Mastercard stokenizuje 100% transakcji w e-commerce w Europie

Mastercard stokenizuje 100% transakcji w e-commerce w Europie
Źródło: Mastercard
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Mastercard współpracuje z bankami, fintechami, sprzedawcami i innymi partnerami, aby do 2030 roku w Europie wycofać ręczne wprowadzanie danych kart płatniczych w handlu elektronicznym, zastępując je jednym kliknięciem na dowolnej platformie internetowej, poinformowała Firma.

Mastercard wdrożył tokenizację już 10 lat temu, jako nowy sposób ochrony danych, w którym 16- lub 19-cyfrowy numer karty zastępowany jest losowo wygenerowanym ciągiem cyfr – tokenem.

Dzięki temu rzeczywiste informacje o karcie nigdy nie są przesyłane podczas transakcji, a w przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych narażony jest token, bezwartościowy dla złodziei.

Czytaj także: Bank Pocztowy zmienia sposób dodawania kart do portfela cyfrowego

Tokenizacja kart Mastercard zwiększy bezpieczeństwo zakupów w sieci

Według Juniper Research, straty sprzedawców wynikające z oszustw związanych z płatnościami online mają przekroczyć 91 miliardów dolarów do 2028 roku. Tokenizacja może sprawić, że ta liczba będzie znacznie mniejsza. Obecnie jedna na cztery transakcje Mastercard na całym świecie jest stokenizowana, a liczba ta rośnie o 50% z roku na rok.

Tokenizacja skutecznie ogranicza oszustwa w handlu elektronicznym, jednocześnie poprawiając wskaźniki zatwierdzania transakcji. Zmniejsza to obciążenie związane z bezpieczeństwem dla sprzedawców, dostawców usług płatniczych i banków oraz zwiększa zaufanie konsumentów do gospodarki cyfrowej.

– Płatności zbliżeniowe sprawiły, że zakupy stacjonarne stały się bezproblemowe, szybkie i wygodne – istnieje możliwość przeniesienia tego samego doświadczenia do zakupów online.

Koncentrujemy się na łączeniu najlepszych w swojej klasie usług cyfrowych, aby zapewnić jeszcze większe bezpieczeństwo, lepsze doświadczenia i nowe sposoby płacenia – mówi Jorn Lambert, Chief Product Officer w Mastercard.

Czytaj także: Mastercard, Empik i PayEye uruchamiają pilotaż płatności biometrycznych opartych o fuzję biometrii tęczówki oka i twarzy

Procedura tokenizacji karty płatniczej

Tokenizacja karty realizowana jest przez bank wydający kartę i nie wymaga żadnego wysiłku ze strony konsumenta – ani konieczności ponownego wydawania aktywnych kart. Sam proces tokenizacji jednak nie zmieni sposobu realizacji transakcji za zakupy online. To tylko pierwszy krok.

Aby wyeliminować ręczne wprowadzanie danych z karty, Mastercard ułatwia sklepom internetowym integrację z Click to Pay, bezpiecznym standardem dokonywania płatności online. Wydawcy kart mogą je udostępniać użytkownikom z aktywną opcją wykorzystania ich w Click to Pay, dzięki automatycznej rejestracji do usługi.

Mastercard wprowadza także tzw. klucze do transakcji online, wykorzystując uwierzytelnianie biometryczne, którego większość ludzi już używa do logowania się do telefonu i innych kont, eliminując potrzebę zapamiętywania haseł lub sprawdzania SMS-ów czy e-maili w poszukiwaniu jednorazowych kodów dostępu, potrzebnych podczas dokonywania zakupów online.

Wszystkie działania zostały podjęte po to, by zapewnić takie samo bezpieczeństwo, prostotę i szybkość realizacji transakcji online, jak w przypadku płatności zbliżeniowych w świecie fizycznym.

Czytaj także: Mastercard i Nexi razem rozwijają innowacje w otwartej bankowości

Źródło: Mastercard