IT@BANK 2022: klientocentryczność czyli „back to the roots”

IT@BANK 2022: klientocentryczność czyli „back to the roots”
Magdalena Nowicka. Źródło: aleBank.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Przed konferencją IT@BANK rozmawiamy z Magdaleną Nowicką, wiceprezes Zarządu BNP Paribas Bank Polska SA.

Karol Mórawski: Jak kształtować doświadczenie klienta instytucji finansowej w dobie kryzysu, i co mogą wnieść w tej dziedzinie innowacyjne rozwiązania spod znaku sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego?

Magdalena Nowicka: Kluczowe znaczenie dla kształtowania doświadczenia Klienta ma zrozumienie jego potrzeb. Staje się to szczególnie ważne w czasach kryzysu. Takie podejście pozwala projektować produkty i usługi tak, aby zapewnić jak największą wartość dla klienta.

Na tym etapie z pomocą przychodzi technologia. Innowacyjne rozwiązania, takie jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe czy automatyzacja są niewątpliwie istotne. Jednak warunkiem ich skuteczności jest dostęp do właściwych danych. To właśnie dane i działająca w oparciu o nie technologia są tutaj fundamentem.

Kwestia cyberbezpieczeństwa staje się coraz istotniejszym wyzwaniem, na ile technologia daje przewagę bankom nad przestępcami, którzy przecież także dysponują odpowiednimi zasobami ludzkimi i sprzętowymi IT?

‒ Bezpieczeństwo powierzonych przez klientów środków ma w bankowości pierwszorzędne znaczenie. Choć cyberprzestępczość wkroczyła w nasze życie wraz z nastaniem technologii, trzeba pamiętać, że to właśnie technologia i jej ciągły rozwój pozwala nam skutecznie się bronić. Rozumiejąc wagę zagrożeń, banki od lat inwestują w rozwój narzędzi i kompetencji w tym obszarze. Tu nie można pozwolić sobie na nieuwagę – dlatego instytucje finansowe regularnie testują i usprawniają rozwiązania i procedury dotyczące cyberbezpieczeństwa.

Banki zbudowały zarówno infrastrukturę, technologię, narzędzia, jak również procesy i zespoły eksperckie, które sprawnie odpowiadają na wyzwania w tym zakresie. Co niemniej istotne, instytucje finansowe aktywnie wspierają też edukację i rozwój świadomości zagrożeń wśród klientów.

Jaka rola przypadnie bankom w świecie, w którym indywidualne platformy poszczególnych dostawców usług i towarów coraz częściej zastępowane są przez wielofunkcyjne ekosystemy, oferujące rozwiązania z różnych branż?

‒ Rola banków się nie zmienia, choć wraz z rozwojem technologii pojawiają się nowe rozwiązania, które ułatwiają klientom dostęp do różnorodnych narzędzi, produktów i usług. Priorytetem jest i pozostanie wartość oferowana klientowi.

Banki mogą udostępniać serwisy partnerów na swojej platformie i odwrotnie. Ważne, aby decyzja, w jaki sposób, z kim i w jakim zakresie współpracować, była zgodna ze strategią i służyła temu, aby optymalnie budować jak najlepsze doświadczenie klienta instytucji finansowej.

IT@BANK 2022 ‒ wyzwania przyszłości

17 listopada 2022 roku

Hilton Warsaw City

 Zapraszamy do udziału w konferencji! www.itbank.pl

Źródło: aleBank.pl