MojaAviva umożliwia szybki dostęp online nie tylko do ubezpieczeń, ale i PPK

MojaAviva umożliwia szybki dostęp online nie tylko do ubezpieczeń, ale i PPK
Źródło: Aviva
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Aviva wdrożyła platformę online do zgłaszania szkód i roszczeń AC przez klientów w MojaAviva. Spółka liczy, że liczba klientów, którzy będą aktywnie korzystać z tej platformy wzrośnie do 500 tys. w tym roku wobec 330 tys. w ub. roku, poinformował prezes Aviva w Polsce Adam Uszpolewicz.

.@AdamUszpolewicz, prezes @AvivaPolska: uczestnik #PPK będzie miał dostęp poprzez #MojaAviva do informacji o swoim rachunku #ubezpieczenia #Aviva

W październiku ub.r. Aviva wprowadziła możliwość zgłaszania szkód i roszczeń w produktach ubezpieczeń na życie, zaś w styczniu tego roku platforma MojaAviva została wzbogacona o taką funkcjonalność w segmencie ubezpieczeń AC. MojaAviva jest kluczowym elementem strategii cyfryzacji Avivy w Polsce.

„Mamy 333 tys. osób, które aktywnie korzystały z platformy MojaAviva w ubiegłym roku. W samym grudniu do portalu zarejestrowało się ok. 100 tys. osób. Celów sobie nie stawiamy, aczkolwiek liczymy na to, że liczba użytkowników zwiększy sie do pół miliona w tym roku” – powiedział Uszpolewicz podczas konferencji prasowej.

MojaAviva umożliwia szybki dostęp do ubezpieczeń, inwestycji i kont emerytalnych przez internet z każdego urządzenia – komputera, tabletu lub smartfona.

Dostęp do PPK poprzez platformę MojaAviva

Jak zaznaczył prezes, platforma do zgłaszania szkód i roszczeń ma na celu zmianę podejścia do likwidacji roszczeń życiowych i szkód komunikacyjnych (AC) na automatyczną likwidację. W przyszłości również kolejnych rodzajów ubezpieczeń, a także pracowniczych planów kapitałowych (PPK).

– Uczestnik PPK będzie miał dostęp poprzez MojaAviva do informacji o swoim rachunku – wyjaśniał Adam Uszpolewicz – Liczymy na to, że to przedsiębiorcy będą de facto to promować. To będzie ułatwienie dla przedsiębiorców, chodzi m.in. o to, żeby nie obciążać działu kadr, żeby uczestnicy PPK niejako sami się obsługiwali. Liczymy więc na to, że przedsiębiorcy będą to widzieć jako pewną przewagę – dodał.

Jak podkreślił Adam Uszpolewicz to rozwiązanie elektroniczne daje również przewagę Avivie, która już bardzo dobrze czuje się z tą technologią, chociaż jak się spodziewa, konkurencja również będzie wprowadzać zapewne swojego rodzaju technologie w tym zakresie.

– Nie wyobrażam sobie, żeby przedsiębiorca, który zatrudnia np. 2 tys. osób, zajmował się jeszcze administrowaniem PPK swoich pracowników. Będzie to pewnie wkrótce na rynku jakiś standard, jeśli chodzi o PPK, ale my już startujemy z takim rozwiązaniem od początku – podkreślił Adam Uszpolewicz.

Rezygnacja z papierowej dokumentacji

Poinformował również, że do końca tego roku Aviva w Polsce planuje rezygnację z papierowej dokumentacji.

„Rozważamy w tym roku wycofanie się z papierowych formularzy. Portal jest czynny 24 godziny na dobę. Przy pełnym pokryciu internetem naszego kraju wydaje się, że przyszedł czas, aby wyeliminować dokumenty papierowe” – powiedział.

Czytaj także: Adam Uszpolewicz: bez technologii nie ma ubezpieczeń >>>

Okres konsolidacji na rynku

Prezes wskazał, że branża ubezpieczeniowa ma przed sobą okres konsolidacji.

„Na polskim rynku mamy ok. 60 podmiotów ubezpieczeniowych. Ten rynek jest zatłoczony, przewidujemy konsolidację rynku, ze względu na technologię, która jest bardzo droga. To są ogromne pieniądze, które trzeba zainwestować i mali gracze będą musieli wyjść z rynku, bo bez technologii w zasadzie ubezpieczeń nie ma. Rynek się skurczy, a my będziemy jedną z tych firm, która będzie mogła na tym korzystać” – zaznaczył.

Wymienił, że 58 podmiotów ma strony www, a 46 ma portale klienckie, 29 oferuje funkcjonalności obsługowe. 1/3 portali oferuje możliwość zakupu produktu, a tylko 10 umożliwia zakup minimum 4 produktów. Tylko 22 portale umożliwiają zgłoszenie szkody.

„Rynek będzie się przesuwał w kierunku zgłaszania roszczeń przez internet, bo jest to wygodniejsze. MojaAviva to – według naszej wiedzy – jedyny portal na rynku, który łączy wszystkie ubezpieczenia i produkty grupy w jednym miejscu. Mamy w tej chwili 5 zakładek. Można odnowić polisę, zapłacić składkę, zgłosić roszczenie” – powiedział Uszpolewicz.

Nowa ścieżka sprzedaży ubezpieczenia komunikacyjnego

„Od kwietnia będziemy wprowadzać nową ścieżkę sprzedaży ubezpieczenia komunikacyjnego. To będzie ok. 30 kliknięć, co będzie trwało ok. 2 minuty. Szacujemy, że obecnie na rynku ok. 5% sprzedaży produktów majątkowych jest online, a w przypadku ubezpieczeń życiowych 1%” – wskazał prezes.

Grupa Aviva w Polsce (do 2009 r. jako Commercial Union) działa od 1992 roku. Aviva w Polsce jest częścią międzynarodowej Grupy Aviva – szóstej instytucji ubezpieczeniowej na świecie i pierwszej w Wielkiej Brytanii pod względem przychodów.

Źródło: aleBank.pl, ISBnews