Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
ESG | Multimedia

Na samochodowym rynku wtórnym hybrydy wyprzedziły diesle

21.04.2024 10:06 mb | BANK.pl
Na samochodowym rynku wtórnym hybrydy wyprzedziły diesle
Paweł Molasy. Źródło: MarketNews24
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Samochody z silnikiem benzynowym utrzymują swoją dominację na rynku wtórnym. Udział samochodów z silnikiem wysokoprężnym nadal spada, a hybrydy zyskują na popularności.

Analizując rynek samochodów osobowych w wieku do czterech lat, można zauważyć, że samochody z silnikiem benzynowym pozostają najpopularniejszym wyborem, z 48,5% udziałem w sprzedaży, podczas gdy samochody z silnikiem wysokoprężnym spadają do zaledwie 20,1%.

Natomiast samochody z silnikiem wysokoprężnym tylko nieznacznie wyprzedzają pojazdy typu MHEV (15,1%) i PHEV/HEV (13,8%).

– Rosnąca świadomość ekologiczna klientów powoduje, że rynek coraz bardziej przesuwa się w kierunku samochodów hybrydowych – mówi w rozmowie z MarketNews24 Paweł Molasy, Business Country Manager PL w AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z o.o.

Czytaj także: Jak strefy czystego transportu wpłyną na ceny aut używanych

Co się dzieje na rynku aut używanych?

W styczniu ’24 pojawiły się dowody, sugerujące taktyczne działania producentów, a które wspierały sprzedaż bardzo młodych samochodów używanych w wieku poniżej jednego roku, co spowodowało wzrost o 9,35% miesiąc do miesiąca. Pomimo tego wzrostu, liczba ta nadal była o 4,05% niższa w porównaniu ze styczniem 2023 roku.

Choć taktyczne działania mogły wpłynąć na sprzedaż młodszych samochodów używanych, nawet w kategorii samochodów osobowych w wieku do dwóch lat, udział samochodów elektrycznych (Battery Electric Vehicles) pozostaje niewielki i wynosi jedynie 3,42%, co oznacza spadek o 0,6 pkt. proc. w porównaniu z rekordowym wynikiem osiągniętym w październiku 2023 roku.

W tej samej kategorii wiekowej, samochody Mild Hybrid Electric Vehicles zajmują drugie miejsce z udziałem 21,75%, a Mild Hybrid Electric Vehicles/Plug-in Hybrid Electric Vehicles trzecie miejsce z udziałem 16,98%.

Samochody z silnikiem wysokoprężnym są poza podium, z udziałem wynoszącym zaledwie 10,24%.

Czytaj także: Od 1 lipca ’24 zakaz wjazdu do Warszawy dla samochodów z silnikiem Diesla mających więcej niż 18 lat

Diesle, hybrydy, auta benzynowe – co wybrać?

– Jednak nie należy bać się diesli jeżeli kupujemy samochody 2-3-letnie, ponieważ spełniają europejskie normy i nie będzie problemów, przynajmniej w początkowym okresie, z wjazdem do miast i nawet do zielonych stref w miastach – komentuje Paweł Molasy. 

– Jednak patrząc przez pryzmat użytkowania auta z silnikiem diesla powinniśmy zadać sobie pytanie, czy diesel jest dla nas.

Jeżeli jeździmy niemal wyłącznie w ruchu miejskim, to uzasadnionym wyborem będzie hybryda albo samochód z silnikiem benzynowym – dodaje.

Czytaj także: Samochody autonomiczne będą mogły się „nauczyć” polskich dróg

Źródło: MarketNews24
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
AUTOCENTRUM AAA AUTO sp. z.o.o.DieselESG / Environmental, Social and corporate GovernancehybrydaPaweł MolasyRynek wtórnySamochodySamochody benzynoweSamochody elektryczneSamochody używane
Autor mb | BANK.pl

Zobacz także

BankTech 2025. Panel pt. „Etyka i nowoczesne technologie – jak wykorzystywać nowoczesne technologie w bankowości w oparciu o najwyższe standardy etyczne". Fot. M. Wagner
Nowe technologie w bankowości muszą być wdrażane w oparciu o najwyższe standardy etyczne
Monika Constant, prezeska Związku Polskiego Leasingu.
Rozstrzygnięcie konkursu „Akademia Leasingu – konkurs dla przedsiębiorczych studentów”
wirtualny obraz 2 postaci - z mózgiem, 2 z napisem AI, napis AI Ethics
Nowoczesne technologie w banku z perspektywy etycznej
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
Platforma ESG BIK
Nowy standard dla sektora bankowego
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}