekt, który idealnie wpisuje się w koncepcję Świata Bardziej Velo, w którym dobre wybory po prostu się opłacają – mówi Wojciech Bolanowski, doradca prezesa zarządu VeloBanku, lider projektu VeloMarket.
Czytaj także: Mastercard i Citi Handlowy ułatwiają wpłacanie datków dla Priceless Planet Coalition
Nie tylko zielone zakupy w sieci
Oprócz wspierania proekologicznych wyborów VeloMarket będzie pomagał także oszczędzać i to w wielu wymiarach. Oferowane urządzenia pomagają w ograniczaniu zużycia wody i prądu, co przekłada się na niższe rachunki dla ich użytkowników. Podobnie w przypadku urządzeń wytwarzających energię – inwestycja m.in. w fotowoltaikę, dosłownie się zwraca.
Zwłaszcza, że w VeloMarkecie oprócz wybranego produktu będzie można od razu skorzystać z opcji finansowania. Korzystanie z nowej platformy pomoże też oszczędzić czas, który konsument musiałby poświęcić na znalezienie interesujących go artykułów. Wreszcie oszczędności mogą mieć wymiar dosłowny, bo klienci VeloBanku otrzymają stały 3% rabat na zakupy na platformie.
Szeroka gama „zielonych” produktów będzie stale rozbudowywana zarówno w czasie trwania pilotażu, jak i po jego zakończeniu. Obecnie obejmuje ona m.in.:
- rozwiązania z zakresu fotowoltaiki,
- RTV/AGD z wysoką klasą energetyczną,
- energooszczędne oświetlenie,
- produkty dla domu i ogrodu oszczędzające energię i wodę,
- żywność z europejskim certyfikatem ekologicznym,
- sprzęt i akcesoria sportowe,
- oraz wiele innych artykułów wspierających ideę zrównoważonego rozwoju.
Projekt VeloMarket jest realizowany w ramach grupy kapitałowej VeloBank.