Kolejne połączenie funduszy PPK w PFR TFI

W wyniku połączenia uczestnicy funduszu Skarbiec PPK SFIO stali się uczestnikami funduszu PFR PPK SFIO, a wszystkie zgromadzone przez nich dotychczas środki zostały przeniesione na indywidualne rejestry utworzone w ramach PFR PPK SFIO.
Zmiana w żaden sposób nie wpłynęła na własność i wysokość zgromadzonych oszczędności.
Podział środków, główne założenia polityki inwestycyjnej oraz horyzont inwestycyjny subfunduszy, w których gromadzone są oszczędności, pozostały niezmienne.
PFR TFI inwestuje zgromadzone środki, przyjmuje i rozlicza wpłaty oraz realizuje dyspozycje w ramach Funduszu Przejmującego – PFR PPK SFIO.
Czytaj także: PFR TFI przejęło zarządzanie funduszem PPK od Skarbiec TFI
Łączenie funduszy: PFR TFI + Skarbiec PPK SFIO
PFR TFI przejęło zarządzanie funduszem Skarbiec PPK SFIO 1 kwietnia 2025 r., realizując zadania instytucji wyznaczonej, o której mowa w rozdziale 9 ustawy z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych („Ustawa PPK”).
Zmiana podmiotu zarządzającego wynikała z decyzji wydanej przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego („KNF”) o wykreśleniu Skarbiec TFI z ewidencji PPK.
Zgodnie z obowiązkiem wynikającym z Ustawy o PPK, PFR TFI jako instytucja wyznaczona, ma za zadanie zapewnić powszechny dostęp do PPK, bezpieczeństwo systemu oraz ciągłość w zarządzaniu środkami.
– Było to czwarte połączenie funduszy PPK na polskim rynku, w tym po raz drugi przeprowadzone przez PFR TFI, jako instytucję wyznaczoną.
Wcześniej, w 2022 roku połączyliśmy z PFR PPK SFIO fundusz przejęty od BPS TFI.
Chociaż łączenie funduszy to złożony proces, to dzięki doświadczeniu i współpracy zespołów operacyjnych, zarządzających i wyceny przeszliśmy go płynnie i bez jakichkolwiek trudności dla uczestników PPK.

Zespół ekspertów PFR TFI pozostaje do dyspozycji i na bieżąco odpowiada na wszystkie pytania, po to by cały proces był maksymalnie przejrzysty, zarówno z punktu widzenia pracodawców, jak i uczestników – mówi Tomasz Orlik, członek zarządu ds. operacyjnych w PFR TFI.
Czytaj także: Dlaczego OFE, PPK i firmy ubezpieczeniowe powinny inwestować w fundusze private equity?
Gdzie można sprawdzić stan rachunku?
Od 16 czerwca 2025 r. pracodawcy mają pełny dostęp do nowoczesnego systemu iPPK, który pozwala na obsługę programu, automatyzację procesów i integrację z systemami kadrowo-płacowymi.
Uczestnicy mają zaś dostęp do serwisu IAT FI, za pomocą którego w każdej chwili mogą sprawdzić stan swojego rachunku lub złożyć dyspozycję do instytucji finansowej.
Dla wygody klientów PFR TFI uruchomił zakładkę na stronie internetowej, gdzie znajdują się wszystkie informacje związane z połączeniem funduszy.